Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Godis
Kategoriregler
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
jahapp när man kom till jobbet idag så såg man ju detta lilla mysiga packet som nyss anlänt... [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... /wohow.gif[/img]
[i]<span style='font-family:Geneva'>Andreas Johansson, växjö, <span style='color:red'><span style='font-size:14pt;line-height:100%'>Civic ESi</span></span></span>[/i]
Grymma grejjer! Se till att hålla dom så där blanka också [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Jonatan Forsberg
Härnösand
Härnösand
- LinusE
- Bil: Civic Type R
- Namn: Linus Eriksson
- Been thanked: 3 times
Linda de...
båse snyggare o bättre..
(för varje 5 grader du höjer insugnings tempen så förlorar du 1% effekt)
Lite onödigt vetade men att värme-skydda ger en heldel på effekten....
båse snyggare o bättre..
Lite onödigt vetade men att värme-skydda ger en heldel på effekten....
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
#828 Skåne/Löberöd
-
krister"albin"
- Bil: civic vt -91
- Namn: krister johannesson
bling bling.
ser riktigt nice ut.
ser riktigt nice ut.
krister johannesson
civic vt -91 renovering på g
Toyota Prius -09
i don`t believe in heaven,and i don´t believe in hell
as a place with flames were people are having eternal pain.
i believe in a place i call "beyond"
civic vt -91 renovering på g
Toyota Prius -09
i don`t believe in heaven,and i don´t believe in hell
as a place with flames were people are having eternal pain.
i believe in a place i call "beyond"
Får dra ut till garaget å fixa dit det oxå nåndag Andreas.. Har ju lite projekt själv oxå!
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->----Tommy Johansson-----<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:purple--><span style="color:purple"><!--/coloro-->-------Accord Tourer-------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:purple--><span style="color:purple"><!--/coloro-->----------Civic ESi-----------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:purple--><span style="color:purple"><!--/coloro-->-------Accord Tourer-------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:purple--><span style="color:purple"><!--/coloro-->----------Civic ESi-----------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Jäkla finisch på den där.
<span style='color:red'>[b]Mats Strandberg[/b]</span>
<span style='color:red'>Örnsköldsvik</span>
<span style='color:red'>[b]Medlem #451[/b]</span>
<span style='color:red'>Honda CRX -88 med kompressor och gas</span>
<span style='color:red'>Örnsköldsvik</span>
<span style='color:red'>[b]Medlem #451[/b]</span>
<span style='color:red'>Honda CRX -88 med kompressor och gas</span>
Mitt var också blankt och fint då jag monterade, det var ganska kul att stå och titta på det när man startade, efter bara några sekunder blev det blått [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... >/prop.gif[/img]
[b]<span style='color:yellow'>Lars Jonsson, HPC</span> <span style='color:blue'>Norr</span>[/b]
<span style='color:red'>Nuvarande bil: Nissan Sunny SLX -92
Fd bil: Honda CRX ed9 -91</span>
<span style='color:red'>Nuvarande bil: Nissan Sunny SLX -92
Fd bil: Honda CRX ed9 -91</span>
Ser fint ut Dea. Får titta på det någon dag.
Delsol(sommar) och Accord(vinter) -Åkersberga
Rickard Johansson
Rickard Johansson
men det är ju bara coolt att det blir blått ska ju synas att man använder ett extraktorgrenrör rätt [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img] om jag nu inte lindar in det, inte för att det blir snyggare då, utan för effekten isf.
ska bara ha hem lite packningar och kattersättaren sen ska det på...
men vi kan ju börja med att få väck det gammla ju, tommy.
hittar inte några pirat grenrörspackningar och org. kostar typ 500 kr [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sad.gif[/img] aja de kostar å ligga på topp [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
ska bara ha hem lite packningar och kattersättaren sen ska det på...
men vi kan ju börja med att få väck det gammla ju, tommy.
hittar inte några pirat grenrörspackningar och org. kostar typ 500 kr [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sad.gif[/img] aja de kostar å ligga på topp [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
[i]<span style='font-family:Geneva'>Andreas Johansson, växjö, <span style='color:red'><span style='font-size:14pt;line-height:100%'>Civic ESi</span></span></span>[/i]
- LinusE
använd den gamla!
de är inga problem..
så många gånger som jag haft av mitt grenrör den senaste tiden o kör fortfarande med orginal o där är inga läkage alls..
så om du nu inte vill lägga ut 500.- på en ny så använd de gammla...
de är inga problem..
så många gånger som jag haft av mitt grenrör den senaste tiden o kör fortfarande med orginal o där är inga läkage alls..
så om du nu inte vill lägga ut 500.- på en ny så använd de gammla...
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
#828 Skåne/Löberöd
Hur mycket extra effekt ger det?
<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->[b][u]Daniel Nilsson[/u][/b] <!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->[b]Mazda Rx-8 -04[/b] *Såld*
<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro--><!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->MazdaSpeed, DC-Sport, ASA, <!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->[b]Civic Type-<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> -05[/b], Nighthawk black pearl *Krockad, tyvärr...*<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->Invidia, Injen, 5Zigen, Stri<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#808080--><span style="color:#808080"><!--/coloro-->[b]Civic ESi -92[/b] *Krockad*<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->[b]Mazda Rx-8 -04[/b] *Såld*
<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro--><!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->MazdaSpeed, DC-Sport, ASA, <!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->[b]Civic Type-<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> -05[/b], Nighthawk black pearl *Krockad, tyvärr...*<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->Invidia, Injen, 5Zigen, Stri<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#808080--><span style="color:#808080"><!--/coloro-->[b]Civic ESi -92[/b] *Krockad*<!--colorc--></span><!--/colorc-->
- Xchai
- Bil: Crx vt 32psi
- Namn: Wanchai Kampha Gustafsson
Ser fint ut! [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img] ,min var blankt med när den var ny,ska snart på med avgasbandge.
Tack till
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Tunnis aka Glad
Simon,mm
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Tunnis aka Glad
Simon,mm
Men snöis är det inte så att man lindar in grenröret för att höja avgas temperaturen samt sänka värmestrålningen från grenröret? Desto varmare avgaser desto snabbare rör dom sig igenom resten av systemet. Jag trodde det var så iaf. För det är ju inte bara för att minska värmestrålningen i motorrummet som man lindar in grenis...
Danijel: Det sägs att det ska ge 16,3 hästar med kattersättare då iofs, men det ska jag ju ha med...
No 666: har också hört det du säger men egentligen har jag ingen aning...
Xchai: ditt e väll fortfarande blangt men bara blevit blått lr???
Xchai: ditt e väll fortfarande blangt men bara blevit blått lr???
- LinusE
16 hk ????
på vad för bil ??
hallelulija.. vore en ren dröm om manfick så mycket på ett avgas, x-rör o ratersätning...
på vad för bil ??
hallelulija.. vore en ren dröm om manfick så mycket på ett avgas, x-rör o ratersätning...
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
#828 Skåne/Löberöd
<!--QuoteBegin-A2RAYA+4 Aug 2004, 14:47:05--><div class='quotetop'>QUOTE(A2RAYA @ 4 Aug 2004, 14:47:05)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->med coldair intake, xrör, katers och sport avgas ska det ge mellan 7-17 hk..så har iaf jag fått höra..<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Det verkar vara rätt suddigt vilken effektökning man får för grejjerna. Låt oss säga att vi har en CRX Vtec med 2" system med katters, samt extraktor från Supersprint. även öppet avskärmat filter med coolair intake. Vad kan man förvänta sig för effektökning då? Låt oss även säga att vi river ut baksätet och ersätter original framsätena med Momo/recaro säten som väger aningen mindre?
Vad kan man köra en repa på då tro? Kanske något annat användbart godis man skulle kunna lägga till?? [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... blink2.gif[/img]
Det verkar vara rätt suddigt vilken effektökning man får för grejjerna. Låt oss säga att vi har en CRX Vtec med 2" system med katters, samt extraktor från Supersprint. även öppet avskärmat filter med coolair intake. Vad kan man förvänta sig för effektökning då? Låt oss även säga att vi river ut baksätet och ersätter original framsätena med Momo/recaro säten som väger aningen mindre?
Vad kan man köra en repa på då tro? Kanske något annat användbart godis man skulle kunna lägga till?? [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... blink2.gif[/img]
// Daniel Schneider, CRX Vtec 91
- LinusE
7-17 hk...
då skulle jag mer tro på 7 hk än 17 kan jag säga...
o danne..
lägg till en mappning då möjligen du kan få ut dom där 17 hk:na....
då skulle jag mer tro på 7 hk än 17 kan jag säga...
o danne..
lägg till en mappning då möjligen du kan få ut dom där 17 hk:na....
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
#828 Skåne/Löberöd
<!--QuoteBegin-SnowGuy+2 Aug 2004, 21:04:50--><div class='quotetop'>QUOTE(SnowGuy @ 2 Aug 2004, 21:04:50)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Linda de...
båse snyggare o bättre..
Lite onödigt vetade men att värme-skydda ger en heldel på effekten...<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Hmmm jag läste att för var 4:e grad varmare insugstemp loosar du 1 hk. Nån som vet mer säkert???
båse snyggare o bättre..
Lite onödigt vetade men att värme-skydda ger en heldel på effekten...<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Hmmm jag läste att för var 4:e grad varmare insugstemp loosar du 1 hk. Nån som vet mer säkert???
<span style='color:blue'>Ken Hallbrink
Civic 1,8vti (MB6)</span>
Västerås
Civic 1,8vti (MB6)</span>
Västerås
- LinusE
detta kommer från en bilsport som jag ej kommerihog nummret på...
men ska leta upp de [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
men ska leta upp de [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
#828 Skåne/Löberöd
snowi: den effektökningen ska vara på en eg5 (ESi) säger de på supersprint genom forza. sen vet väll alla att man ska ta de där testerna med en nypa salt, men jag tror ända att det blir en ganska bra effektökning, men det lär ju visa sig. [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]... så du tror att jag kan använda de gammla grenrörspackningen då utan att det läcker???
-
Anders Lundgren
- Kontakt:
Ville bara säga att 666 har rätt angående lindingen. Dock vet jag inte vad som ger mest effekt, lägre insugningsluft (om man nu verkligen får det) eller varmare avgastemp.
Assumption is the mother of all fuck-ups!
Anders Lundgren
Medlem #049
<a href='http://www.welavracing.com' target='_blank'>www.welavracing.com</a>
Anders Lundgren
Medlem #049
<a href='http://www.welavracing.com' target='_blank'>www.welavracing.com</a>
- LinusE
de är väll givet att du får en lägre insugnings temp om du lindar...
all strålingsvärme som annars går upp i motorumet o värmer både minsuget, insugningsrör o eventuelt filter i motorume...
M Linus
all strålingsvärme som annars går upp i motorumet o värmer både minsuget, insugningsrör o eventuelt filter i motorume...
M Linus
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
#828 Skåne/Löberöd
- Xchai
- Bil: Crx vt 32psi
- Namn: Wanchai Kampha Gustafsson
<!--QuoteBegin-Dea+4 Aug 2004, 14:27:40--><div class='quotetop'>QUOTE(Dea @ 4 Aug 2004, 14:27:40)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Danijel: Det sägs att det ska ge 16,3 hästar med kattersättare då iofs, men det ska jag ju ha med...
Xchai: ditt e väll fortfarande blangt men bara blevit blått lr???<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
japp det är fortfarande blankt men mest blåaktig!
plus att det blev ganska varmt i motorrummet så därför beställde jag avgasbandge,ska fixa på den nästa vecka,
Xchai: ditt e väll fortfarande blangt men bara blevit blått lr???<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
japp det är fortfarande blankt men mest blåaktig!
plus att det blev ganska varmt i motorrummet så därför beställde jag avgasbandge,ska fixa på den nästa vecka,
Tack till
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Tunnis aka Glad
Simon,mm
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Tunnis aka Glad
Simon,mm