Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
vxllådsolje byte Ep3!
-
LillFältan
- Bil: Honda Type R
- Namn: Carl Fälth
Är det några konstigheter ni som har gjort det? Har fått lite skrap på 3an så vill testa att byta oljan! Är det bara att tappa ur och hälla i lr hur gör jag? OCH vad för olja tror ni funkar bäst? mvh calle
- kalleholmgren
- Bil: civic type R ep3
- Namn: Kalle Holmgren
MTF-3 ska du ha i din låda. Hittar du hos din Honda åf.
civic type r -05
civic eg hb ESI -94 R.I.P
civic eg hb ESI -94 R.I.P
inga konstigheter alls, bara att tappa ur och fylla på.
Kourosh Entezari
0707407391
kourosh89@hotmail.com
S2000 ap1 såld
Integra type-r dc2 såld
Civic type-r ep3 såld
DelSol vti såld
crx såld
0707407391
kourosh89@hotmail.com
S2000 ap1 såld
Integra type-r dc2 såld
Civic type-r ep3 såld
DelSol vti såld
crx såld
Inga konstigheter att byta. Bara att tappa ur och fylla upp.
Själv kör jag med "Redline heavy duty shockproof gear oil"
Funkar prima!
Själv kör jag med "Redline heavy duty shockproof gear oil"
Funkar prima!
Vincent "Vinne" Ekelund
Har kört:
Honda Civic Type R EP3 2005
Honda Civic Type R FN2 2009
Kör:
Honda Jazz 2013
Har kört:
Kör:
Honda Jazz 2013
-
anno
- Namn: Andreas Norberg
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 10 times
Skarp på 3:an är rätt "vanligt" på K20A2 växellåda. Synkringen behöver troligtvis bytas kanske även sleeves? Ang. redine oljan som nämnts i tråden är det nog bäst att gå tillbaka till Hondas MTF3 olja då lagerna till mainshaft och countershaft kan bli dåliga. Med Redline får man mindre "skrap". Denna olja skall egentligen bara användas när man kör med carbon synkringar (Syncrotech).
Honda Insight ZE1 K20A2 2000
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Honda Accord CB7 F22A3 1991
Mini Cooper SE F56 2024
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Honda Accord CB7 F22A3 1991
Mini Cooper SE F56 2024
Som anno säger så skrapar inte lådan alls. Men att lagerna kan bli kassa det hade jag ingen aning om. Har bara hört gott om denna oljan därför bestämde jag mig för att investera i den
Men jag har kört med den oljan i 1.5 år nu utan problem. Men är det så att den kommer slita sönder mina lager ska jag byta den direkt!
Vincent "Vinne" Ekelund
Har kört:
Kör:
Honda Jazz 2013
Har kört:
Kör:
Honda Jazz 2013
-
linusjohanssonracing
- Bil: Honda Civic Type-R
- Namn: Linus Johansson
- Kontakt:
Det som oftast händer är att synk-navet blir dåligt och slits.
När jag körde med synkad låda till Rallybilen( Type-R Ep3 ) så testade vi många oljor och en var i särklass bäst enligt mitt tycke.
Man vill köra med en så tjock olja som möjligt, men ändå få synkningen att gå smidigt,
Payback Lubricants startades av den tidigare generalagenten för Omega, de har Shaeffers oljor fast brandade i sitt eget namn. De har en olja som innehåller Nano-Molybdensulfat, samt även är en PAO olja GL-6
Nano-Molyn är en patenterat från Shaeffers Oil, och är mjukmetall i nanostorlek, vilket skyddar drev m.m mot pittingskador.
Gå in på http://www.payback.se, sen på produkter och transmissionsoljor så finns det en olja som heter 390,
Just i Rallybilen körde jag 1,5 liter 80w90 samt 0,5 liter 75w90 och det funkade klockrent.
Jämför du databladet och produktinformationen med Redline eller Hondas orginal så slår denna olja dom båda med hästlängder!
Mvh
Linus
När jag körde med synkad låda till Rallybilen( Type-R Ep3 ) så testade vi många oljor och en var i särklass bäst enligt mitt tycke.
Man vill köra med en så tjock olja som möjligt, men ändå få synkningen att gå smidigt,
Payback Lubricants startades av den tidigare generalagenten för Omega, de har Shaeffers oljor fast brandade i sitt eget namn. De har en olja som innehåller Nano-Molybdensulfat, samt även är en PAO olja GL-6
Nano-Molyn är en patenterat från Shaeffers Oil, och är mjukmetall i nanostorlek, vilket skyddar drev m.m mot pittingskador.
Gå in på http://www.payback.se, sen på produkter och transmissionsoljor så finns det en olja som heter 390,
Just i Rallybilen körde jag 1,5 liter 80w90 samt 0,5 liter 75w90 och det funkade klockrent.
Jämför du databladet och produktinformationen med Redline eller Hondas orginal så slår denna olja dom båda med hästlängder!
Mvh
Linus
-
linusjohanssonracing
- Bil: Honda Civic Type-R
- Namn: Linus Johansson
- Kontakt:
Funkar lika bra till race samt till körning till affären 
men en bra olja i växellådan kan vara väl investerat, särskilt när det bara går i 2 liter och oljan byts sällan.
men en bra olja i växellådan kan vara väl investerat, särskilt när det bara går i 2 liter och oljan byts sällan.