lufta kylsystemet type r ???

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
Fuzzie
Inlägg: 49
Blev medlem: 4 maj 2013, 10:03
Bil: Civic type r- 08
Namn: fuzzie
Ort: Jämtland

Har satt dit en slangvärmare på type r,en 08, är de någon som vet hur man luftar systemet,
Malkolm
Inlägg: 5303
Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Ort: Västerås
Has thanked: 31 times
Been thanked: 23 times

Du kan med fördel hissa upp bilen fram, eller stå i uppförsbacke.

Fyll på fullt i kylet. Sätt på full värme och full fläkt inne i bilen.
Låt gå på tomgång någon minut.
Fyll på igen.
Starta och kör 3-4min på tomgång.
Fyll på igen.
Tomgång tills fläkten går igång (ej AC fläkten).

Stäng av och låt stå ca 6-8tim. Viktigt att ej röra kylarlocket under denna tid för då försvinner trycket.
Fyll på igen.

Är klokt att kontrollera och eventuellt fylla på varje morgon i 2-3dagar.
Fuzzie
Inlägg: 49
Blev medlem: 4 maj 2013, 10:03
Bil: Civic type r- 08
Namn: fuzzie
Ort: Jämtland

Ok,,finns inge snabbare sätt? :-) 6-8 timmar? De är fullt i systemet men är dålig med
Värme bara efter jsg satt dit den. Därför tror jag de är luft.
Malkolm
Inlägg: 5303
Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Ort: Västerås
Has thanked: 31 times
Been thanked: 23 times

Prova full värme o full fläkt.
Skriv svar