Köpte 2 st 6½" kit till Accorden. Inge skit utan relativt bra på MDS. Glad som en spelman börja man koppla. Döm till min förvåning när orginal 5,25" spela skiten ur dom.
Har kopplat rätt. Men varför ?
menar du sånhär?Hammerin skrev:Du menar väl 6½"
Det är bara att bygga en 20-28mm distantring så passar det fint!

Ja dls är inte så värst uppåt . Då krossar ss dem med lätthet!. Focal usch fyfan !Steffo skrev:Jag testade faktiskt båda sätten om jag minns rätt. Man kunde bygla och dona med delningsfiltren. Det ena var hemskt och det andra hyggligt, men inte bra.
Jo men ett par högtalare är ju bara o koppla minus å plus så där kan man nog inte göra fel, men det fattas bas i min bil bilket mina högtlaare inte har , så får kompletera med en bra bas istiSixx87 skrev:Dumt att säga att högtalare låter skit när det oftast betyder att personen i fråga inte kan bygga eller koppla rätt..![]()
Jag köpte 5 1/5 och en 10 tums bas på Jula.. Satte basen i en proffsbyggd låda kopplat till ett rockford fosgate steg och 5 1/5 satte jag i dörrarna.. Passade inte direkt så jag gjorde egna hål å satte dom lite på sniskanmen den sitter fast iaf
allt detta lirar jävligt bra, och jag lyssnar lika bra på dubstep som poprock som klassiskt![]()
(huvudenhet från jvc

själv så kör jag scanspeak 9300 aldrig vass eller jobbig. 8 ohm är dem inte på. utan 6.2 ohm för att vara precisHammerin skrev:Detta var för att du inte använde rätt pol till filtret. Dessa hade två sätt att koppla på, det ena med en viss impedans och filtrering medans det andra saknade ett större motstånd, då det skulle användas då man körde med digitala filter och tidskomp.
MB quart är fina, men jag älskade mina dls diskanter och mellanregistret. Mjukare och detaljrikare ljud hittade man inte under 15k då!
Börjar bli lite sugen att bygga ljud igen