Halloj..
Då var det mer problem med min hynda, detta är nu handbromsen.
Det sitter skivor bak på bilen, occh har märkt att handbromsen är ur kass, tog loss hjulen och kollade lite.
Drar man åt handbromsen så låser den bra på höger bak, men vänster är lite slappare.
Släpper du bromsen så ligger den fortfarande i..armen i oket hänger sig. Har testat att smörja armen men den åker bara tillbaka om man trycker hårt på fotbromsen:S
Ska besiktiga bilen på torsdag och undrar om det kanske fungerar med att ta loss oken helt och smörja mer osv? eller ska man köpa nya ok?
(Klåpar stilen) Någon som har 2 bak ok att låna till torsdag kl 11 annars?.. kan betala en liten slant isf så att jag får igenom henne.
Bor i Göteborg
Hälsningar Patrick.
Handbroms problem civic 92.
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Vart bor du? bra att veta ifall du vill låna bakok.. Är ju vettigt att skriva det i din avatar samtidigt som du ändrar svavningen på VTEC. 
Tänk på att kolla så att beläggen inte är slut och tänk även på att man snurrar in kolven i bakoken, dvs det går inte att trycka in dem med polygrip.
Tänk på att kolla så att beläggen inte är slut och tänk även på att man snurrar in kolven i bakoken, dvs det går inte att trycka in dem med polygrip.
Malkolm skrev:Vart bor du? bra att veta ifall du vill låna bakok.. Är ju vettigt att skriva det i din avatar samtidigt som du ändrar svavningen på VTEC.
Det har rätt i;) Har lagt till ort osv nu=)
beläggen har jag kollat och dom e fina..kanske fungerar med att riva ner allt då och smörja?
-
Boosta82
- Bil: Civic H22A5 EG6
- Namn: Markus Falk
Det passar med mindre modifikation. Man får skära ur en bit av godset där bromsslangen fästs, eftersom dessa sitter NERÅT på CRX och FRAMÅT på Civic modell 92. Slangarna räcker inte om du inte kapar ur nya spår. Enklast med vinkelslip när du har de nya oken av. Gjorde så själv när jag upptäckte skillnaden för typ 4 veckor sen.
Var bara noga så att du får ner slangens fäste mot oket ordentligt.
Var bara noga så att du får ner slangens fäste mot oket ordentligt.
Blivande bilhandlare...
CRX 90 CRX VT 90 Civic B18C6 92
CRX 90 CRX VT 90 Civic B18C6 92