Lurad av Hillvid här på HPC

ENBART för motorrelaterade topics
Vista
Användare
Användare
Bil: Turbo CRX :)
Namn: Viktor Neuman

26 februari 2013, 21:10

Hej!

Har handlat mycket här på HPC under den tiden jag varit medlem här och det har alltid funkat till 100% och alla har alltid varit förvånansvärt trevliga och hjälpsamma men tyvärr finns det väll överallt personer som det blir bekymmer med när man ska göra affärer med.

Till saken:

Hillvid hade en annons under köpes här på HPC "honda crx säljes i delar!"
Skickade pm då jag letade efter en crx karros och fick till svar att karrosen var till salu och vi kom överens om att han skulle plocka det han skulle ha på bilen, Bromsar, lyktor med mera men låta hjulupphängningen vara kvar så jag kunde bogsera bilen till garaget (bogsera med stång, då behöver man inte ha bromsar i bilen bakom)

Jag bor i Jönköping men har bilen i Borås och då Hillvid bodde i Borås så passade det utmärkt.

Jag ringde Hillvid Förr förra torsdagen och frågade om det funkade för honom att kolla på bilen till kommande helgen, Jodå det skulle inte vara några bekymmer alls funkade bra på lördag förmiddag för honom så vi bestämde lördag förmiddag.

Jag åkte till Borås på fredagen för att skruva lite med bilen då jag ändå skulle vara där o kolla på bilen på lördag.

Lördagen kommer och jag skickar ett par sms på morgonen och hör hur planeringen ligger, jodå vid halv 3 tiden funkade bra för honom så vi bestämde så.
Jag åker och fixar en bogsering, skruvar loss en förarstol samt en ratt då detta var bortplockat på hanns bil.

Får ett sms kl 2 där han säger att jag måste åka dit med en gång om vi ska ta det idag för han hade "grymt stressigt idag" annars får vi ta det imon. Ja för min del spelar det ingen roll vi kan ta det på söndag förmiddag funkar lika bra för mig svarade jag. Han svarade att detta funkade mycket bättre för hanns del så vi bestämde söndag förmiddag.

Sen får jag inte tag i honom något mer, ringer honom säkert 10 gånger på söndagen mellan klocka 12 till 18 men ingen som svarar. Slänger iväg ett par sms men inga svar så jag åker hem till Jönköping då jag skulle Jobba igen på måndagen.

Tänkte att detta var grymt märkligt men han kan ju ha en förklaring vem vet, så försöker ringa honom i flera dagar men inget svar, så slår jag på Dolt numer o ringer o då svarar han men när jag presenterar mig och frågar vad som hände förra helgen mumlar han något om nån telefon sen lägger han på och svarar inte när jag ringer igen.

Skickade ett sms direkt efteråt o frågade va han håller på med, fick till svar att han inte hade täckning.
Okej jag ringer dig imon skrev jag utan att få något svar.

Ringde dagen efter 2 gånger ingen som svarade, fick ett sms: "ang det med crx så är hjuluphängningen borta så den går inte bogsera".

Tycker det är grymt dåligt att inte ens höra av sig, Troligtvis kom han väll på att han ville ha hjuluphängningen redan på lördagen o istället för att säga det till mig var det smidigare att skita i o svara när jag hörde av mig. När man har bestämmt så lång i förväg och åkt från Jönköping kan man ju iallafall ha modet nog att svara i telefonen och förklara läget. Mycket dålig stil och jag skulle starkt avråda från all sorts affärer med denna man...

Så akta er för "Hillvid" Jesper hillevidsson här på HPC, för min del förlorade jag inga pengar bara tid och energi..
pr0ny
Påläst
Påläst
Namn: Ronny P

26 februari 2013, 22:17

Det är sorgligt när det blir såhär, förhoppningsvis kanske han själv svarar på tråden och förklarar sig, just här värkar det rätt solklart.

Jag har själv handlat via klubbmedlemmar och har alltid varit supernöjd, dock har det varit killar man vet vilka dom är men iaf
Speed is an addiction, that makes me a junkie

0707396659
Användarvisningsbild
Karlhakan
Styrelsen
Styrelsen
Bil: S2000 AP1 2008
Namn: Håkan Nilsson
Has thanked: 1 time

26 februari 2013, 23:40

Tråkigt att det blev så där. Har du skickat PM till han? Om inte så tycker jag att du försöka göra det och om Hillevid läser detta så hoppas jag han tar kontakt med dig Vista och reder ut det hela.

Det vore gött att snart kan läsa ett inlägg på denna tråden som berättar att ni varit i kontakt med varandra och rett ut missförståndet.

Här i klubben ska vi vara justa mot varandra och man tjänar mycket på att visa det på ett sansat och moget sätt :D
Håkan Nilsson, Hisingen Göteborg 0709-749475
Honda S2000 AP1 -08 för skoj skull
Honda S800 Cabriolet 1967 under renovering
Honda S800 Kupé 1967 ska renoveras när den andra är klar
Honda Jazz Si brukis (en hjälte)
Användarvisningsbild
Hammerin
HPC Medlem
HPC Medlem
Bil: Integra Type-r -98
Namn: Richard Hammerin
Been thanked: 2 times

27 februari 2013, 17:36

+1
*Regionsansvarig Stockholm*
Richard Hammerin
0708-711 779

Integra Type R -98

Rip
CRX Turbo 240hk
Kinnekulle 1.02,4
G-Ring 1.36,3
Mantorp 1.34,1
Gelleråsen 1.18,0
Vista
Användare
Användare

27 februari 2013, 20:30

Karlhakan skrev:Tråkigt att det blev så där. Har du skickat PM till han? Om inte så tycker jag att du försöka göra det och om Hillevid läser detta så hoppas jag han tar kontakt med dig Vista och reder ut det hela.

Det vore gött att snart kan läsa ett inlägg på denna tråden som berättar att ni varit i kontakt med varandra och rett ut missförståndet.

Här i klubben ska vi vara justa mot varandra och man tjänar mycket på att visa det på ett sansat och moget sätt :D
Har inte skickat Pm, känns som om han vill inte prata med mig o reda ut det.
Sånt här brukar ju gå reda ut bara man pratar med varandra, helst muntligt. Men ger upp nu efter alla försök under 2 veckors tid. Orkar inte lägga mer energi på detta nu känns inte värt det.
Men han är välkommen att höra av sig..

Känns som på ett sånt här "litet" forum som HPC ändå är med mestadels entusiaster för Honda är det sorgligt att det skall bli såhär.
Användarvisningsbild
Mordiiax
1337!
1337!
Bil: Civic 1300 -81
Namn: Johan Mähler
Has thanked: 2 times
Kontakt:

27 februari 2013, 20:34

Kommer alltid finnas enstaka personer som inte kan sköta sig bland folk. Men rent generellt så skulle jag vilja säga att man kan lita på en HPC medlem :)
*Regionsombud Norr* Johan Mähler 070 358 06 13
Honda Accord Tourer -11 & Honda Civic 1300 -81
Tidigare Honda: Civic "Spoon", Civic diesel, Civic VEi, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Användarvisningsbild
Diesel_018
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Bil: alla hondor
Namn: Diesel

27 februari 2013, 20:38

+1
Användarvisningsbild
StockholmsJOCKE
HPC Medlem
HPC Medlem
Bil: ITR DC2
Namn: Jocke

28 februari 2013, 00:58

Jag iaf en betalande medlem.

Personligen tycker jag du tar i för mycket, jag kan förstå din besvikelse helt klart. Men inga pengar inblandade, så allt du förlorat är just bara en dröm och din tid som du själv skriver.

/J
and1
Lärd
Lärd
Bil: Civic VT
Namn: Cuong Nguyen

28 februari 2013, 09:29

+1
Honda ATS-06
Honda Civic -92
Användarvisningsbild
Rogge/AUTOMONTAGE
HPC Guld Medlem
HPC Guld Medlem
Bil: S2000, VW Transporter
Namn: Roger "Rogge" Ohlsson
Been thanked: 1 time

28 februari 2013, 10:45

+ 2
Roger Ohlsson
0733200002

Kullen -14 1:03,0 EG
Sviesta -14 1:05,5 EG
M-torp -13 1:33,0 EG
Sturup -12 1:17,3 S40
G-åsen -10 1:16,8 EG
K-torp -09 1:15,4 S40
Lunda -09 1:25,6 EG
A-torp -06 2:05,4 Citroen
Användarvisningsbild
raseri
Moderator Gold
Moderator Gold
Bil: Integra Type R / S2000
Namn: Fredrik Hellström
Been thanked: 4 times

28 februari 2013, 19:03

+3

Men alltid tråkigt ändå!
- Regionsombud Väst -
Fredrik Hellström
0709 80 80 35

Honda Integra Type R K24 '99
Honda S2000 AP1 '00
Vista
Användare
Användare

28 februari 2013, 19:59

StockholmsJOCKE skrev:Jag iaf en betalande medlem.

Personligen tycker jag du tar i för mycket, jag kan förstå din besvikelse helt klart. Men inga pengar inblandade, så allt du förlorat är just bara en dröm och din tid som du själv skriver.

/J

Kan tyckas men anledningen till att jag skapar tråden är inte för "att folk ska tycka synd om mig" utan för att varna andra från att göra affärer med denna man.

Om jag inte gjort tråden kanske någon skulle betalt i förskott eller åkt långvägars för att köpa något och sedan blivit besvikna/lurade

Sedan tycker jag att beter man sig illa så ska det få följdkonsekvenser, man ska inte kunna agera hur som helst o sen inte räkna med att det kommer att få några konsekvenser..

Mvh

Viktor
Micha-J
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Bil: ED9 B18C
Namn: Michel Jansson

28 februari 2013, 20:07

sålde ett grenrör till han....tog 25 dagar innan jag fick pengar på mitt kontor.var en halv sekund från en polisanmälan!! då helt plötsligt svara han på mina sms..men inte samtal eller mail..
Michel Jansson. Tomelilla
0738331368

Nuvarande:
ED9 -89 B18C6/Y2 Quaife. NeverEndingStory.. 2014?
EG5 -92 B18C4/S9B
Användarvisningsbild
{BÅGEN}
Styrelsen Gold
Styrelsen Gold
Bil: Civic Ed / Civic Hybrid
Namn: Mattias Bågenholm

28 februari 2013, 20:10

+1 på den säger jag...

Har ni hört ordspråket "Tid är PENGAR" ???

Jag hade flippat..
*Medlems ansvarig*
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215

Bilar
Civic ED Turbo "Kanjo" -91
FRV 1.8 -06
Accord 2.0 -07

Har ni några frågor ang ert medlemsskap i HPC så skicka ett PM till mig. :)
Användarvisningsbild
tingelholm
Påläst
Påläst
Bil: crx vt 91
Namn: johan tingelholm

28 februari 2013, 20:15

Micha-J skrev:sålde ett grenrör till han....tog 25 dagar innan jag fick pengar på mitt kontor.var en halv sekund från en polisanmälan!! då helt plötsligt svara han på mina sms..men inte samtal eller mail..
Hade du skickat varan o fått in pengarna på kontot 25 dagar senare? isåfall förstår jag dig
0733-611105
Karlskrona

crx EE8 Turbo
Jazz - 2006
Micha-J
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Bil: ED9 B18C
Namn: Michel Jansson

28 februari 2013, 21:28

Jag skickade delarna. Sen hörde jag inte av han på någon dag! Sen påstod han att dem skulle vara överförda.. Sen gick det någon dag, då skulle en lambda vara kass! Konstigt då jag bara besiktiga med det grenröret och lambdorna, sen på med extraktor igen..så jag strunta i att ta betalt får den..inga pengar än.. Sen var det hans flickvän som skulle fört över pengar. Men det hade hon tydligen inte heller gjort!.. Så sa till han att jag gör en polisanmälan om inte pengar kommer in på mitt konto. Skrev det till han 2 gånger. Inga pengar.. Skrev en gång till! Polisanmälan om inte pengar kommer in!! Sen fick jag ett meddelande om det kommit in något. Jo tack 25 dagar tog det..

Varit medlem här något år aldrig stött på några problem. Skickat delar innan jag ens fått in pengar. Nån gång kanske jag är seg, när folk vill jag ska åka och väga/kolla fraktkostnad. Men aldrig lurat någon! Vi ställer väl upp för varandra?? Men just denna person har fått mig att tänka annorlunda!.
Michel Jansson. Tomelilla
0738331368

Nuvarande:
ED9 -89 B18C6/Y2 Quaife. NeverEndingStory.. 2014?
EG5 -92 B18C4/S9B
Användarvisningsbild
four
HPC Medlem
HPC Medlem
Bil: ek3
Namn: Ingemar Eriksson

28 februari 2013, 22:53

Trist att det finns rötägg, har själv bara positiva erfarenheter från affärer här på HPC.
Ingemar Eriksson 073-959 06 46

Kör:
Civic MB9 -98 Accord tourer 2,0 -03
Civic Ek3 -96
Användarvisningsbild
tummen
Användare
Användare
Bil: CRX-84 "Gubbracern"
Namn: Tomas Jansson

3 mars 2013, 19:06

Kan bara hålla med föregående talare, blivit riktigt schysst behandlad här på HPC fast man har plågat några med en massa frågor o så . :mrgreen:

Har också trillat över några konstiga typer på andra ställen,verkar finnas lite överallt.

Bra med sådana här varningar , ger ju personer som inte har riktigt rent mjöl i påsen lite att tänka på :wink:

Dock bör man nog vara lite återhållsam o inte ta till "släggan" för tidigt. michaJ säger ju själv att det kan gå lite trögt när man får kolla frakt o sådant , folk har ju ett liv vid sidan av HPC också :shock:
I detta fallet så verkar det dock vara nödvändigt med
en liten varning.

TJ
Bensinberoende återfallsracer , nu med racerbil.
Användarvisningsbild
Xchai
Master
Master
Bil: Crx vt 32psi
Namn: Wanchai Kampha Gustafsson

3 mars 2013, 21:01

kanske dags för en sån där topic där man betygsätter köpare samt säljare som det finns på PPF forum?

Jag som trodde att det skuklle inte vara sånt skit här på hpc.Men allt ändra sej tydligen,jag har själv inte gjort affär med personen i frågan,,så jag har inget att säga om denne
Tack till
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF

Tunnis aka Glad
Simon,mm
Användarvisningsbild
Scoore
Lärd
Lärd
Namn: Johan Hedlund

3 mars 2013, 22:06

Xchai skrev:kanske dags för en sån där topic där man betygsätter köpare samt säljare som det finns på PPF forum?

Jag som trodde att det skuklle inte vara sånt skit här på hpc.Men allt ändra sej tydligen,jag har själv inte gjort affär med personen i frågan,,så jag har inget att säga om denne
Låter bra. Eller kanske något system som finns på t.ex Rsb.se där man kan se hur många betyg en användare har på sin profil och vilka omdömen de fått.
Användarvisningsbild
GroundX
Påläst
Påläst
Bil: EG6
Namn: Anders Olsson
Kontakt:

5 mars 2013, 11:48

ClubJDM har också ett sådant system, som om det sköts, fungerar riktigt bra.

Själv blev jag "blåst" (inom citationstecken iom att jag aldrig varken betalade eller såg den) av en medlem här. Tog ledigt, fick farsan att ta ledigt för att hjälpa till med byte och åkte vägen upp till västerås (30mil enkel resa) för att hämta upp lådan. Väl framme så tar jag upp telefonen och skall ringa, ser då att jag fått SMS på vägen (man hör inte ett skit i en EG6 med BC2 i 140kmph) där han säger att han inte vill sälja till mig längre. Försöker XX antal gånger att nå personen utan framgång och får fint vända hem igen.

Så, kostnader:
* Tjänstledigt en dag för mig
* Tjänstledigt en dag för farsan
* Bränsle + slitage för 60 mil
* Tid

Du klarade dig ganska bra ändå Vista :) även jag anser att jag klarade mig ganska bra då personen i "andra änden" aldrig fick några pengar.
Civic EG6 B18 VTi - 92
Accord CB8 F22 - 92
FR-V BE1 R18 - 07
Skriv svar