Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
d16z5 problem
- crxiiidelsol
- Bil: Prelude
- Namn: Carl Florin
Hej! köpte en crx 89a med D16Z5 morot som stått ett tag, efter några försök fick jag igång den och den verkade gå bra, men sen kom problemet.
bilen startar fint och går fint på tomgång men om man trycker till hårt på gasen så låter det som den misständer och går segt upp i varv. men om man smyger upp den med lätt tryck på pedalen så sjunger den fint. även vid körning samma sak, fullgas pluddrar den och försiktigt så ökar den som den ska. även vid jämn gas går den fint.
Har bytt stift, tändkablar och rotor men utan resultat, även provat med tändmodul och ecu från brorsans crx men ingen förbättring där heller. har även bytat Tps och btr men problemet kvarstår. provade med att byta den lilla saken som jag inte kommer på vad den heter som sitter på avgaskammen bredvid fördelaren men inget där heller.
Håller på att bli tokig...
Tacksam för svar!
bilen startar fint och går fint på tomgång men om man trycker till hårt på gasen så låter det som den misständer och går segt upp i varv. men om man smyger upp den med lätt tryck på pedalen så sjunger den fint. även vid körning samma sak, fullgas pluddrar den och försiktigt så ökar den som den ska. även vid jämn gas går den fint.
Har bytt stift, tändkablar och rotor men utan resultat, även provat med tändmodul och ecu från brorsans crx men ingen förbättring där heller. har även bytat Tps och btr men problemet kvarstår. provade med att byta den lilla saken som jag inte kommer på vad den heter som sitter på avgaskammen bredvid fördelaren men inget där heller.
Håller på att bli tokig...
Tacksam för svar!
-
Micha-J
- Bil: ED9 B18C
- Namn: Michel Jansson
Ta av alla kontakter till motorhärva spruta i 5-56/elektro spray, kan vara något sånt, eller glapp vid resistorboxen eller spridare, hade själv problem en gång när jag bytat motor för flera år sen, byta allt. Så var det bara en kontakt som var dåligt i tryckt..
Michel Jansson. Tomelilla
0738331368
Nuvarande:
ED9 -89 B18C6/Y2 Quaife. NeverEndingStory.. 2014?
EG5 -92 B18C4/S9B
0738331368
Nuvarande:
ED9 -89 B18C6/Y2 Quaife. NeverEndingStory.. 2014?
EG5 -92 B18C4/S9B
- crxiiidelsol
- Bil: Prelude
- Namn: Carl Florin
ska prova! tack för snabbt svar!
- H.A
- Bil: Honda Civic Ep3 /K20
- Namn: Homaion. A [Krrish]
Felet kan vara lite allt som
mycket möjligt att de tändspole som ställer till när den misständer och hackar och varvar segt. Prioritera tändspole först tycker jag
Det kan också vara igensatt bränslefilter om bilen stått länge eller att bensin tanken varit nästan tomt och man försökt starta igång bilen. Kan också stämma att de glapp i el kontakter någon stans , dålig jord kabel till bensinpump & relä m.m.
Det kan också vara igensatt bränslefilter om bilen stått länge eller att bensin tanken varit nästan tomt och man försökt starta igång bilen. Kan också stämma att de glapp i el kontakter någon stans , dålig jord kabel till bensinpump & relä m.m.
Homaion.A [ Krrish ] 073-7029042
http://www.garaget.se/krrish
KÖR: Honda Civic Type-R Ep3 - Projekt tråd
BMW 520i Sedan 04
Honda Civic ESI 1.6 Vtec (Noise Maker)
Nissan Primera 2.0 GT
Honda Civic EG4, Torture Machine
Mazda 323F DOCH
Mitsubishi Eclipse
http://www.garaget.se/krrish
KÖR: Honda Civic Type-R Ep3 - Projekt tråd
BMW 520i Sedan 04