Crx vt -91 okänt ljud från framvagn

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
R-crx
Bil: Honda crx vtec-91
Namn: Rickard Bolander

Crx vt -91 Det dök helt plötsligt upp ett rejält klonkande/slagande ljud från framvagnen, höger fram om jag skulle gissa... Svårt att beskriva ljudet men det låter mkt. Typ donk donk donk och mer/fortare ju snabbare man kör, och bara ibland. Det försvinner när jag frikopplar och rullar. Det låter inte mer eller mindre beroende på om man svänger h-v tänkte på drivknut sen hjullager känns bra och lådan lägger i växlar utan problem visst skrap ibland vid tuff växling. Jag har kört fast och kan inte förstå vad det är för något som låter så jävligt. Någon som känner igen detta?
Featherweight
Bil: Toyota Corona 1970 (sorry)
Namn: Fredrik Jonsson

känn på ev. skyddsplåt runt katalysatorn, går ett fäste till den sönder kan det klonka en del.
Toyota Corona HT Mark II 1970

Prelude VTI -97 (såld)
Civic EJ9 -97 (såld)
CRX VT B18c6 -91 (skrotad)
Honda Civic Lsi -93 (såld)
Nissan Micra -87 (såld)
R-crx

Det är ingen plåt som är lös detta, låter mer som du skulle slå med en hammare mot något i motorutrymmet. Det klonkar/slår riktigt jävla ordentligt
liamo
Namn: A Regestam

Detta är långsökt MEN! Det är ju vintertider nu och du kanske bytt däck? Jag glömde en gång dra åt höger framdäck. Då lät det exakt som du beskriver.

Om inte så skulle jag ge mig på att kolla alla bussningar från den sidan det låter. Speciellt kullederna till spindeln.
A. Regestam
0703636373
R-crx

Tack för svar men nej hjulen är dragna och kör inte vinter med den. Ganska nyligen Bes och den är bra i framvagnen.
Det som förvånar mig är att det inte låter konstant utan bara ibland.
Efter som att det slår mer ju mer man gasar så känns det ganska klart att det är något med drivlinan - lådan , drivknut osv får väl helt enkelt börja byta ut delar och se om det slutar
Micha-J
Bil: ED9 B18C
Namn: Michel Jansson

Dax och renovera växellåda kanske ? Låter som att något där inne inte är så bra.?
Michel Jansson. Tomelilla
0738331368

Nuvarande:
ED9 -89 B18C6/Y2 Quaife. NeverEndingStory.. 2014?
EG5 -92 B18C4/S9B
Användarvisningsbild
Bullet---
Bil: Honda Civic EG K20
Namn: Andre´ Seppä Fritz

Palla upp bilen och starta, lägg i växel och gå ut och se om/var det låter.
*Regionsombud Syd*
Andre´ Seppä Fritz
R-crx

Jag har pallar upp bilen och lyssnat, problemet är att det donkande/bankande ljudet kommer bara ibland och då är det bara att stanna eller köra jävligt lugnt. Sen är det som bortblåst bilen funkar klockrent och allt låter normalt. Så det är därför jag tänkte om någon har hört/varit med om samma fenomen? Jag tänkte själv att lådan rasat men som sagt sen har det bara vara att vrida om nyckeln och köra igen som normalt och helt plötsligt då och då så kommer det ett jävla slagande/klonkande oväsen
Skriv svar