Larmdosan har tappat kontakt med bilen (EP3)

ENBART för motorrelaterade topics
Aidin
Namn: Aidin Afroozmehr

Jag letar efter en mall/instruktion som jag sett tidigare i någon tråd här på HPC. Fjärrlås/larmet har tappat signal till bilen och jag vet att det finns en instruktion i hur man får det att funka igen. Har försökt att leta men utan att lyckas. Skulle uppskatta om någon kunde skaka fram den.

Mvh Aidin
Användarvisningsbild
David Lundin
Namn: David Lundin

Samma sak verkar ha hänt med min! När jag kopplade in batteriet efter vinterdvalan började varningsblinkers frenetiskt blinka som vanligt (har den gjort alla gånger tror jag), men till skillnad från hur det brukar funka så hjälpte det inte att trycka på "Lås upp" knappen utan jag var tvungen att sätta nyckeln i förardörren och låsa upp för att det skulle sluta.

Går varken att larma eller larma av. Har bytt batteri i dosan för säkerhets skull men det hjälpte inte (och jag ser att den lilla röda dioden på dosan lyser när jag trycker på knapparna). Funkar som tur är fint att låsa upp på det gamla hederliga sättet med nyckel men det är lite störigt.

Tråden borde kanske lagts i "Teknik" egentligen men eftersom det redan fanns en i ämnet så postade jag här.
Användarvisningsbild
fonzeka
Bil: S2000
Namn: Anders Westlund
Has thanked: 7 times
Been thanked: 58 times

Om ni googlar på Honda remote reprogram så hittar ni nog vad ni söker.
Aidin
Namn: Aidin Afroozmehr

Tack tack!
Användarvisningsbild
David Lundin

Tyvärr har jag redan testat och den jävlas. Har hittat identiska instruktioner på flera ställen (http://www.ehow.com/how_4470692_program ... emote.html http://www.handa-accessories.com/crv/KEYLESSPROG.pdf http://wiki.answers.com/Q/How_do_you_re ... ess_remote) och gått igenom denna procedur, men när jag är färdig funkar dosan likförbannat inte.

Fjärde gången jag vrider på tändningen och trycker på lås (eller lås upp, kvittar) så hör man hur låsen klickar till. Detta skall innebära att man är i programmeringsläge, sen skall man trycka på låsknappen på var och en av dosorna inom 10 sek och varje gång skall det bekräftas med ett "klickande" från låset (de låser inte men klickar tydligt så man hör), så långt är allt bra. Tyvärr fungerar dosan ändå inte när jag är färdig... Bevisligen skickar den signal när jag trycker på knapparna eftersom den fungerar under programmeringsproceduren, så jag fattar inte varför bilen inte accepterar den.
Quick
Namn: Olof Karlsson

Den har inte fått för sig att någon av dörrarna är öppna för då vill den inte låsa.
Olof Karlsson
Användarvisningsbild
David Lundin

Det går inte att komma in i programmeringsläget om nån av dörrarna är öppna vad jag läst, så det är nog inte.

Det går utmärkt att låsa med nyckeln dessutom (centrallåset låser då alla dörrarna, och blinkers indikerar ok precis som vanligt).

Men tacksam för alla förslag!
Användarvisningsbild
Foz
Bil: Civic
Namn: Johan Andersson

När den inte behåller koden så har jag bytt mottagarenheten på några EP3or. "38385-S7A-G01" Säger inte att artnr är applicerbart till alla årsmodeller men man kan googla det och få en uppfattning om ungefär vad det är
070 58 60 137
Kalmar
CRV RD8 - 03
Civic EC8/EE9 Bastard -91
CRF 250R -14
Användarvisningsbild
David Lundin

Ah det skall kollas upp, bör ju vara snabbt utrett i EPG om det är samma art.nr för min. Tackar!

Dyr pryl förresten?
Coder
Bil: CTR
Namn: Jannis Mitsalos

fick du någon ordning på det? och vad kostade mottagarenheten?
Mvh Coder
Användarvisningsbild
David Lundin

Tjena! Nää, det såg ut som den lilla dosan kostade lite för mycket för att jag skall orka bry mig, blir nog möjligen att plocka ut den och kolla om det går att göra nåt med den jag har, annars fortsätter jag låsa med nyckeln istället bara.
Skriv svar