Hello!
Fälgarna ska vara raka/balanserade, inga ändringar i ET!
Jag har upplevd detta problem med i min CTR.
Jag har kört med en rad olika fälgar och däck och av egen erfarenhet så kan man reducera spårkänsligheten med större däck 215/45R17 alt. 225/45.
Jag nämnde tidigare innan försäljning att däcken är det inte mycket mönster kvar på 2-3mm, men att det gick köra med.
Smala, lågprofil däck är ofta mer spårkänsliga oavsätt bil, sedan är det så att civic ep3 är racebil och har styv chassi med hårdare dämpare runtom gör saken ännu värre.
Saker du kan göra för att hitta, åtgärda, reducera problemet/felet:
- kolla lufttryck i samtliga däck
- kontrollera ojämn slitage på varje däck, oftast främre däck som slits mer
- kontrollera bak däckens inre bana mot slitage pga -camber
Varför du inte hade problem med din gamla fälgar tillskillnad från mina är föratt jag kör med coilovers och sänkt bil med annorlunda hjulinställning. Tittar du noggrann närmare på däckens ojämn slitage finner du nog svaret på din fråga och oro.
Jag rekommenderar att du skaffar nya kvalitets däck och gärna bredare 215/45R17 för bättre komfort och reducerad spårkänslighet.
Jag har bra erfarenheter från Falken däck, bra grepp i både torr/våt, dock hård gummi blandning.
Ska slutligen tilllägga att jag ej kommit helt ifrån problemet trots fin hjulinställning och nya däck med mina övriga fälg uppsättningar & däck jag haft genom åren. Tunga lastbilar som rullar på vägarna dagligen gör problemet ännu värre för spårkänsliga bilar. //Hälsningar