byte till v-tec 2.0

Frågor om Motorbyte till D16, B16, B18, H22, K20 & K24 ställer du här.
Användarvisningsbild
kigge90
Bil: Honda Civic
Namn: Kigge

Hur mycket jobb behöver man göra för att stoppa in en v-tec 2.0
finns det v-tec 16 ventilars mototer ?
just nu sitter D14 i min lilla Civic 97

// Mvh kigge
Malkolm
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Has thanked: 31 times
Been thanked: 23 times

Förlåt om detta låter hårt mot dig, men om du inte ens klarar att lufta kylarvattnet på en 1.4L motor så bör du inte ge dig in på att swappa till K20.

Sen heter det VTEC och ingenting annat ;)

Lägg några månader på att lära dig om K-swap genom att läsa ett par timmar varje kväll på www.k20a.org så kommer du att förstå hur mycket jobb det är.
Användarvisningsbild
kigge90

förstår att du/ni tror jag inte kan mycket av bilar men när gör som folk säger och lyssnar på andra problem kvarstår så blir rätt trött på sina problem går ut råd frågar
tackar för tipset alltid nyttigt att läsa till sig mera om bilar :D
men allvarligt
hur mycket jobb tror du/ni det kommer behövas?.

// tackar på förhand christopher
Malkolm

Jag har K-swappat 2 av mina egna bilar, och har hjälpt till vid flertalet K-swap, Beroend på hur nogrann/seriös du är så tog det för mig när jag är nogrann och även passar på att snygga till i motorummet varenda kväll och helg i ca 3månader på vintern, så hoppas att du inte har någon flickvän ;)

Har du ens en susning om vad för jobb som behöver göras? Du vet att din bil inte kommer att vara laglig sen va? och den är ju för ny för att kunna regga om som ombyggt fordon..
Om du vill göra det "mindre svårt" för dig så köper du rätt prylar som förenklar swappet ansevärt så bör du iaf MINST räkna på en budget på 75-80.000kr.

Jag flyttar denna tråden till rätt avd.
Användarvisningsbild
kigge90

okej när du säger k-swappat vad menar du med det har inte aning, vad inbär att k-swappa ? jag är väldigt seriös när ja meckar okej då har du lagt ner en hel del tid på fräscha upp det inne motor rummet
någon flickvän har då inte inga planer på det heller.

jag vet att det kommer bli en hel dels meck jobb det ja intresserad av är om det finns någon rimlig enkel lösning på att ta någon motor typ accord som har en likadan motor,
samt ta lite bromsar axlar mm tillbehör, sen vet jag det att måste typ/reg bes med dessa saker, men min tanke är den mera finns det rimliga alternativ på att hitta någon motor samt tillbehör ut med den gammal in med ny sen bara köra in och ut utan att det märks, det jag säger nu är troligtvis kommer nog inte funka men tanke finns.
sen undrar vad har vtech för fördelar mot tex den motor jag har som nu läget har jag en d14 ?
är väldigt intresserad på lära mig läsa till mig saker för kunna få kött på benen

mvh kippe
and1
Bil: Civic VT
Namn: Cuong Nguyen
Been thanked: 1 time

Spara pengar o tid, sälj din bil o köp en Vtec bil direkt.
Honda ATS-06
Honda Civic -92
Malkolm

Kloka ord från and1, och istället för en engelskbyggd bil så kan du ju köpa en japanskbyggd med bättre kvalitet och betydligt enklare att hitta delar som passar till.

Sen för 2:a gången, det heter VTEC och inget annat :mrgreen:

Enklaste du kan göra om du promt måste behålla din bil är att swappa b18c4 då det sitter i en likadan bil som du har, fast VTi då förstås. Den har 169hk men med enkla mods når man 200hk.

K-swap innebär att man byter ut motorn till en K20 eller K24 motor, K20 sitter i Civic Type R, K24 sitter i Accord från 03 och framåt.
Användarvisningsbild
Thomas
Bil: Civic VT
Namn: Thomas Pettersson
Been thanked: 1 time

Google is your friend :)

Sök på K20 swap
Civic VT championship white (såld)
Nu: HR-V
Skriv svar