Honda Civic -93 startar inte alltid?!

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
Toko

Så nu e den nybesiktad utan anmärkning......MEN nån som vet vad som kan vara fel/knas på min civic, så fort det blir lite fuktigt så vill den inte starta.
Den går runt och soppa kommer fram men den tänder inte till. Det har hänt förrut men då kan man låta den stå och när det blir lite kallare mao torrare ute så hoppar den igång utan problem.... som idag så hare varit runt 0:an ute å då ville den inte.

Börjar bli aningen tröttsamt då jag skulle behöva göra mej av med den å skaffa en civic kombi istället men vill ju lösa det här först.

Mvh Thomas
Thomas Kolmskog
Karri-92
Bil: honda civic 1,5 16v
Namn: Karri Nurkkala

kanske bara kommer in fukt i fördelaren?? vet inte men när jag gjorde motor tvätt på min civic 1991 så starta den men smatra o hade sig då va de vatten i fördelaren:S
Användarvisningsbild
Sam1r
Bil: Type r ep3
Namn: Samir Durmic

Karri-92 skrev:kanske bara kommer in fukt i fördelaren?? vet inte men när jag gjorde motor tvätt på min civic 1991 så starta den men smatra o hade sig då va de vatten i fördelaren:S
okej , ska kolla det imon :) tack !
honda
Användarvisningsbild
GroundX
Bil: EG6
Namn: Anders Olsson
Has thanked: 22 times
Been thanked: 17 times
Kontakt:

Hade i princip samma symptom på EGn. Nytt fördelarlock och rotor fixade biffen, rengjorde även fördelaren under ingreppet.
Civic EG6 B18 VTi - 92
Jazz GP1 - 13
Användarvisningsbild
Sam1r

GroundX skrev:Hade i princip samma symptom på EGn. Nytt fördelarlock och rotor fixade biffen, rengjorde även fördelaren under ingreppet.
hmm. får hoppas den startar halv 5 på morgonen då man åker till jobbet :P fördelarlocket ska jag kolla imon . verkar vara vanligt fel på eg
honda
Toko

lock beställt nu, ska byta efter jobbet... hoppas att det löser sej.

Sam1r, löste det sej för dej, gick den igång imorse...... antar att den inte gjorde det då inte min gjorde det.

Mvh Thomas
Thomas Kolmskog
Användarvisningsbild
Sam1r

Toko skrev:lock beställt nu, ska byta efter jobbet... hoppas att det löser sej.

Sam1r, löste det sej för dej, gick den igång imorse...... antar att den inte gjorde det då inte min gjorde det.

Mvh Thomas
tjena. ja hade motorvärmaren på det har jag alltid varje morgon, men har stått utan motorvärmare på jobbet från halv 6 till kl 2 . den startade , hade me bogserlina för säkerhetskull, passade på att ta bort fördelarlocket innan och det va lite blött har torkat rent allt nu . får se om felet fixat sig. strular det fortfarande för dig?
honda
Toko

Min har inte löst sej, ska hämta fördelarlock på hemvägen från jobbet..... har du nån packning mellan lock och fördelaren?

Såg just en bild på nätet som visade att det ska vara en gummi-packning mellan lock och fördelare men det har inte jag... (som en o-ring ungefär fast den följer ju locket runt liksom)

Mvh Thomas
Thomas Kolmskog
Karri-92

har inte häller ngn packning, på min ed -91 men de får väl fixas med packnings papper elr nått:P
Användarvisningsbild
Sam1r

Toko skrev:Min har inte löst sej, ska hämta fördelarlock på hemvägen från jobbet..... har du nån packning mellan lock och fördelaren?

Såg just en bild på nätet som visade att det ska vara en gummi-packning mellan lock och fördelare men det har inte jag... (som en o-ring ungefär fast den följer ju locket runt liksom)

Mvh Thomas
jag har ingen packning på min heller :P verkar gå bra nu, ska testa spruta elektronikspray på vissa kontakter, skitiga som fan, tror nog inte den har varit motortvättad sen 92..
honda
Toko

jo faan, det satt en gummupackning på fördelaren som var halvtrasig, bytte lock och packning och den gick igång direkt (packningen sitter inte i locket utan på fördelaren i ett spår)

Klockrent att den gick igång, hoppas det här var lösningen och att den fortsätter gå igång så det inte var nån tillfällig lösning

Mvh Thomas
Thomas Kolmskog
Karri-92

Toko skrev:jo faan, det satt en gummupackning på fördelaren som var halvtrasig, bytte lock och packning och den gick igång direkt (packningen sitter inte i locket utan på fördelaren i ett spår)

Klockrent att den gick igång, hoppas det här var lösningen och att den fortsätter gå igång så det inte var nån tillfällig lösning

Mvh Thomas

honda lever alltid räker o byta nått litet om de krånglar älskar hondas motorer:) men när dom väl pajar så blir de dyrt"/ hehe
Användarvisningsbild
Sam1r

Toko skrev:jo faan, det satt en gummupackning på fördelaren som var halvtrasig, bytte lock och packning och den gick igång direkt (packningen sitter inte i locket utan på fördelaren i ett spår)

Mvh Thomas
skönt att det löste sig :)
honda
Skriv svar