min polare och hans brossa blev lurad av 2 st i malmö svenska killar en rödhårig och en svarthårig sålde fake högtalare med brochyrer och allt är det nån som har blivit lurad av dessa eller vet vem dem är bilder på bilen eller vad fan som hälst ge mig tipps DESSA SKA STOPPAS TILL VILKET PRIS SOM HÄLLST jag ger en belönoing till dem som kommer med tipps som hjälper oss hitta dem! de kör runt i en grå silvrig chrysler voyager såg det ut som och var på bauhaus i malmö i fredags 27/11-04 kom igen någon måste veta vem dem är eller ha sett dom iallafall. hoppas nån kan hjälpa oss.
beskrivning; 1. rödhårig kille i 25år åldern svart skinjack pösig klädstil blå jeans med vit gråa väl använda gympa skor. ringar på fingrarna både guld o silver. getbock skägg rött. har en skin mapp där olika klistermärken finns på utsidan bla ALIS (rött o vitt klister märke) dom har brochyrer som där står vad det är för högtalare och priser i euro. dom jobbar för ett företag som gör iordning pubbar restauranger och uteställen.
2. mörkhårig kille i åldern 25 svart skinjacka rökare och har en piercing i vänstr ögon bryn kan vara höger. patade inte så mycket men sa att han skulle över till danmark för att träffa ett skivbolag.
dessa 2 sa att de var dj lite då o då.
jag bryr mig inte om pengarna utan den som hjälper oss hitta dessa svin kommer att få de pengar som de har blivit blåsta på så ge oss tipps så fort som möjligt vi tror dom bor i eller i närheten av malmö. har du blivit blåst av dessa men vill inte skriva det här skicka ett pm till mig så rings vi så att man har nån mer som har blivit blåst av dessa svin. snälla hjälp oss mvh calle
BLIVIT BLÅSTA!!!!
-
calleballe
carl-philp åkesson
fattar inte vad dom blåst dig på.
hur lura dom dig och vad va det för ngt?berätta d
e det ngt olagligt dom gjort då?
för du har vell en hel del skyldighet som köpare att kolla upp saker..
hur lura dom dig och vad va det för ngt?berätta d
e det ngt olagligt dom gjort då?
för du har vell en hel del skyldighet som köpare att kolla upp saker..
Michael Grönberg
Helsingborg
R32 Gtr -94 2011 ska det gå fort
skylift r32 gtr -90 10,97 212km/h 2008
Helsingborg
R32 Gtr -94 2011 ska det gå fort
skylift r32 gtr -90 10,97 212km/h 2008
-
calleballe
dom visade dem en väldigr snygg prislista med bilder och förklaring på vad det var för högtalare och vilket pris dom säljer dessa för genom företaget. men det som dessa grabbar sa var att de hade skulle hämtat ut 2 par men fick 4 och ville bli av med dem andra två så att dom kunde tjäna lite pådet annars så ar det ju chefen som tjänade på det så varför inte sälja dem innan man kommer dit så fick dom lite extra pengar och kunden fick fina högtalare för ett billigt pris.
Senast redigerad av calleballe den 27 november 2004, 16:09, redigerad totalt 1 gånger.
carl-philp åkesson
-
moggesthlm
- Been thanked: 6 times
<!--QuoteBegin-Clabbe+27 Nov 2004, 16:41:27--><div class='quotetop'>QUOTE(Clabbe 4 27 Nov 2004, 16:41:27)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Att man är så blåögd att man tjackar prylar ur en bil på en parkering får man f-n skylla sig själv...<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
[img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... stupid.gif[/img]
[img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... stupid.gif[/img]
//Morgan Blom, Stockholm
Kör:
Honda Civic 1.5 Sedan -88
Honda Civic 1.6i 16v K20 swap -89
Honda Legend 3.5 -97
Honda Integra Type - R -99
Honda Accord V6 Hybrid - 07
Honda Civic Tourer -14
Kör:
Honda Legend 3.5 -97
Honda Civic Tourer -14
<!--QuoteBegin-Clabbe+27 Nov 2004, 17:41:27--><div class='quotetop'>QUOTE(Clabbe 4 27 Nov 2004, 17:41:27)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Att man är så blåögd att man tjackar prylar ur en bil på en parkering får man f-n skylla sig själv...<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
håller med...
trist att ni blev lurade iaf [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sad.gif[/img]
håller med...
trist att ni blev lurade iaf [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sad.gif[/img]
<span style='color:blue'>_____________________________</span>
[b]<span style='color:red'>Henrik Jonsson #999</span>[/b]
<span style='color:green'>[i]HPC Team Solna[/i]</span>
[b]<span style='color:darkblue'>Honda CRX VT -91</span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:yellow'>"Liverpool came here with 4000 man and ran. AIK-Stockholm came with 500 and fought" (Sparta Prag fans 1993)</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för dom stora cojones mellan benen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för jag är VIP bakom scenen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för era döttrar vill ha mig...</span></span>[/b]
[b]<span style='color:red'>Henrik Jonsson #999</span>[/b]
<span style='color:green'>[i]HPC Team Solna[/i]</span>
[b]<span style='color:darkblue'>Honda CRX VT -91</span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:yellow'>"Liverpool came here with 4000 man and ran. AIK-Stockholm came with 500 and fought" (Sparta Prag fans 1993)</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för dom stora cojones mellan benen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för jag är VIP bakom scenen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för era döttrar vill ha mig...</span></span>[/b]
-
Koxen
- Namn: Patrik Kristiansen
- Been thanked: 2 times
<!--QuoteBegin-Clabbe+27 Nov 2004, 16:41:27--><div class='quotetop'>QUOTE(Clabbe 4 27 Nov 2004, 16:41:27)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Att man är så blåögd att man tjackar prylar ur en bil på en parkering får man f-n skylla sig själv...<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Min bror köpte högtalare ifrån 2st spritluktande killar som körde en vit rostig skåpbil. dom körde med samma ursäkt som dom som calle berättar om.
Brorsan betalade 5000, och kopplade in dem, lät ljuvligt! när vi kom hem kollade vi upp vad det var 25'000 kronors högtalare, det kostade dom på Hifi klubben då iaf.
men man ska väll akta sig [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Min bror köpte högtalare ifrån 2st spritluktande killar som körde en vit rostig skåpbil. dom körde med samma ursäkt som dom som calle berättar om.
Brorsan betalade 5000, och kopplade in dem, lät ljuvligt! när vi kom hem kollade vi upp vad det var 25'000 kronors högtalare, det kostade dom på Hifi klubben då iaf.
men man ska väll akta sig [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
-
moggesthlm
<!--QuoteBegin-Koxen+27 Nov 2004, 17:30:29--><div class='quotetop'>QUOTE(Koxen 4 27 Nov 2004, 17:30:29)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Clabbe+27 Nov 2004, 16:41:27--><div class='quotetop'>QUOTE(Clabbe 4 27 Nov 2004, 16:41:27)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--> Att man är så blåögd att man tjackar prylar ur en bil på en parkering får man f-n skylla sig själv...<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
men man ska väll akta sig [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
och hur mkt stöldgods var inte det då?
men man ska väll akta sig [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
och hur mkt stöldgods var inte det då?
//Morgan Blom, Stockholm
Kör:
Honda Legend 3.5 -97
Honda Civic Tourer -14
Kör:
Honda Legend 3.5 -97
Honda Civic Tourer -14
-
Koxen
- Namn: Patrik Kristiansen
<!--QuoteBegin-moggesthlm+27 Nov 2004, 17:31:56--><div class='quotetop'>QUOTE(moggesthlm 4 27 Nov 2004, 17:31:56)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Koxen+27 Nov 2004, 17:30:29--><div class='quotetop'>QUOTE(Koxen 4 27 Nov 2004, 17:30:29)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--> <!--QuoteBegin-Clabbe+27 Nov 2004, 16:41:27--><div class='quotetop'>QUOTE(Clabbe 4 27 Nov 2004, 16:41:27)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--> Att man är så blåögd att man tjackar prylar ur en bil på en parkering får man f-n skylla sig själv...<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
och hur mkt stöldgods var inte det då? <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Troligtvis jättemassa.
och hur mkt stöldgods var inte det då? <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Troligtvis jättemassa.
- Asse
- Bil: Civic VTI EK4
- Namn: Erik Lindgren
- Has thanked: 1 time
Har en polare som blev lurad på precis samma sätt i Jönköping. Kom fram två killar och sa att dom var studiomusiker och hade fyra grymma högtalare över. Dum som han var så köpta polaren dom direkt.... mahogny-färgade golvhögtalare var det... Detta var iof 4-5 år sen.
"Isn't it nice when things just work?"
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
hmm en klassiker vet flera stycken som fått samma/liknande erbjudande. Tyvär åste man nästan räkna med att antingen det är stulet eller att dom luras...
Robert Gustafsson
attitudemotorclub.com
attitudemotorclub.com
-
maniac

- Bil: crx
- Namn: Peter Åstrand
- Has thanked: 2 times
tyvärr har ni blivit lurade av det ganska klassiskt trick ...
förstgången jag hörde talas om detta var nog en 12-15 år sedan
då en bekant köpte ett par högtalare på detta viset och fick på efterhand veta ett det sålts 5-6 par på samma sett av samma personer..blev själv erbjuden detta förslag av ett par killar förra våren ....bad dom dra åt hel-ete ..
förstgången jag hörde talas om detta var nog en 12-15 år sedan
då en bekant köpte ett par högtalare på detta viset och fick på efterhand veta ett det sålts 5-6 par på samma sett av samma personer..blev själv erbjuden detta förslag av ett par killar förra våren ....bad dom dra åt hel-ete ..
Peter Åstrand
gråmetallic crx -92 dohc jrsc
gråmetallic crx -92 dohc jrsc
jag måste vara helt korkad eller nåt för jag fattar fortfarande inte på vilket sätt dem blåser folk?
vad händer när man köper högtalarna, sticker dem med pengarna eller får man en tom låda eller vad?
vad händer när man köper högtalarna, sticker dem med pengarna eller får man en tom låda eller vad?
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Civic HB Esi 93<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Baden - CH
Baden - CH
- Asse
- Bil: Civic VTI EK4
- Namn: Erik Lindgren
- Has thanked: 1 time
dave84: grejjen är att man tror att man köper värsta hi-fi grejjerna, men i själva verket är det något massproducerat skräp...
Kan tillägga att jag tyckte att polarens högtalare lät riktigt bra innan jag hörde att det var en bluff, men det säger nog mer om mitt musiköra än om högtalarna [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/oops.gif[/img] .
Kan tillägga att jag tyckte att polarens högtalare lät riktigt bra innan jag hörde att det var en bluff, men det säger nog mer om mitt musiköra än om högtalarna [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/oops.gif[/img] .
"Isn't it nice when things just work?"
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
-
calleballe
ni som bor i malmö håll ögonen öppna jag har en känsla av att de är kvar i malmö ta reg nr så att vi kan banka ner dom [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... anting.gif[/img]
Senast redigerad av calleballe den 28 november 2004, 14:54, redigerad totalt 1 gånger.
carl-philp åkesson
-
Jimmy
- Bil: Civic EG
- Namn: Jimmy Eriksson
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
det där är ju VÄRLDENS ÄLSTA KNEP, dom/sånna snubbar har ju åkt runt i hela sverige har haft dom i gävle nåra gånger, för ett par år sen
trodde hela sverige visste att man skulle passa sig för dom, efter som dom har varna om sånt på tvn för ett par år sen.
trodde hela sverige visste att man skulle passa sig för dom, efter som dom har varna om sånt på tvn för ett par år sen.
www.JJizzle.com = Styggaste bloggen
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com
Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com
Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
- Hattori Honda

- Bil: Civic 40th anniv. ed., 2012
- Namn: Andreas Engstrom
- Has thanked: 3 times
Stötte på samma grej i Norrköping för några år sedan... De sa att de hade fått "för många" högtalare och skulle sälja av med överskottet. Säkert fungerande prylar, men det är ju inte high end högtalare direkt... Värda 800 spänn kanske.
Stocktown, Farsta
Civic 40th anniv. ed., 2012
Pflanzgarten stole my virginity
Du borde cykla mer!
Civic 40th anniv. ed., 2012
Pflanzgarten stole my virginity
Du borde cykla mer!