Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
CRZ
Nya CRZ står inför dörren. Bilen är provkörd i utländska medier och den skall vara smidig och pigg. Inte minst i stan. Nu vill ju Honda att denna bil skall vara en hybrid med sportimage. Jag förstår inte hur Honda resonerar. Visst bilen är smidig att köra med vrid direkt så länge det finns kraft i det lilla batteriet. Men sportbil? Que? Dessutom såg jag att utgångspriset för en naken bil i Sverige blir ca 250k. vilket är väldigt mycket i mina ögon för en bränslesnål ekonomisk bil med plats för två. Jag hänger inte riktigt med hur Honda resonerar här. Vilka är egentligen köparna av denna bilen?
Ingen människa i sinnes fulla bruk iaf.
Att den blev så jä-la dyr beror väl delvis på valutan, men iaf.
Trist att man lanserar en bil som påminner om den klassiska CRX:en och ser ut som en arvtagare till denna som en sportigare hybrid.
Varför inte ersätta den klassiska sportbilen rakt av istället & göra en sportigare version av Insighten istället.
En CR-Z med en riktig högvarvig K20 typ tror jag hade sålt som smör i solsken. Den hade tilltalat alla som haft en CRX.
Tror de flesta som haft en CRX drömmer om en CR-Z tills man kollar under huven.
Får se om en CR-Z Type R råder bot på detta.
Att den blev så jä-la dyr beror väl delvis på valutan, men iaf.
Trist att man lanserar en bil som påminner om den klassiska CRX:en och ser ut som en arvtagare till denna som en sportigare hybrid.
Varför inte ersätta den klassiska sportbilen rakt av istället & göra en sportigare version av Insighten istället.
En CR-Z med en riktig högvarvig K20 typ tror jag hade sålt som smör i solsken. Den hade tilltalat alla som haft en CRX.
Tror de flesta som haft en CRX drömmer om en CR-Z tills man kollar under huven.
Får se om en CR-Z Type R råder bot på detta.
Antonio Pozzi
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 37 times
- Kontakt:
Detta är och förblir en sportig hybridbil, den första i sitt slag. Inget om sportbil nämns någonstans från Honda. Priset är enligt mig högst rimligt för en i princip fullutrustad bil som är enda versionen som saluförs i Sverige. Det är ingen konkurrent till Type R utan ett komplement till Insight och Civic hybrid. Detta är bara början av vad ni kommer få presenterat från Honda inom de närmsta åren.
Köparen är en person i övre medelåldern med utflugna barn och inget behov av lastutrymme, en typisk andrabil, alternativt en yngre person som vill visa sin medvetenhet i form av sitt bilköp.
Vem säger att CR-Z endast kommer i den version som lanseras första året?=)
Köparen är en person i övre medelåldern med utflugna barn och inget behov av lastutrymme, en typisk andrabil, alternativt en yngre person som vill visa sin medvetenhet i form av sitt bilköp.
Vem säger att CR-Z endast kommer i den version som lanseras första året?=)
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
Jo, men att designa den så att den ser ut som en modern CRX var kanske inte helt lyckat. Inte konstigt att folk tänker sportbil.
Är ju som att släppa en ny NSX med 1,6 liters snurra och säga att vi ville inte göra en sportbil.
Är ju som att släppa en ny NSX med 1,6 liters snurra och säga att vi ville inte göra en sportbil.
Antonio Pozzi
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Jag håller inte riktigt med om att den racigare versionen kom först efter faceliften. Den första versionen av CRX var ju inte någon snigel heller direkt. D16ZC1 med 4 ventiler / cylinder och elektronisk insprutning gav ju 125 hästar redan 1986 och drog nog knappt mer än denna hybrid när den var ny och dessutom med acc på typ 7,5s 0-100.
Vikten var allt!
Vikten var allt!
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Den här bilen hade vart bra om den kostat max 150k.
Är ingen eco sportbil, utan en låtsas sportbil med eco motor.
En Eco sportbil är t.ex en Tesla, lite dyr dock =)
<a href="http://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Roadster" target="_blank">http://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Roadster</a>
Är ingen eco sportbil, utan en låtsas sportbil med eco motor.
En Eco sportbil är t.ex en Tesla, lite dyr dock =)
<a href="http://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Roadster" target="_blank">http://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Roadster</a>
Only M Matters
-
Eisenhut

- Bil: Honda Integra
- Namn: Marcus Eisenhut
- Been thanked: 4 times
Provsatt en för någon dag sedan... Trevlig bil både utanpå och inuti, men jädrans vad trång den är! När stolarna fram är i normalläge så ligger dom kloss mot baksätet och kollar man i lastutrymmet så är det också ett skämt... Tom gamla CRXen är grym i jämförelse.
Nej det blir nog inte att byta ut Jazzen.
Nej det blir nog inte att byta ut Jazzen.
Mvh/Marcus Eisenhut
Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
jag såg 2 vita och 2 st turkos blå på biltransport när de lämna bilar på jobb, de såg rätt häftiga ut och designen speglar tillbaka på crx med turkosblå färgen det var nästan lite nostalgiskt fast modern designt, häftigt av honda och göra detta! motor alternativet är fel i våra tankar, men inte fel då de kommer dra åt sig normal kundkretsen, speciellt tjejer.
Avgifterna kommer vara låga om den går som miljöbil vilket jag antar den lär göra. jag har inte läst igenom alla trådar eller kollat på nätet mer än bilder men jag tror ändå den lär komma med roligare motor för kundkretsen ska öka vid senare facelift. Många gånger lanseras introduktions modellen, och sedan kommer de lite alternativ.
Men den såg liten o kaxig ut och jag tror den blir perfekt för 2 pers eller som många tycker, häftig stadsbil.
Avgifterna kommer vara låga om den går som miljöbil vilket jag antar den lär göra. jag har inte läst igenom alla trådar eller kollat på nätet mer än bilder men jag tror ändå den lär komma med roligare motor för kundkretsen ska öka vid senare facelift. Många gånger lanseras introduktions modellen, och sedan kommer de lite alternativ.
Men den såg liten o kaxig ut och jag tror den blir perfekt för 2 pers eller som många tycker, häftig stadsbil.
TRÖTT PÅ FRAMHJULSDRIFT!!!!!!
-
M Scotte
- Kontakt:
254900 för GTMordiiax skrev:Finns det något spikat pris?
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
- Diesel_018
- Bil: alla hondor
- Namn: Diesel
http://www.blocket.se/ostergotland/Hond ... m?ca=8&w=3
CRZ för 254.900kr dyrt tycker jag...
Fälgar kom från Fn2 ju?
CRZ för 254.900kr dyrt tycker jag...
Fälgar kom från Fn2 ju?
-
M Scotte
- Kontakt:
Det är FN2-fälgarna som återförsäljaren själv monterat, inte std på bilen ej heller ett tillbehör
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
- Diesel_018
Någon av hpc folk har köpt en Honda CR-Z?
eller CR-Z har blir dålig med försäljare pga så dyrt??
eller CR-Z har blir dålig med försäljare pga så dyrt??
- Diesel_018
Me2!Blitzwing skrev:Jag har iaf tänkt att provköra den, men jag vill inte ha en själv.
- Mordiiax
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Jag tycker det är på tok för dyrt med en kvart miljon för en rätt så opraktisk och hästkraftsklen bil. Men jag vill gärna ha en 
Ska testa en om jag får chansen och det kanske kan vara aktuellt när priserna har sjunkit lite och om dom inte drar så mycket i högre farter (vilket jag ska försöka skära ner på
).
Ska testa en om jag får chansen och det kanske kan vara aktuellt när priserna har sjunkit lite och om dom inte drar så mycket i högre farter (vilket jag ska försöka skära ner på
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
- Blitzwing

- Bil: FK7 1,5T Sport plus
- Namn: Robin Persson
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 53 times
Nu har jag provkört detta åk och ja visst är den allt trevlig att köra!
Man åker bra i bilen, växellådan är riktigt tight och fin men, den är inte sportig för fem sekunder, jag har väl inget direkt att jämföra med förutom min FN2, men fy vad mjuk den är i chassiet, motorn varvar och låter en del men det händer ingenting.
Så visst dom kallar den för en sportig hybrid, men jag skulle nog hellre säga bara hybrid. Funkar nog som en vettig bil att pendla i och såvidare om man bara är 2st personer, baksätet är i minsta laget.
Men jag måste framförallt säga att interiören känns mer välbyggt än den som är i FN2'an, känns stabilare på något sätt och inte lika plastig.
Om man nöjer sig med att gubbköra, bara är 2st som åker i bilen och framförallt pendlar med den så är det nog en vettig bil som sagt, men till ett ganska för högt pris. Denna ska man nog hellre köpa begagnad.
Man åker bra i bilen, växellådan är riktigt tight och fin men, den är inte sportig för fem sekunder, jag har väl inget direkt att jämföra med förutom min FN2, men fy vad mjuk den är i chassiet, motorn varvar och låter en del men det händer ingenting.
Så visst dom kallar den för en sportig hybrid, men jag skulle nog hellre säga bara hybrid. Funkar nog som en vettig bil att pendla i och såvidare om man bara är 2st personer, baksätet är i minsta laget.
Men jag måste framförallt säga att interiören känns mer välbyggt än den som är i FN2'an, känns stabilare på något sätt och inte lika plastig.
Om man nöjer sig med att gubbköra, bara är 2st som åker i bilen och framförallt pendlar med den så är det nog en vettig bil som sagt, men till ett ganska för högt pris. Denna ska man nog hellre köpa begagnad.
Robin Persson |