Viktig info är förstås bilmodell, caster (om ni vet/det går att ställa) samt camber och toe.
Gärna kommentarer om hur de känns jämfört med vad ni ev. kört med innan.
Jag kör en Civic EP3a.
Innan körde jag med:
Caster: Minns ej, går ej att justera, men den är symmetrisk iaf.
Camber: -2 grader fram och -0,8 grader bak (justerat på colivers fram, inget camberkit bak, det som blev av sänkning bara).
Toe: 0 grader fram och 1 grad toe in bak (TROR det var grader iaf, och inte mm).
Har skaffat Ingalls camberkit bak och ställt om lite, kör nu med:
Caster: Samma som innan, men minns ej vad det var som sagt.
Camber: -2,5 grader fram och -1,5 grader bak.
Toe: 1mm toe ut fram, 1 grad toe in bak (alt. mm som sagt, minns ej exakt bak)
Har knappt hunnit köra något med de nya inställningarna än, men efter en snabb runda med lite tryck på motorvägspåfarten samt aktiv rondellkörning i samband med avfarten känns det spontant mycket trevligt. Uppfattar den inte alls som orolig när man gasar på motorvägen och den styr in mycket bättre och det kändes även som den var lite bättre balanserad i kurvorna. "Tyvärr" har jag bytt ut samtliga originalbussningar i hjulupphängningen mot ES bussningar, men jag tror mer dem är ansvariga för den skarpare mer exakta känslan av vad som händer som jag upplever framför allt i kurvorna, känns som bilen blivit mer kommunikativ.
Eldprovet blir med R-däcken på Sturup på söndag, hoppas det blir torrt bara så bilen får jobba lite.
Ingalls camberkit bak gick att justera till över 6 grader för övrigt!