Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Haft inbrott ! Går ej starta bilen nu.
Kollade lite mer på det precis och såg att någon kabel är bortdragen. Vad är det för något på bilden jag har tagit? Vet någon var den lösa kabeln går till? Försökte kolla efter någonstans där den kunde ha suttit men hittade inget för den kontakten.
Den gröna nyckellampan lös grönt och blinkade sedan har jag för mig. Hann ej kolla om den slutade blinka eller inte, men ska den sluta blinka? Vad indikeras om det är fel på immoblizern? Har märkt att tydligen så är min extranyckel lite trög. Fungerade första gången sen fungerade inte det att vrida om. Kan kolla igen när jag hämtar min andra bilnyckel som jag glömde på jobbet. Inga som helst skador ser jag på tändningen.
Den gröna nyckellampan lös grönt och blinkade sedan har jag för mig. Hann ej kolla om den slutade blinka eller inte, men ska den sluta blinka? Vad indikeras om det är fel på immoblizern? Har märkt att tydligen så är min extranyckel lite trög. Fungerade första gången sen fungerade inte det att vrida om. Kan kolla igen när jag hämtar min andra bilnyckel som jag glömde på jobbet. Inga som helst skador ser jag på tändningen.
Senast redigerad av tBang den 9 januari 2012, 15:26, redigerad totalt 1 gånger.
Tror jag har satt dit den avdragna kabeln nu. Där den var har plasten gått sönder och vet inte om stiften också är knäckta men den sitter där iallafall. Nu blinkar bara en grön lampa med en nyckel. Hur kommer jag åt den resetknappen lättast? Räcker det att jag tar bort handskfacket eller måste jag riva bort mittpanelen?
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
jag tror att det räcker att öppna handsfacket och lysa lite med en ficklampa så bör du se en stor svart gummigrej du ska stoppa in fingret i. om det knäpper till så var den utlöst.
Det gick bra att lokalisera knappen. Kändes som den klickade till när jag tryckte och då trodde jag att bilen skulle starta men den blinkar fortfarande bara. Kan man koppla förbi den här startspärren? Om inte, vad kostar den här enheten att byta ungefär? Kan man ersätta med begagnad?
-
Malkolm
du får byta databox, startnyckel, tändningslås med immo-enhet och jag tror även den svarta fyrkantiga immo-enheten du har fotat.
Bästa är ju även att köpa med alla dörrlås från samma bil så du slippe ha olika nycklar
Bästa är ju även att köpa med alla dörrlås från samma bil så du slippe ha olika nycklar
-
Malkolm
tyvärr inte.
Annars kan du skaffa en P28-ecu och en kabelkonverter så slipper du immobilisern men då drar bilen bra mycke mera soppa om du inte mappar om den.
Förresten så kan jag ha alla delar du behöver liggandes från en EK 97:a med 114hk motorn.
Annars kan du skaffa en P28-ecu och en kabelkonverter så slipper du immobilisern men då drar bilen bra mycke mera soppa om du inte mappar om den.
Förresten så kan jag ha alla delar du behöver liggandes från en EK 97:a med 114hk motorn.
-
NeMoo
- Bil: Civic ek3
- Namn: Robert Rodinsson
Har du provat försöka starta med den röda nyckeln?
Alternativt göra bilen strömlös en stund ifall elektroniken fått tuppjuck efter allt fipplande.
Alternativt göra bilen strömlös en stund ifall elektroniken fått tuppjuck efter allt fipplande.
Nuvarande bilar:
Civic Ek3 -96 Oldskool...
Luder BB6 -98 händer inte så mycket..
Civic Ep2 -04 Går snålare men skramlar mer
Civic FK2 -10 wa wa wee wa wa
Gamla bilar;
Accord -00 *såld*
Civic Ek3.5 -96 Dumt att sälja
Civic ED7 -89 Boyakasha
Civic Ek3 -96 Oldskool...
Luder BB6 -98 händer inte så mycket..
Civic Ep2 -04 Går snålare men skramlar mer
Civic FK2 -10 wa wa wee wa wa
Gamla bilar;
Accord -00 *såld*
Civic Ek3.5 -96 Dumt att sälja
Civic ED7 -89 Boyakasha
-
Okyu

- Namn: Kangwook Yu
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 19 times
http://www.doctronic.at
för alla dina honda immobilizer bekymmer.
35 euro + frakt, kan inte bli billigare.
mvh okyu
för alla dina honda immobilizer bekymmer.
35 euro + frakt, kan inte bli billigare.
mvh okyu
Civic EK4 -98
When you turn your car on...does it return the favor?
Fyller AC system i bilar, PM för mer info.
Nytt nr 0703885999
When you turn your car on...does it return the favor?
Fyller AC system i bilar, PM för mer info.
Nytt nr 0703885999