Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Problem med vattenläcka
Hoy,
Har i flera försök få bukt med ett inläckage i bagageutrymmet på min Honda Accord -92.
Det läcker in någonstans kring vänster bakljus.
Tätade den packning som sitter mellan plåten och ljusarmaturen och får själv inte bort packningen nu så borde rimligen vara tätt. Även tätat ett gäng sprickor jag såg. Ändå kommer det in någonstansifrån. Okulärt utifrån ser jag ingenstans det kan komma in.
Är nästan på väg att borra ett hål i bagageutrymmet för att det ska rinna ut för börjar bli gruvligt trött på detta, dock finns väl viss risk att det tar sig vidare under bilen och rostar istället?
Det dyker upp från bakom någon slags metallkant som jag inte ser bakom vad som gömmer sig. Bilder finns....
Har i flera försök få bukt med ett inläckage i bagageutrymmet på min Honda Accord -92.
Det läcker in någonstans kring vänster bakljus.
Tätade den packning som sitter mellan plåten och ljusarmaturen och får själv inte bort packningen nu så borde rimligen vara tätt. Även tätat ett gäng sprickor jag såg. Ändå kommer det in någonstansifrån. Okulärt utifrån ser jag ingenstans det kan komma in.
Är nästan på väg att borra ett hål i bagageutrymmet för att det ska rinna ut för börjar bli gruvligt trött på detta, dock finns väl viss risk att det tar sig vidare under bilen och rostar istället?
Det dyker upp från bakom någon slags metallkant som jag inte ser bakom vad som gömmer sig. Bilder finns....
Tja..
Skulle uppskatta till en liter kanske. Svårt att säga när jag torkat ur med trasa.
Det är mest när det hällregnat inte vid småstänk.
Det var såhär för tre år sen men fick en silikontub av bilmekanikern som jag hade på. Inga problem därefter men nu har det återvänt.
Kollat på andra tänkbara ställen men måste vara kring ljusarmaturen.
Skulle uppskatta till en liter kanske. Svårt att säga när jag torkat ur med trasa.
Det är mest när det hällregnat inte vid småstänk.
Det var såhär för tre år sen men fick en silikontub av bilmekanikern som jag hade på. Inga problem därefter men nu har det återvänt.
Kollat på andra tänkbara ställen men måste vara kring ljusarmaturen.
- GroundX
- Bil: EG6
- Namn: Anders Olsson
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 17 times
- Kontakt:
På Civicarna är det ganska vanligt att det läcker in vid baklyktan. Har fått täta på var enda Civic jag haft där.
Testa ta en vattenslang så att du får vatten koncentrerat mot/runt baklyktan. Packningssilikon fungerar bra om du inte är jätterädd om bilen.
Testa ta en vattenslang så att du får vatten koncentrerat mot/runt baklyktan. Packningssilikon fungerar bra om du inte är jätterädd om bilen.
Civic EG6 B18 VTi - 92
Jazz GP1 - 13
Jazz GP1 - 13
Hade på silikon tidigare typ två år sen, vet ej om.det var just packningssilikon men det sitter som berget. Klart risk att det glipar något men då får jag vänta till vintern då garaget blir ledigt. Vill gärna ha torrt några dagar innan och efter jag börjar om igen.
Lite rädd att lacken följer med om jag börjar försöka få bort silikonet och nu är det ju så växlande väder...
Nån bekant föreslog att borra ett hål men det finns ju risk att det letar sig vidare under bilen istället...
Lite rädd att lacken följer med om jag börjar försöka få bort silikonet och nu är det ju så växlande väder...
Nån bekant föreslog att borra ett hål men det finns ju risk att det letar sig vidare under bilen istället...
- GroundX
- Bil: EG6
- Namn: Anders Olsson
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 17 times
- Kontakt:
Planerar du att köra bilen på skroten inom ett år så håller jag med - gör en bonnmekarvariant så slipper du skjutsa runt på massa vatten i onödan.
Annars - lös det på riktigt.
Annars - lös det på riktigt.
Civic EG6 B18 VTi - 92
Jazz GP1 - 13
Jazz GP1 - 13
Nej jag antog att det skulle ge mer bekymmer än nytta. För tillfället är lösningen att torka ur bilen med jämna mellanrum. Än så länge har det inte fyllts mer än att det håller sig i den urholkning som finns framför ljusarmaturet, men vill ogärna ha det att rinna ner där reservdäcket sitter. Kan ju inte ha plastmattan nerfälld heller bak så ser inte så kul ut varje gång man öppnar.
Igår hällregnade det, dock inget vatten i bilen. Så jag vet inte vad jag ska tro. Ska ta en vattenslang och pröva. Sist fick en polare stå utanför och spola när jag låg i skuffen. DÅ såg jag var det rann in. Nu försvinner skiten bakom det där metallfliktjosan som jag saknar funktion för.
Igår hällregnade det, dock inget vatten i bilen. Så jag vet inte vad jag ska tro. Ska ta en vattenslang och pröva. Sist fick en polare stå utanför och spola när jag låg i skuffen. DÅ såg jag var det rann in. Nu försvinner skiten bakom det där metallfliktjosan som jag saknar funktion för.