Ni e för goa hehe. Nu ska vi se om ja kan svara på allt som skrivits.
Jämförelsen mellan itr o 750in är kanske inte rättvis då integran kostade 249 000kr och bimmer gick på strax över miljonen då det begav sig. Men jag har räknat på det under den tiden jag har haft bilarna.
Åter till itr: motorn värmeskar på tredje staklagret när den rullat ca 1300 mil i min ägo ( bilen hade gått 11400) o de va ingen misshandel från min sida direkt mest pendlingsmil.
Då kom trimningsplanerna in men det gick inge vidare, kostade jätte mycket och när man va färdig så fanns det ingen som ville/ kunde mappa så jag lät bilen stå ( stod i ca 5 år ). Fick ett ryck och skulle göra allt orginal sen o rev ner motorn igen och såg att veven va repig, slarv med renligheten helt enkelt. Inget ras men ändå.
Sen byggde jag ihop en orginalspec motor o sen va allt frid o fröjd på den punkten och man hade skaffat sig värdefull kunskap och erfarenhet.
När det gäller själva olyckan så kan man tolka om de va mitt fel eller inte. Nej, Jag hade ingen drulleförsäkring

. Finns nog inga såna för fordon. Men det handlar om hur man lägger fram det för försäkringsbolagen och det är mycket lättare och få ersättning om det skett på allmän väg. Men i de skicket bilen va i innan jag for av vägen så va den värd mer än 40,000kr i mitt tycke, åtminståne 50 i alla fall.
Värdeminskningen på jazzen ja. Tja dom första två åren på en nu bil vet ju dem flesta att det sjunker kraftigt. Gav 176500kr för den i oktober 2011 körde 6500 mil med den och hade den på blocket tre gånger innan jag fick den såld. Fick då 78000kr i maj 2014 vilket ja tyckte va jäkligt billigt när man hittade liknande på blocket för runt 100000kr.
Den drog mer än va Honda deklarerade men det är dom ju inte ensamma om hehe.
Färddatorn visade 0,57 men i verkligheten var det 0,65. Jag kanske har för höga krav men när min ej9 från 96 drog 0,55 så tänker jag, har inte utvecklingen kommit längre än så på 15 år. Honda gjorde tydligen himla bra bilar på 90-talet
Men detta har varit en lärorik period med 9 år i hondaträsket och jag ångrar ingenting. Honda och bankörning är över för min del och i framtiden gäller husbygge, bröllop o massa mc-åkande. På bilsidan är det bmw som gäller

.
Vi får se om det håller i 9 år det med.
Detta är troligtvis mitt sista inlägg på detta forum. ha det gött killar
Adjö HPC