5st videokameror till bilen införskaffade...
- David Lundin
- Namn: David Lundin
Ehh, ja, 5st... vet knappt var jag skall sätta dem.
720x480 upplösning, 30FPS. Lagrar på MicroSD minneskort, stöder upp till 32Gb, har dock beställt 8GB kort.
Exempelfilmer från Sturup av PSC medlem:
Så här ser de ut:

Yttepytte! En remsa självhäftande velcro så kommer de sitta som berget, hur lätt som helst att placera ut och ta bort. Väger ingenting.
Kostnaden? $9 per kamera inklusive frakt från Hong Kong! 8 dagars leveranstid. Sjukt imponerad.
Har inte fått minneskorten än, beställde 5st 8Gb också, borde dyka upp närsomhelst. De var dyrare än kamerorna på $15.50 per styck, inklusive frakt.
Kunde inte låta bli, har funderat på hur man skulle kunna göra fästen för kamera m.m., men detta är ju klockrent. För priset finns inget att invända, och de är ju hur lätta som helst att placera ut!
EDIT: Totaltkostnad för hela paketet, inklusive frakt som sagt, 990kr!
720x480 upplösning, 30FPS. Lagrar på MicroSD minneskort, stöder upp till 32Gb, har dock beställt 8GB kort.
Exempelfilmer från Sturup av PSC medlem:
Så här ser de ut:

Yttepytte! En remsa självhäftande velcro så kommer de sitta som berget, hur lätt som helst att placera ut och ta bort. Väger ingenting.
Kostnaden? $9 per kamera inklusive frakt från Hong Kong! 8 dagars leveranstid. Sjukt imponerad.
Har inte fått minneskorten än, beställde 5st 8Gb också, borde dyka upp närsomhelst. De var dyrare än kamerorna på $15.50 per styck, inklusive frakt.
Kunde inte låta bli, har funderat på hur man skulle kunna göra fästen för kamera m.m., men detta är ju klockrent. För priset finns inget att invända, och de är ju hur lätta som helst att placera ut!
EDIT: Totaltkostnad för hela paketet, inklusive frakt som sagt, 990kr!
"väger ingenting"
Förlåt offtopic men jag läste o svara precis på din ac topic och såg denna nu, tänkte skriva "du får ju onödig vikt, men du hade redan svarat på de haha du verkar helt besatt av vikt
Härligt
Förlåt offtopic men jag läste o svara precis på din ac topic och såg denna nu, tänkte skriva "du får ju onödig vikt, men du hade redan svarat på de haha du verkar helt besatt av vikt
Härligt
TRÖTT PÅ FRAMHJULSDRIFT!!!!!!
- David Lundin
eko: Ja vafan, om inte enda sättet för mig själv att gå ner i vikt hade varit att amputera lemmar hade jag nog kollat över min kost också 
luckan: Eller hur! Ascoolt med några stycken också så man kan ha kamera framåt, bakåt, åt sidorna och mot föraren eller vad man vill. De får ju plats varsomhelst. Kombinerat med RaceChrono2Avi för att få overlay med fart, varvtal och banskiss så blir det ju übercoolt
luckan: Eller hur! Ascoolt med några stycken också så man kan ha kamera framåt, bakåt, åt sidorna och mot föraren eller vad man vill. De får ju plats varsomhelst. Kombinerat med RaceChrono2Avi för att få overlay med fart, varvtal och banskiss så blir det ju übercoolt
-
stumpen
- Bil: Prelude -92a
- Namn: Fredrik Björkman
David Lundin skrev:eko: Ja vafan, om inte enda sättet för mig själv att gå ner i vikt hade varit att amputera lemmar hade jag nog kollat över min kost också![]()
nja kolla kosten istället inge kul utan en del lemmar
e de ebay eller vars hittade du dom?
- David Lundin
stumpen: Njae, alltså, jag är redan så smal så det finns inget att ta av menar jag 
Och ja, på ebay.com. Säljaren heter: "power-gps". Finns iofs några fler som säljer också...
Och ja, på ebay.com. Säljaren heter: "power-gps". Finns iofs några fler som säljer också...
Fan vad rolig manick, beställer två på en gång... en för att använda som den är och den andra för att se om jag inte kan modda den lite. 
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
- David Lundin
Idag kom minneskorten också, Sandisk 8Gb. 30% billigare än jag kan köpa dem från distributör i Sverige (jobbar på datorbutik/konsultfirma), och det är inklusive enhetsfrakt från Hong Kong. Rätt skadat egentligen...
- David Lundin
Mja, bättre är en väl tveksamt, men för de $150 som en Go Pro "Motorsport Hero" kostar får du ju 16st av dessa, så de är ju "relativt" prisvärda 
Kommer du löda och fixa lite för att kunna slå på alla samtidigt eller blir det editing vid datorn sen istället?
Kör:
Kör:
- David Lundin
Det blir till att starta alla manuellt och sen synka med hjälp av ljudet (något distinkt som när man lägger i växeln eller liknande). Sen tänkte jag köra alla videospåren parallellt i redigeringsprogrammet och välja lämpliga bitar från olika kameror typ. Det är planen iaf, vi får se.
Har plockat hem lite fria redigeringsprogram och tänkte se ifall nåt kan funka för syftet. Orka "wareza" Premiere menar jag, och "Windows Movie Maker" går bort
Med tanke på att jag har plan på att sprida kamerorna lite (kanske sätta nån i fronten fram på bilen t ex) så skulle det bli alldeles för meckigt med att dra kablar till dem.
Har plockat hem lite fria redigeringsprogram och tänkte se ifall nåt kan funka för syftet. Orka "wareza" Premiere menar jag, och "Windows Movie Maker" går bort
Med tanke på att jag har plan på att sprida kamerorna lite (kanske sätta nån i fronten fram på bilen t ex) så skulle det bli alldeles för meckigt med att dra kablar till dem.
- David Lundin
Snabb räkning via de testklipp jag gjort så går in ca 15 minuter per Gb, så ca 2 timmar på 8Gb. Det skulle ge ca 8 timmar på ett 32Gb.
Batteriet räcker nog lagom till 2 timmar om det håller vad de lovar, sen måste man ladda ändå.
Batteriet räcker nog lagom till 2 timmar om det håller vad de lovar, sen måste man ladda ändå.
-
Jimmy
- Bil: Civic EG
- Namn: Jimmy Eriksson
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
jämföra denna med en go pro är som å jämföra ferrari å en lada men likförbannat va ja tvungen å beställa en. 71kr är det väll kanske värt =)
www.JJizzle.com = Styggaste bloggen
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com
Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com
Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
- David Lundin
Knappast jämförbart, nej. Men priset är ju som sagt inte direkt jämförbart heller 
- Hattori Honda

- Bil: Civic 40th anniv. ed., 2012
- Namn: Andreas Engstrom
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 2 times
Också från Ebay? Har du någon länk till säljaren?David Lundin skrev:Idag kom minneskorten...30% billigare...från Hong Kong.
Köpte också ett par kameror förstås... Får bli födelsedagspresent till brorsan!
Stocktown, Farsta
Civic 40th anniv. ed., 2012
Pflanzgarten stole my virginity
Du borde cykla mer!
Civic 40th anniv. ed., 2012
Pflanzgarten stole my virginity
Du borde cykla mer!
- David Lundin
Också från Ebay ja, gick lika smidigt att få hem som kamerorna. Säljaren verkar inte vara kvar på Ebay konstigt nog.
Nu har jag varit ut och testat en av de två kamerorna... satte den tejpad på hjälmen, tyckte jag ställde in det bra innan jag åkte men när jag kom och kollade filmen så var det bara gatan som blev filmad... *suck*
Men, det går ändå att se att det blir bra, riktigt bra framerate och klart bättre än jag trodde, så nu skall det snickras på nån mer permanent lösning till hojen.
Men, det går ändå att se att det blir bra, riktigt bra framerate och klart bättre än jag trodde, så nu skall det snickras på nån mer permanent lösning till hojen.
Kör:
Kör:
- David Lundin
Ah nice, ja det lär ju vara perfekt för er hojåkare!
- David Lundin
Ljudet är mycket bättre på de provklipp jag filmat, vet inte varför det är så kasst på hans.
Har funderat på om jag inte skall damma av min minidisc och skaffa en liten stereomic för att spela in ett separat ljudspår med lite bättre kvalitet
Har funderat på om jag inte skall damma av min minidisc och skaffa en liten stereomic för att spela in ett separat ljudspår med lite bättre kvalitet
- Asse
- Bil: Civic VTI EK4
- Namn: Erik Lindgren
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
Testat min på Gelleråsen idag och jag måste säga att det är imponerande vad den lilla kameran klarar av att spela in!
Fyllde ett 2GB kort då jag inte fått hem mina 8GB än. Lite halvkasst ljud men det får man leva med.
Fyllde ett 2GB kort då jag inte fått hem mina 8GB än. Lite halvkasst ljud men det får man leva med.
"Isn't it nice when things just work?"
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
- David Lundin
-
Kimzz
- Bil: Integra Type-R DC5
- Namn: Kim Huseby
Väldigt skaplig kamera, har inte fått tummen ur att köpa mig en egen. hoppas jag hinner innan Rudskogen bara.
Off topic:är det nån jag vill åka med i på bana så är det Asses i Integran.
Off topic:är det nån jag vill åka med i på bana så är det Asses i Integran.
Bilar i min ägo:
Honda CR-V 2,2 CTDi Executive -07
Honda Integra Type-R CW DC5 -02
Honda Accord 2,0 -94
www.tsdtuning.se
Honda Accord 2,0 -94
www.tsdtuning.se
-
Kimzz
- Bil: Integra Type-R DC5
- Namn: Kim Huseby
+157? nu hänger jag inte med.luckan skrev:+157 lr nåtKimzz skrev:Off topic:är det nån jag vill åka med i på bana så är det Asses i Integran.
Mvh,
Bilar i min ägo:
Honda Accord 2,0 -94
www.tsdtuning.se
Honda Accord 2,0 -94
www.tsdtuning.se