Måste bara säga vilken KVALITÉ!

ENBART för motorrelaterade topics
Oliwer.Garant
Bil: Del Sol
Namn: Oliwer Pesonen

Tjenis,

Måste bara skriva av mig lite.

Äger en Del Sol -93 importerad till la Suede -96.

Förra ägaren ägde den i åtta år, sedan utökades familjen av någon skum anledning och bilen fick gömma sig i ett garage, detta var i mitten på 2006, alltså 3,5 år sedan. Efter det har bilen stått, delvis i garage men för det mesta ute och under kapell (om det inte blåst av här i blåshålet GBG).
I vilket fall, jag köpte bilen för ca 2 år sedan, har inte kört med bilen pga att jag inte införskaffade mig ett körkort förrens ett par veckor sedan. Åker upp till Uddevalla för drop-in besiktning, tänker för mig själv på väg dit "tänk om den jäveln får körförbud och måste bogseras från Uddevalla" I vilket fall så lirade allt bra upp till Uddevalla, lite bromsskrap men det försvann efter ett par mil.
Kommer dit, får vänta ca 40 min på besiktning.
Vart lite orolig för ljusbilden då det var någon jävla pundare som backade in i bilfan och pajade både plåt, kofångare och blinkers. Men det vart inga problem.
Eftersom att det är el-targa så måste man sätta i nyckeln till bagageutrymmet och vrida så åker luckan upp. Besiktningsmannen stod och fifflade länge som satan och letade efter ett litet handtad att ta tag i, jag tänkte jag säger inte för det var lite småroligt att se problemlösaren in action. Efter en liten stund så skakade hon bara på huvudet och gick vidare=) Hon letade alltså efter varningstriangeln.
Bilen upp på liften, "Den ser väldigt fin ut undertill", och det gjorde den också.
Körde jucktestet, inga konstigheter.

Resultatet, denna lilla stackars bil som stått blixtstill i 3,5 år gick egenom besiktningen utan anmärkning.
Jämn bromsverkan
Co2 utsläpp 0,1 gränsvärde 4,5

Min första bil och hittills nöjd satan.

Så där fick man skriva av sig lite.

MVH Oliwer
/Oliwer Pesonen Garant Treborn
Del Sol Projektbil.
Yamaha XJ 550 82 café
Användarvisningsbild
David Lundin
Namn: David Lundin

Grattis till både godkänd bil och godkänd uppkörning :)
Användarvisningsbild
eko
Bil: ITR DC2
Namn: Ekrem Coskun

HONDA!

min bil har varit i sverige sedan 02 och besiktigats utan anmärkning flera år i rad, ett år fattades varningstriangel och batteriet var inte riktigt fastspännt men det är inget med bilen, fin dokumentation med andra ord :D

skulle nog kunna säga att honda är bilarna efter subaru med minst fel, givetvis toyota ligger nog vasst till fortfarande kanske.. men skulle nog säga det är topp 3, japaner kan sin sak.
TRÖTT PÅ FRAMHJULSDRIFT!!!!!!
Användarvisningsbild
Zahak
Bil: BMW E46 320Ci
Namn: Johannes Henrysson
Kontakt:

Kvalité :)

Lite skillnad mot min gamla volvo som hade skitreperationer för x tusen varje år...
[url=http://johannes.leafstudios.se]Johannes Henrysson | Antingen är det åt det ena hållet, eller det andra.[/url]
Krister

Oh yes! Honda rockar.

Själv så byter jag nu från Accord Tourer till en sproilans Civic 1.8 sport... den har sällskap av en Honda VTR och jag la just in en beställning på en Honda gräsklippare också.... :)

Japp, min säljare på Hondacity gillar mig. :)
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
M Scotte
Namn: Martin Scotte
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Helt rätt Krister! Fler som köper nya bilar är alltid välkommet!
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Krister

M Scotte skrev:Helt rätt Krister! Fler som köper nya bilar är alltid välkommet!
Jag gör så gott jag kan. :)
Valet var att antingen byta in Accorden mot en beggad Civic (Kattis tycker Accorden är för stor och otymplig) eller mot en ny civic... det skiljer ungefär 40k mellan alternativen så det blev en ny. :)

Sen måste jag ha en gräsklippare... gick igenom sortimentet från Klippo, Stiga och Honda och kom fram till att Honda hade det som gav bäst för rätt pengar... tjong 8k till som jag spenderar till Honda. :)

Sen blir det nog hojbyte till nästa säsong... såvida jag inte är den som vinner drömhojen, för då blir det snart. :)

Kör:
Användarvisningsbild
Mordiiax
Bil: Civic -15
Namn: Johan Mähler
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Kan du inte komma med en liten recension på Civicen som jag antar att du har provkört?
Jag har inte haft möjlighet än att testa någon 1.8 sport och användarrecensionerna här på forumet lyser med sin frånvaro :P
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Krister

Mordiiax skrev:Kan du inte komma med en liten recension på Civicen som jag antar att du har provkört?
Jag har inte haft möjlighet än att testa någon 1.8 sport och användarrecensionerna här på forumet lyser med sin frånvaro :P
Ok, min första Honda var en CRX Vtec 91:a, den var sjukt skoj och jag körde lite bankörning med den, jag föll för den varvvilliga motorn och det härliga chassiet. Sen blev det uppehåll (bodde, jobbade och levde inne i stan) men sen vart det en Civic Type R 05:a som vi hade i mindre än ett år då det blev knodd på gång, men den var även den riktigt skoj och bra tryck i så när det skulle köpas en familjebil blev det en Accord Tourer 07:a Type S... ville ju inte ha någon slöhäck efter de lite mer prestandabilarna jag haft innan.

Så nu något år senare så kör jag hoj och frun tycker att Accorden är alldeles för stor, hon vet inte var den slutar och börjar... så jag scoutar sortimentet och kollar lite på polarens Civic 1.8 Sport 06:a och finner att den är lika stor i kupén som Accorden och att en vagn går ned i skuffen... enda skillnaden är att vi får skippa hundburen.

Så vi drar iväg och snackar lite med säljaren på Hondacity och tar ut en 10:a på provkörning, jag har redan innan bestämt mig för att skita i prestandabil då det bara känns larvigt när jag kör en 1000cc sporthoj... men det första som slår mig är att dessa 140 kusar är ena riktiga fullblod, den pinnar på riktigt bra den här lilla kärran. Den är även förvånansvärt kvickstyrd, nästan lite för direktstyrd för att vara en pendlarbil men riktigt skoj att busa lite med.
Ljudet i kupén är i klass med Accorden från 07, stereon låter helt ok för att vara standard och numera kommer den även med både AUX och USB. :)
Man ser riktigt bra ut från bilen både åt sidor och bakåt, speglarna känns större även fast de är nåååågot mindre... det som gör det är att de är lite högre än de till Accorden.

Något negativt skall väl vara att jag tycker stolarna hamnade lite väl högt även på lägsta inställningen, men annars en riktigt trevlig bil.
Sen blir den ganska snygg med "vårpaketet" på också... annan grill och vinge. :)

Får se vad det blir när vi väl måste skaffa en andra bil också... men det lär garanterat stå Honda på den. :)

Kör:
Användarvisningsbild
Mordiiax
Kontakt:

Najs, såg en silver med vårpaketet på Blocket, lockade mig riktigt :)
Har dock kollat på en Civic diesel igen och får se om det blir affär till nästa vecka eller inte. Får tyvärr(?) jobba hela tiden så det blir aldrig att man kan byta bil hur gärna man än vill.
Men då en 2010 års 1.8 sport kostar som en 2008 års diesel med några tusen mil mer på mätaren så vore det kul att jämföra dom rygg mot rygg :)
Honda Civic Tourer -15
HPC IRC CREW
M Scotte
Kontakt:

En civic diesel med lite justering lämnar en CTR efter sig utan problem. Köp en civic diesel mordiaax!
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
Användarvisningsbild
Mordiiax
Kontakt:

Vad lämnar inte en CTR efter sig egentligen? :P
Jo, dom skulle se vad dom kunde betala för min bil så vi får se vad som händer till veckan. Tänker inte skänka bort bilen men å andra sidan så måste jag göra något snart. Lexusen drar en liter milen och det är inte hållbart om man pendlar närmre 150-200 mil i veckan :D
Honda Civic Tourer -15
HPC IRC CREW
intagen
Bil: CTR
Namn: johan larsson

M Scotte skrev:En civic diesel med lite justering lämnar en CTR efter sig utan problem. Köp en civic diesel mordiaax!

Berätta gärna lite mer. ska också snart byta bil, vad är det för justeringar man behöver göra? forsätter gärna köra Honda men den ska gå snabbare eller lika snabbt som den CTR (ep3) som jag kör idag.
Användarvisningsbild
Mordiiax
Kontakt:

Den 21a så är det klart att jag byter bil, wee ;)
Hade gärna gjort det på måndag redan men då vill göteborgarna ha lite järnväg tydligen...

Så nu får Herr Scotte gärna berätta hur man tweakar en diesel på bästa vis :)
Honda Civic Tourer -15
HPC IRC CREW
Användarvisningsbild
David Lundin

Har sett siffror på 170-180hk och över 400nm!

Något i den här stilen menar han förmodligen: http://www.tuningstyling.se/tuning-styl ... ng-styling

Jag vet att jag inte hade kunnat låta bli! :)
Användarvisningsbild
Mordiiax
Kontakt:

Finns säkert någon strypning i inluften och utluften från motorn också som kan optimeras lite :)
Honda Civic Tourer -15
HPC IRC CREW
M Scotte
Kontakt:

197hk och 430nm är vad jag pratar om. Skicka ett pm om intresse finns.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Användarvisningsbild
David Lundin

Shit, jag förstår att en original CTR inte har något att säga till om!
and1
Bil: Civic VT
Namn: Cuong Nguyen
Been thanked: 1 time

Martin: e det samma sak med Accord 2.2L diesel? :)
Honda ATS-06
Honda Civic -92
M Scotte
Kontakt:

Ja! Både I-ctdi och nya I-dtec. Dock får man lite mer i I-dtec: 205hk och 450nm, gäller bara manuella bilar.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
and1
Bil: Civic VT
Namn: Cuong Nguyen
Been thanked: 1 time

holysh*t :D 450nm, dags att byta till diesel :)
Honda ATS-06
Honda Civic -92
Skriv svar