Rogge (Automontage) och jag (Benci) tog en 3:e plats i MSLS Klass4, i helgen den 22/9.
Det var den näst sista tävlingen för i år och det skulle bli min "race-debut".
Rogge fick inte ihop fler gubbar, så det var bara han, jag och "Hulken", som drog ner till Sviestad på fredagen.
Vädret var det sämsta tänkbara, för att göra race-debut i, och det blev bara sämre under lördagen.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vi slutade 10 varv efter segraren i Klass4 och i det totala hamnade vi på plats 13 av 24 st.
Vi slog många klass 5 och klass 6 bilar.
Det överträffade alla våra förväntningar, framför allt mina!
Vi var, som sagt, endast 2 st. i teamet, som innebar att vi fick både köra och tanka själva.
Kruxet är att man får inte tanka med föraroverallen, så vi fick komma in för tankning innan ens pass på 70 minuter gick ut,
så den som var i depån skulle kunna fylla upp och sedan springa till husbilen och byta om till föraroverall och sedan hinna byta förare innan dem 70 minuterna hade gått.
Vi fick hjälp med tankingen 2 gånger av Örby Gummi, men ändå fick vi göra 2-3 fler depåstopp, jämfört med våra konkurenter.
Det regnade lite lätt på förmiddagen som tilltog vid lunch och sedan övergick i hällregn vid 15-tiden.
Rutorna immade igen, trots att jag hade gnuggat in dem med YES-diskmedel och trots att fläkt och värme var på max hela tiden.
Stundtals såg man inte bankanten och fick torka sidorutan med vänsterhanden för att se backspegeln.
Om man låg i sprutet bakom en bil så fick man förlita sig på att bromsa när den bromsade och svänga när den svängde.
Vi hade bara Toyo 888, med det hårdaste gummit och "setupen" på bilen var alldeles för hård.
Framvagnen ville bara studsa både vid inbromsning och när man gick på fullgas ut ur kurvorna.
Det är Moosemans gamla H&R-coilisar som sitter på Hulken och Rogge påstod att dem inte var ställbara i hårdhet.
Vid lunchtid började bilen bluddra och låta konstigt.
Det lät och kändes som om den gick på 3-cylindrar, folk i depån undrade om Hondan hade en V8 i sig, så konstigt lät den.
Rogge sa att jag inte skulle varva över 8000rpm men jag började växla redan vid 6500-7000 för att spara motorn.
Det blev bara en större incident, som resulterade i att ett av ekipagen fck bryta tävlingen.
I övrigt, tror jag, så tog alla målflagg, vilket nästan ser jag som ett under, med tanke på vädret och den usla sikten.
--------------------------------------------------------------------------------------
Här är en bild på två överlyckliga 3-or på pallen, "the two men team" !
Resultattavlan förevigad .

Bilen + Rogge och jag precis efter målgång.

Och så pokalen.