Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
PS3 eller XBOX
ja det funkar skit bra att streama genom ps3 med hjälp av media server.. Så kan du streama allt som du har codex till på datorn. Men rekommenderar starkt att du har tillgång till ett gbit nätverk och en datorn med lite mos annars kommer 1080p att hacka ganska bra
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
- Chrille79
- Bil: CH1
- Namn: Christian Roskjaer
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 20 times
Har en relativt ny i5 så kraft är där. Måste vara routen då. Vad för router pallar? Som det är nu går det inte änns att köra divx filer
Gammal räv...
-
Andreas79
- Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
- Namn: Andreas Jönsson
Fungerar utmärkt för min del att streama musik och divx/720p/1080-filmer via en dator till PS3 (slim)
Jag gör det med hjälp av programmet PS3 media server som jag installerat på pcn (kör win7) trådlöst
från pcn till ps3.
Jag gör det med hjälp av programmet PS3 media server som jag installerat på pcn (kör win7) trådlöst
från pcn till ps3.
www.FotografAndreas.se
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
- Mordiiax
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
För mig kan det bugga även med tråd... Så det är nog mycket till inställningar hit å dit.
Känns mest som om det är tur om det funkar
Känns mest som om det är tur om det funkar
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
HPC IRC CREW
- Chrille79
- Bil: CH1
- Namn: Christian Roskjaer
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 20 times
Kollat lite mer nu. Har en 54mbps router. Å idag får man ju typ 300mbps för inga pengar. Så det borde ju fixa sig om man byter upp sig ?
Gammal räv...
- NippleN
- Bil: Civic EE9
- Namn: Lukas Gullberg
Efter att ha kört med båda tråd och trådlöst så kan ja väl säga att tråd är den enda vägen att gå om man ska streama HD.
Den hinner inte överföra tillräckligt snabbt, men man kan sänka ner kvaliteten (den konverteras från mkv samtidigt som den streamas) men det blir inte alls bra bild då
Gör som jag, köp lite kabellister och dra fram till ps3an, värt väääldigt mycket när man streamar
Men jag har ett litet problem om någon känner igen sig. Jag kan inte spola när jag streamar HD, får bara fram ett nätverksproblem då. någon med erfarenhet?
Den hinner inte överföra tillräckligt snabbt, men man kan sänka ner kvaliteten (den konverteras från mkv samtidigt som den streamas) men det blir inte alls bra bild då
Gör som jag, köp lite kabellister och dra fram till ps3an, värt väääldigt mycket när man streamar
Men jag har ett litet problem om någon känner igen sig. Jag kan inte spola när jag streamar HD, får bara fram ett nätverksproblem då. någon med erfarenhet?
Lukas Gullberg
0732-022675
Civic EE9R -91
Civic EK3 -96
Civic SL5 -83
0732-022675
Civic EE9R -91
Civic EK3 -96
Civic SL5 -83
- Mordiiax
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Inte jag heller. Alltid nätverksproblem vid spolning. Enda sättet (som inte heller funkar till 100%) är att ta fram funktionen för att hoppa flera minuter i taget. Står alltid att det blir fel, men funkar oftast ändå.
Honda Civic Tourer -15
HPC IRC CREW
HPC IRC CREW