Civic -04 Strålkastar-spolning fastnar och fortsätter spruta

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
NeMoo
Inlägg: 932
Blev medlem: 29 november 2006, 19:05
Bil: Civic ek3
Namn: Robert Rodinsson
Ort: Hobbyskåning

Haj

Vår Civic -04 har börjat uppföra sig som en volvo eller ford.

När frugan skulle köra iväg idag efter stormen emil o skulle spruta av rutan så blev det intressant.

Strålkastarspolarna stannar i typ halvöppet läge och pumpen går för fullt och tja... tömmer hela behållaren o den stannar inte förrän man slår av tändningen.

Hjälp? :roll:
Nuvarande bilar:
Civic Ek3 -96 Oldskool...
Luder BB6 -98 händer inte så mycket..
Civic Ep2 -04 Går snålare men skramlar mer
Civic FK2 -10 wa wa wee wa wa

Gamla bilar;
Accord -00 *såld*
Civic Ek3.5 -96 Dumt att sälja
Civic ED7 -89 Boyakasha
TriXiE77
Inlägg: 867
Blev medlem: 13 juni 2004, 13:54
Bil: Bilbytarkungen
Namn: Mikael Fröjdfeldt
Ort: Eskilstuna / Västerås / Stockholm

Borde inte dem gå via ett relä under huven typ kanske? Låter ju som ett relä som fått tupjuck iaf. :)
073-9034221
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7
__________________________________________________
TRIXIE RACING
FreddeH
Inlägg: 8
Blev medlem: 1 september 2010, 14:12
Bil: Civic Type R
Namn: Fredrik Holm
Ort: Nykvarn

Ryck säkringen till strålk.spolningen, är en separat, sitter i boxen under panelen. Den gör ändå inte mycket nytta tycker jag, tömmer bara burken fortare. Har gjort det på båda mina Civicar.
Civic 1,8i-vtec Sport -06 Vivid Blue - Vardagsbilen
Civic Type R -07 Alabaster Silver - Racern
Tuono R 1127 -07 Blue dream - Monstret
Caponord -13 Vit- Pendlarhoj

Tidigare Hondor:
Civic 1,6i -01
Accord 2,0 iLS -96
Civic 1,6i -89
NeMoo
Inlägg: 932
Blev medlem: 29 november 2006, 19:05
Bil: Civic ek3
Namn: Robert Rodinsson
Ort: Hobbyskåning

Ja jag drog säkring 15 under ratten samma dag.
Jag får kika efter relät nån dag när tid o lust finnes.
Vill nog egentligen ha spolingen på separat knapp..

På gamle EK:n sitter strålkastarspolningen på separat knapp,, varför gå ifrån det? inavlat tycker jag...
Nuvarande bilar:
Civic Ek3 -96 Oldskool...
Luder BB6 -98 händer inte så mycket..
Civic Ep2 -04 Går snålare men skramlar mer
Civic FK2 -10 wa wa wee wa wa

Gamla bilar;
Accord -00 *såld*
Civic Ek3.5 -96 Dumt att sälja
Civic ED7 -89 Boyakasha
Skriv svar