Keawon skrev:Hej! Nu har man lättat på plånboken och köpt sig ett Rotrex S/C C30-94 kit av ett nytt företag i Sverige till min FN2:a. Längtar tills det trillar ner i brevlådan!
Fan vad grymt! Kör man Hondata flashpro till det eller?
Ja det gör man.
xzbatt skrev:Det ser ut som ett kitt från TTS performance, stämmer det?
Yes. Kommer från TTS men jag beställde inte via dom.
Mordiiax skrev:Märkbar skillnad i antalet ligg man får på krogen när man säger att man har en valkuk och alla ens polare bara håller med å visar hur stor den är.
Du kanske kan få en annan nyans i ljudet med valkuken men har otroligt svårt att tro att det ger något nämnvärt eller märkbart jämfört med något annat som har luftfiltret på samma ställe. Har man dock en kortare böj med filter på aka hot air intake så kan det nog vara bättre.
OK, whatever, ser snyggt ut iallafall, sen inget fel i om det kan ge annan
nyans i ljudet, aldrig fel.. återstår att se sen.. men som sagt fint iallafall
Jim's Tuning - CPL Racing, Xenocron Tuning Solutions & Tegiwa Imports.
Mappning av bl.a. Hondata s300, K-Pro, Flashpro, Crome, BRE osv i 2WD bromsbänk.
Chippning av OBD1/OBD0 ECU. Ring eller PM för frågor.
Lite uppdatering på bromsar och väghållning till nästa säsong.
Kom över ett brembo 330 kitt med carbotech xp10 och red dot flytande skivor.
Har även köpt på mej en uppsättning kw competition som lämnades till Sellholm Tuning för renovering/inshimsning och bygge av custom top mounts. Så nu har jag fjäderben som är körda i bromsbänk och inshimsade efter fjäderkonstanterna 13kg fram och 22kg bak. Måste säga att grabbarna på Sellholm bjuder på service utöver det vanliga och har en kompetens som är enorm.
Jag uppgradera mina bakbromsar också.Tänkte att jag skall prova lite bana nästa år.
Köpte du Accord bakskivor? Det finns med 4-100 från Ep2. Berätta gärna vilka skior du valde.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Tack, jodå jag tänkte försöka öka farten lite till och få bort dom problemen jag hade förra året med fading av bromsar. Hoppas på välinvesterade pengar
Welen XLR8 Performance skrev:Det är ett 11" kit med adapterplattor för att flytta ut orginal oken.. Det är ett färdigt kitt och inte taget från någon annan bil.. Jag har samma på min civic vti brukis och nu är handbromsen som den borde vara orginal.. Brutal skillnad. Inga som helst problem längre att göra handbromsvändningar på torr asfalt.. Det blir betydligt lättare för wanchai att få kontrolerade starter på strippen med förspännd drivlina nu och burnouterna blir enklare med..
Ok, trodde det var hemmatillverkade adaptrar för att flytta ut oket.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)