max bredd & et på fälgar till civic 92 ??

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
Etingelholm
Bil: Civic Ek4 k24 Frankenstein
Namn: Emil Tingelholm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 15 times

hade behövt ha svar från nån som verkligen vet max bredd ihop med maxat et på fälgar till en civic sedan 4dr. va inne på ett par dare wheels 16x8 et25 men vissa sa de va för tight medans andra påstod att det skulle gå fritt. grejen är den att jag vill köra åt stuket stance, men då bilen brukas dagligen så vill jag givetvis inte att det ska ta i nånstans lr skrapa konstant i hjulhusen. just nu kör jag med camberstag bak och coils. vill givetvis inte köra med för mkt camber heller bara för stt få plats med hjulen. så mina fråga är, vad är dom lämpligaste måtten för att köra stance men oxå kunna bruka bilen varje dag? mvh emil
Emil Tingelholm
0734421164 - smsa vid frågor
Civic esi - Såld
Civic Ed6 - Såld
Del sol Vti - Såld
Ek4 b16--->b18c -nuvarande
Användarvisningsbild
JDM-Junior
Bil: CW EP3
Namn: Aldin Kuric

Bara o söka runt o se vad folk kör ju, finns hur många som helst som åker stance i USA, speciellt på EG's. Skulle det bli lite för mycket så är det bara o öka camber o valsa alternativt höja lite.
JDM - all day, every day
Etingelholm
Bil: Civic Ek4 k24 Frankenstein
Namn: Emil Tingelholm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 15 times

JDM-Junior skrev:Bara o söka runt o se vad folk kör ju, finns hur många som helst som åker stance i USA, speciellt på EG's. Skulle det bli lite för mycket så är det bara o öka camber o valsa alternativt höja lite.
jag har kollat runt men folk bara gissar då dom flesta med dom måtten har spacers och andra ombyggnationer.
vill ju helst slippa kosta på camber stag fram samt valsa skärmar. fälgarna va dyra som dom va så va därför. vill ju givetvis åka lågt men inte snoooor lågt så att säga. vill bara ha en shysst fitment :)
Emil Tingelholm
0734421164 - smsa vid frågor
Civic esi - Såld
Civic Ed6 - Såld
Del sol Vti - Såld
Ek4 b16--->b18c -nuvarande
Användarvisningsbild
JDM-Junior

Well, ska man köra stance så får man i 9/10 fall modifiera camber eller skärmar på något vis, annars kan du inte köra breda fälgar med låg et för att få det där "flush" utseendet med skärmen nästan jämns med fälgen. Sök runt så mycket du kan, googla t.ex "16x8" +25 civic eg" o läs o se vad som sägs. Ett annat tips är att kolla projekttrådar o inspirationstrådar där folk ofta ställer frågor om hjulen. Vill man inte testa sig fram så ligger det mycket timmar av sökande o läsande bakom fitment för att få det o funka, eller mätande :wink:
JDM - all day, every day
HildingS
Bil: JDM ITR -98
Namn: Hilding Sandström
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Så ska man inte glömma hur viktigt de är med att ha fungerande däckdimension, för de är ju så gott som alltid däcket som tar i, inte fälgen ;)

16x8 ET25 ska funka ifall man valsar o har tillräckligt smala däck, typ 195/45. extra camber borde man klara sig utan då de automatisk blir en del negativ camber då du sänker bilen, för de antar jag att du gjort :P

Här är t.ex 16x8 ET25 195/40 på en coupe -> http://www.garaget.org/?car=145782&image=2814994
Användarvisningsbild
JDM-Junior

Självklart! Glömde bort det i all hast :)
JDM - all day, every day
Skriv svar