Tips på gatdäck
Tjena jag kör just nu med R888 fram och T1R bak kör inte bana men blir en strippen och några blackrace om året, däcken känns helt godkända på motorvägen men på racen så studsar bara bilen vid start.
nåt förslag på bra gatdäck som inte har hård däcksida skulle t1r funka fram med måntro? helst runt 1000 lappen högst per däck har 15 tum
nåt förslag på bra gatdäck som inte har hård däcksida skulle t1r funka fram med måntro? helst runt 1000 lappen högst per däck har 15 tum
Du söker däck som greppar vid värme som trippelåtta antar jag? T1r är väl bara ett vanligt gatdäck utan detta grepp-vid-värme?
Hur studsar bilen? Är det wheelhop tro? Isåfall blir det nog inte bättre om du bara byter däck.
Hur studsar bilen? Är det wheelhop tro? Isåfall blir det nog inte bättre om du bara byter däck.
tänke om det fanns nåt bra gatdäck, jag körde med vintersulor på strippen i går och det hoppade aldrig det spann, har fått berättat för mig att det är jätte dumt att köra 888or när man ska rakt fram just för att dom har så hård däcksida.
det smäller och hoppar när jag försöker värma och ska iväg, har byt stötdämpare med
det smäller och hoppar när jag försöker värma och ska iväg, har byt stötdämpare med
Ja det väl väl problemet om du kör race och kör utan däck som "greppar". Det spinner istället.
Är det wheelhop så är en tractionbar lösningen. Kanske finns andra billiga lösningar med.
däcket i sig måste inte bygga värme för greppets skull eller?
Är det wheelhop så är en tractionbar lösningen. Kanske finns andra billiga lösningar med.
däcket i sig måste inte bygga värme för greppets skull eller?
- Hammerin
- Bil: Integra Type-r -98
- Namn: Richard Hammerin
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 12 times
Köp r1r hos TWS däck i sthhlm, för 700kr styck,riktigt bra däck.
*Regionsansvarig Stockholm*
Richard Hammerin
0708-711 779
Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater
Rip
CRX Turbo 240hk
Richard Hammerin
0708-711 779
Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater
Rip
CRX Turbo 240hk
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=10 ... 513,293616slice skrev:och ska byta för att däcken är slut nu, vill inte ha hård däcksida
Kolla i recensioner brukar ofta stå om däcksidan är för mjuk vid bankörning. Testa med lägre belastningsindex om du köper nytt eller prova med T1R fram. Jag hade nog köpt r1r för 700kr.
Edit: Ska inte hårdare motorfästen hjälpa mot hjulstuds ?
Crx ed9 d16 -89
Shuttle EE2 -89 vinterskrot
Kolla in "all-season" däck på dackonline eller valfri hemsida, smalare o högre profil borde hjälpa.slice skrev:r1r har väl hårda däcksidor? trodde det var det som gjorde dom så hårda så dom hoppar? studsar. motorfärsterna är fyllda med sånt man sätter ditt plexirutor med så dom är hårda.
Men känns felprioriterat att köpa sämre däck för vanlig körning.
Kolla om du hittar plåtfälgar 14-15" på blocket och åk till skroten/däckfirma och köp ett gäng begagnade däck och testa med.
Lycka till i sökandet.
Crx ed9 d16 -89
Du missuppfattade mig jag ville bara ha tips på bra däck att ha för typ motorvägs körning utan hårda däcksidor så som bandäck, körde runt några veckor innan strippen med vintersulorna och dom var inge roligt att köra med över 100 eller att svänga
-
Joysam
- Bil: SAAB 9-3 1,8t BioPower 2008
- Namn: Jonny Sandström
- Been thanked: 1 time
Vredestein Sporttrac 3 är helt ok däck.
De fungerar ypperligt vid vanlig körning och gör inte bort sig om du skulle rulla ut bilen på bana några varv.
Toyo T1r också om du vill fortsätta med Toyo.
Sporttrac 3 köper du till bra pris hos Skruvat.se, se här: http://www.skruvat.se/Dack-Falg-C478.aspx
Just nu, 539 kr/däck.
De fungerar ypperligt vid vanlig körning och gör inte bort sig om du skulle rulla ut bilen på bana några varv.
Toyo T1r också om du vill fortsätta med Toyo.
Sporttrac 3 köper du till bra pris hos Skruvat.se, se här: http://www.skruvat.se/Dack-Falg-C478.aspx
Just nu, 539 kr/däck.
Honda Civic CRX D16z5 Skrotbilsrejs Edition
Honda Civic ESi -93 Skrotbilsrejs Edition
http://sistaaket.blogg.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Honda Civic ESi -93 Skrotbilsrejs Edition
http://sistaaket.blogg.se" onclick="window.open(this.href);return false;
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Bridgestone RE002 Adrenalin är för närvarande det bästa semi-r-däcket jag testat. Har inte testat, men Kumho KU36 ser väldigt inbjudande ut.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)