Tips på hur man förhindrar vatten i högtalarna?? CTR -04
Tog reda på varför ena högtalaren fram började bråka och fann en stor "iskaka" på baksidan!
Högtalarna som sitter i nu är ett par Focal 6,5" med diskanter...
Eftersom den ena gick åt skogen nu så har jag beställt ett par Kicker KS (med rätt distanser, som passar bilen) och skulle gärna vilja höra om någon har varit med om detta innan och vad hur man bäst åtgärdar detta problem... För vatten kommer där ju alltid in, fönsterlisten på utsidan släpper ju alltid igenom lite vatten... Fick reda på att original högtalarna har en plastkåpa på ovansidan som skyddar mot just det här vattnet som senare dräneras ut genom hålen på undersidan av dörren...
????
/ André
Högtalarna som sitter i nu är ett par Focal 6,5" med diskanter...
Eftersom den ena gick åt skogen nu så har jag beställt ett par Kicker KS (med rätt distanser, som passar bilen) och skulle gärna vilja höra om någon har varit med om detta innan och vad hur man bäst åtgärdar detta problem... För vatten kommer där ju alltid in, fönsterlisten på utsidan släpper ju alltid igenom lite vatten... Fick reda på att original högtalarna har en plastkåpa på ovansidan som skyddar mot just det här vattnet som senare dräneras ut genom hålen på undersidan av dörren...
????
/ André
-
soderkvisten
- Bil: ctr -05
- Namn: Johan Södergren
tjenare! ursäkta jag hoppar in med en fråga men jag har just köpt focal högtalare till bilen för höger fram högtalare är död. vad hade du för modell från focal och varför är kicker modellen bättre?
MVH
MVH
De heter Focal Access 165 A1soderkvisten skrev:tjenare! ursäkta jag hoppar in med en fråga men jag har just köpt focal högtalare till bilen för höger fram högtalare är död. vad hade du för modell från focal och varför är kicker modellen bättre?
MVH
En polare till mej är ganska fixerad i billjud å så och han sa att Kicker skulle vara snäppet bättre, men ja vet inte, det är kanske ingen skillnad
Så det blir ett par av dessa: http://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-och- ... 5-kit.html
-
soderkvisten
hehe då är det iallfall inte exakt samma modell som jag köpte!
kommer nog bli kanon ska du se! fick du göra hålet större för att få rum med focalhögtalarna? eller varför passar kicker modellen bättre? ska förövrigt hålla koll här och se hur du löser det med vattnet så kan jag göra likadant. jag ska vänta med att montera in de tills det är varmare ute så inte plasten spricker för mig.
MVH
MVH
Det tror jag säkertsoderkvisten skrev:hehe då är det iallfall inte exakt samma modell som jag köpte!kommer nog bli kanon ska du se! fick du göra hålet större för att få rum med focalhögtalarna? eller varför passar kicker modellen bättre? ska förövrigt hålla koll här och se hur du löser det med vattnet så kan jag göra likadant. jag ska vänta med att montera in de tills det är varmare ute så inte plasten spricker för mig.
MVH
Nej, hålet i plåten är den samma men distanserna till focal högtalarna är djupare än de som jag köpte nu till kicker, alltså fick den tidigare ägaren tälja till plasten i dörrpanelen för att få plats med de högtalarna :/ men det syns ju inte ändå!
Låter trevligt! Man ser verkligen nu hur mkt vatten det egentligen kommer i dörren när det regnar å så... Ska se om jag kan lösa det med nån plast kanske, utan att täcka in dem helt
Det gör du nog rätt i, ska se om jag inte kan få tag på ett garage nånstans
-
soderkvisten
hur tjocka byggde du bafflarna? MVH