Har just nu en HTC Desire privat och en iPhone 4 som jobbtelefon. HTC'n är ganska trevlig, men om man har råd så är iPhone 4 ett bättre val för normala användaren.
1. Battertiden på en iPhone 4 är löjligt mycket bättre än HTC Desire. Jag laddar HTC'n varje natt, iPhone 4 laddas max 2 ggr i veckan, om ens det.
2. Apparna till iPhone 4 är oftast mer välgjorda. Tråkigt nog så suger många praktiska appar till HTC'n, medan spel håller ungefär samma klass. Tex Skånetrafiken på HTC är ett skämt.
3. Flytet och stabiliteten i telefonen är bättre med iPhone 4. Något som säkert är sammanflätat med att möjligheterna är färre. iPhone 4 är mycket striktare och styrt, något som kan vara lite tråkigt för den mer avancerade användaren.
Saker som att fritt kunna välja ringsignal, inte böka för att fixa bakgrundsbilder (gäller äldre iPhone) och kunna plugga in i datorn och få access till _allt_ gör dock att HTC'n stundtals överglänser iPhone 4. Men framförallt den senare delen tror jag inte är något för svensson..
EDIT: Ytterligare fördel med HTC är att du alltid kan aktivera WiFi-hotspot (alltså dela internet via tex WiFi etc). Något jag gillar eftersom jag surfar gratis och det är gött att slippa ta med sig ytterligare en liten "fjong" till datorn. Bara aktivera hotspot på telefonen så fungerar internet i datorn som vanligt

Förtydligande: Apple låter operatören styra om man får dela eller inte på iPhone. De flesta tillåter det väl numera, men en och annan gång så kan man bumpa in i någon operatör som inte tillåter alt så har ens iPhone cepat ur. Erfarenheten säger att om iPhonen cepar ur så att man inte kan dela internet så är det svårt att få hjälp. Apple hänvisar till operatören och operatören säger att "det ska fungera".
[url=http://johannes.leafstudios.se]Johannes Henrysson | Antingen är det åt det ena hållet, eller det andra.[/url]