Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Honda prelude -93
-
Angie
- Bil: Honda Prelude -93
- Namn: Angelica Jansson
Jag hade förut en Honda crx -85 som var allt för svår, nu har jag en prelude som jag velat ha i många månader. Jag behöver dock hjälp för jag kan inte mecka eller något alls, men jag har så mycket jag vill göra. Finns det någon som kan tänka sig att både hjälpa och lära mig?
- Fixxe

- Bil: Suzuki/Toyota
- Namn: Fredrik Heijel
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 93 times
Hej.
Du bör nog specificera dig lite mer vad du vill ha hjälp med, samt vilken generation av prelude det är.
Du bör nog specificera dig lite mer vad du vill ha hjälp med, samt vilken generation av prelude det är.
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB
Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
-
anno
- Namn: Andreas Norberg
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 10 times
BB2 (gen 3) eftersom det skrevs 1993. Vilken motor? 2.0 133 hk, 2.3 160 hk eller 2.2 VTEC 185 hk?

Honda Insight ZE1 K20A2 2000
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Honda Accord CB7 F22A3 1991
Mini Cooper SE F56 2024
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Honda Accord CB7 F22A3 1991
Mini Cooper SE F56 2024
-
stumpen
- Bil: Prelude -92a
- Namn: Fredrik Björkman
om du e ute efter en 2.2 vtec så köp en sån direkt!
2,0 o byte te 2.2 njeeet.
2,3 o byta te 2.2 går bra, mycke bättre och framför allt enklare och billigare att köpa 2,2 direkt!!
jag har både 2,2 an o 2,3an (A)
2,3 är lite känsligare utav motor modellerna, så den e väldigt viktig att den servas väl!
men vad syftar du på att åstakomma/göra med ditt "Luder"
2,0 o byte te 2.2 njeeet.
2,3 o byta te 2.2 går bra, mycke bättre och framför allt enklare och billigare att köpa 2,2 direkt!!
jag har både 2,2 an o 2,3an (A)
2,3 är lite känsligare utav motor modellerna, så den e väldigt viktig att den servas väl!
men vad syftar du på att åstakomma/göra med ditt "Luder"
-
Angie
- Bil: Honda Prelude -93
- Namn: Angelica Jansson
Jag har varit lite off ett tag, men nu är jag tillbaka, och här är planerna på bilen 
Om det är någon som har lust att hjälpa mig är det bara höra av er, jag gör gärna saker själv, behöver dock bara någon som berättar för mig hur jag ska göra och är med
*Fixa rosten
*Lacka om hela bilen, det blir efter kjolpaketet är på, och okänt vilken färg det blir.
*Vinge, kjolpaket, sänka
*Chippa/öka prestandan om möjligt
*Större avgasrör
*Undra om turbo går in, automatväxlad, jag vet inte om jag kan sätta in en turbo i den?
*Fixa till inredningen, även om möjligt, byta lampor inne
*Xenonljus/Angel eyes eller nåt liknande har jag förstått är bra, kanske sätta på det?
*Större utblås
*Ljud är ett måste
*Plasta nuvarandra bakkjolen, den har en ganska stor spricka
Det är planerna än så länge, jag har fått en ny vinge till bilen redan så den ska väl monteras på med
Idag ska en skyddsplåt tas bort, samt att bilen ska tvättas, ska bli intressant att höja upp bilen för första gången och se under den
Så det kommer att komma lite flera bilder till bilen med, ska ta några, samt under tiden bygget håller på
Om det är någon som har lust att hjälpa mig är det bara höra av er, jag gör gärna saker själv, behöver dock bara någon som berättar för mig hur jag ska göra och är med
*Fixa rosten
*Lacka om hela bilen, det blir efter kjolpaketet är på, och okänt vilken färg det blir.
*Vinge, kjolpaket, sänka
*Chippa/öka prestandan om möjligt
*Större avgasrör
*Undra om turbo går in, automatväxlad, jag vet inte om jag kan sätta in en turbo i den?
*Fixa till inredningen, även om möjligt, byta lampor inne
*Xenonljus/Angel eyes eller nåt liknande har jag förstått är bra, kanske sätta på det?
*Större utblås
*Ljud är ett måste
*Plasta nuvarandra bakkjolen, den har en ganska stor spricka
Det är planerna än så länge, jag har fått en ny vinge till bilen redan så den ska väl monteras på med
Idag ska en skyddsplåt tas bort, samt att bilen ska tvättas, ska bli intressant att höja upp bilen för första gången och se under den
Så det kommer att komma lite flera bilder till bilen med, ska ta några, samt under tiden bygget håller på