Funderar på att göra en ny tråd men ett sista inlägg blir det nog här då det fortfarande känns nyinköpt och lite köpråd...
Märkte idag att locket till oljan kan fan inte vara nå honda-version då det inte ens går ner så packningen ligger mot. Jag tyckte det såg ut som en Tegiwa oil cap men dom ska ju passa känns det som, mer universalskräp.
Har tyvärr inte fått tillfälle att kolla växellådsolja då jag inte känner för att krypa omkring på baken i regnet (har inget inneställe tyvärr).
Högst prion var ju att fixa HPC-membership så det gjordes omgående, men idag jag slängde iväg en beställning från tegiwa på lite smågrejjer.
t.ex bussningar till växelspak då den glappar fint och möjlig orsak till varför den hoppar ur femman.
Olja (motorolja och växellådsolja) samt ett OEM Oljefilter då jag misstänker att det sitter nå skräp där nu så jag tömmer och byter hela skiten.
Nytt oljelock såklart och även bromsbelägg bak då dom ser lite slut ut.
Enda grejjen jag egentligen stör mig på med denna affären är att det stog skattad och besiktad i annonsen och då antog jag, eftersom sista månaden för besiktning är i november, att han hade besiktat bilen innan han skulle sälja den men då ägarbeviset kom idag så fick jag även ett meddelande om att den ska besiktigas senast november 2014...
Har tankar om att lämna in den på genomgång hos öhmans i sundsvall innan den åker på besiktning alternativt efter så jag kan lämna en lapp till dom också.
Är jag på rätt spår eller är man påväg ut åt skogen?!? Komplicerat att komma in i detta asså