Chippa CTR FN2?
chipp ger inte mycket (om inte ingenting) på sugmotorer.
så jag tycker Nej det är inte lönt att chippa
så jag tycker Nej det är inte lönt att chippa
Kourosh Entezari
0707407391
kourosh89@hotmail.com
S2000 ap1 såld
Integra type-r dc2 såld
Civic type-r ep3 såld
DelSol vti såld
crx såld
0707407391
kourosh89@hotmail.com
S2000 ap1 såld
Integra type-r dc2 såld
Civic type-r ep3 såld
DelSol vti såld
crx såld
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
En sanning med modifikation tycker jag, beroende på vad ni menar med chipning.
Att köpa ett klassiskt chip och montera dit är helt bortkastat på en CTR. Men att ladda ner en annan mapp till ECUn (flasha om den med Hondatas reflash) ska väl ge en hel del på en FN2.
Visst. Det ger inga +50% toppeffektssiffror som det kan göra på en turbomaskin. Men märkbar förbättring bör de ge.
Jag har 235 hk och 220 Nm i min CTR (EP3) med vanligt bonntrim i form av bytt insug, luftfilter och komplett avgassystem samt mappning i bänk. På
Mellanregistret har jag säkert 40-50 hästar mer än original på sina ställen. Så nog fasen går det att få en i övrigt ganska original K20-motor att gå bra mha omprogrammering av styrboxen.
Att köpa ett klassiskt chip och montera dit är helt bortkastat på en CTR. Men att ladda ner en annan mapp till ECUn (flasha om den med Hondatas reflash) ska väl ge en hel del på en FN2.
Visst. Det ger inga +50% toppeffektssiffror som det kan göra på en turbomaskin. Men märkbar förbättring bör de ge.
Jag har 235 hk och 220 Nm i min CTR (EP3) med vanligt bonntrim i form av bytt insug, luftfilter och komplett avgassystem samt mappning i bänk. På
Mellanregistret har jag säkert 40-50 hästar mer än original på sina ställen. Så nog fasen går det att få en i övrigt ganska original K20-motor att gå bra mha omprogrammering av styrboxen.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Honda Pilot EX-L AWD 2016