Ang Växellåds byte.
- CivicIssa
- Bil: Honda Civic 97
- Namn: Isabelle Nilsson
Tjena alla.
Jag har lite frågor ang växellåds byte på en Honda Civic 1997 1,5 iLS Vtec-e 3D
Är där något speciellt man ska tänka på när man drar ut drivaxlarna etc.
Jag tänkte byta till en äldre växellåda, Honda Civic -1992 - 1995 esi. Låd namnet är S20.
Hur vet man om lådan är okej, Så man inte får ett kasst exemplar. Ska plocka av den själv från returbilen.
Tack på förhand Isabelle.
Jag har lite frågor ang växellåds byte på en Honda Civic 1997 1,5 iLS Vtec-e 3D
Är där något speciellt man ska tänka på när man drar ut drivaxlarna etc.
Jag tänkte byta till en äldre växellåda, Honda Civic -1992 - 1995 esi. Låd namnet är S20.
Hur vet man om lådan är okej, Så man inte får ett kasst exemplar. Ska plocka av den själv från returbilen.
Tack på förhand Isabelle.
[b]Isabelle Nilsson[/b]
Honda Civic
Honda Civic
- David Lundin
- Namn: David Lundin
Tror knappt man kan avgöra det utan att provköra tyvärr. Du kan ju kolla så lådan inte är helt ihopkärvad, men det är ju inte det lättaste att avgöra om synkringar och sånt är slitet utan att provköra (eller öppna lådan, vilket inte är så smidigt heller, och då kan man ju lika väl renovera den när man håller på).CivicIssa skrev: Hur vet man om lådan är okej, Så man inte får ett kasst exemplar. Ska plocka av den själv från returbilen.
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Det enda du kan göra är att rotera på ingående axel och se så där inte finns glapp, samt se så att där inte är några yttre skador.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)