Hammerin skrev:MEN BBS 14" SKALL DU VÄL ÄNDÅ BEHÅLLA
Det måste bli en NSX, om du inte skall ha kvar s2000, en familjebuss är knappast självraggande
Blue machine
1. 1-3k för bakvagnen med rätt köpare
2. ca 1,5-3k
3. enbart lamell 500-1500kr
Haha ska lackera om fälgarna oroa dig inte hammerin haha
Nsx är ja sugen på men för dyr,för att vara så gammal bil.
Ja hittade en civic 09 mugen i staterna för en vettig peng , tror de finns en som rullar nere
I Göteborg . Får se hur de blir
Senast redigerad av Cess den 24 maj 2011, 22:15, redigerad totalt 1 gånger.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Chassie:
VT spindlar, KW1or, ES bussningar, främre tractionbar egenbyggd, uniballs för justering av caster.
Toe och camber justering bak.
Quaife 2.8LTL styrväxel
Fram: Legend 2kolvs ok, nyrenoverad, blästrade och allt bytt i dom.
282mm bromsskivor. XP10 belägg.
Bak originalbromsar.
karossen, lite småbulig och inte helt 100, takluckan borta, och inte jättesnyggt.
ordentlig halvbur, sparco evo stol, SRS 6punktsbälten, sparcoratt, nrg rattnav,
Avgastunnel höjd ca 12cm, egenbyggd växelspak med ledlager och lager istället för bussningar.
Har gått 1.27.xx i superstage, 1.02.00 på kinnekulle, detta med gamla B16motorn på säkert 50 hästar mindre än B18 snurran..
nya toyo r888, nya direzza 03g, gatdäck, ja lite av varje finns...
Har säkert missat massor, men på ett ungefär det..
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB
Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
asså det är ju mest däcken du tar betalt för tycker jag, för ep3 fälgar går att få 4st för 1500 i bra skick. kanske lite för mycket då dina däck inte är nya
Jag mätte faktiskt och jämförde med djupet på mina dåvarande splajsans direzzor, och två av däcken hade exakt lika mkt mönster kvar. Så nog för att mönstret är "dåligt", för så illa är det inte som bilderna verkar visa...
Nä, skämt åsido. Som tur är så är de ju bara skitiga för det mesta, så det är inget en liten tvätt inte kan lösa egentligen.
Men det verkar som om det är lättare o sälja löst, men jag har ingen möjlighet att kränga av däcken faktiskt. Inte så det blir ekonomiskt försvarbart iaf.
Jag ska "byta" inredning med en polare.. Han har den svarta vti inredningen(bra skick) och jag har en gråblå esi inredning som är i mycket bra skick. Svarta inredningen kommer från en civic coupe lsi där hela bilen är värd ca 10k.. Vad är en vettig mellanskillnad för mig att betala? Aka. Vad är varje enskild inredning värd..
Del Sol enligt papper Esi men inte i praktiken, årsm. 93 16000 mil, maskinellt i utmärkt skick, ingen rost undertill.
Vti krängare f o b
D2 coilovers
Bsa 16*7,5 med nya däck bak och beggade fram
Sparco Sprint 5 förarstol original passagerarstol
Personalratt med nav
Vinterhjul på plåtisar
Camberkitt runtom
Krängarstag f o b
Nybes ua nyskattad
Lite småbucklor och en grövre på huven, ej repig dock (jobbar som rekondare)
En antydan till rost i bakskärmarna.
D16a9 motor med cai, tenrai catback, ingen katt (flyttgods, besiktigad utan katt)
Extraktor 4-2-1
Pioneer 6,5 koax 4st med Pioneer stereo modell 6000kr (ska man strunta i att sälja med detta eller inte?)
Eltarga, fungerar felfritt
Ac, tom på gas.
Oem stänkisar
Vti läpp
Vad kan tänkas? Blocket går inte att jämföra med, drömpriser på plastraketer och 50 k stereobyggen.
/Oliwer Pesonen Garant Treborn
Del Sol Projektbil.
Yamaha XJ 550 82 café
Civic ed7 1.6 -88 uttagen -89 en ägare, fullstämplad s-bok. 15500mil. Maskinellt riktigt bra, stark och pigg, helt original. Utvändigt är den inte jättevacker, hela bilen är omlackad för några år sedan, den röda lacken är riktigt matt. Inte vit som de brukar bli utan nästan som röd rostskyddsfärg. Finns också ganska många små dörruppslagsmärken på dörrar och bakskärmar. Ingen direkt rost, endast lite i nederkant på dörrarna och ett genomrostshål i framkant på huven. Vad är en sådan bil värd i era ögon? Är det något att satsa på? Det finns ju trots allt inte så många 1,6'or kvar.