Jag har haft körkort sen 2002 och avverkat följande;
1. Lancia Y10 Fire -87
En slags lyx-variant av Fiat Uno; alacantarasäten, elhissar, armstöd samt 4(!) ciggtändare. Rostade något överjävligt och bestod till slut av mer spackel än plåt. Biljävlen avverkade 3(!) växellådor på 3000 mil

2. Fiat Uno Turbo - 88
GTI-versionen av Fiat Uno

3. Peugeot 106 Roland Garros -94
Började plugga och behövde något som gick att köra året runt och inte krävde meck. Lyxvarianten av Peugeot 106, halvskinn, taklucka, elhissar etc. En bil som gick både hårt och mycket, men faktiskt höll ihop perfekt. Bra väghållning också!
4. Fiat Punto GT - 96
Uppföljaren till Uno Turbo, med nästan identisk motor. Redan original laddar turbon 1,3 bar

5. Fiat Punto GT -95
En till Punto, denna var trimmad lite mer; Garrett-turbo från Saab 9-5, CatCam kamaxel, grupp-N avgassystem utan katalysator. Tillsammans med Bilstein-ben och 305 mm bromsar från Fiat Coupé var den riktigt potent, och jag körde den faktiskt både på Nürburgrings nordslinga samt GP-banan.
Liten film från GP-strecke:
6. Peugeot 106 Cartoon - 98
Vinterbil när jag ägde den senare Punton, mintgrön med tecknade ögon på sidan... den var åtminstone billig i drift.
7. Peugeot 106 Rallye -98
Ville ha en billig och enkel banåkarbil, byggde om den lite lagom med andra stötdämpare, racestol etc. Härligt kompromisslös bil redan original, men tyvärr bara 101hk.

8. Fiat Marea Weekend -98
Blev trött på den lilla Cartoonen och skaffade ett italienskt åbäke som vinterpulka istället. Massivt bagageutrymme men lite halvskumma fel på bilen. Den tog iallafall mig och två kompisar på en europaresa helt utan problem.
9. Saab 9-3 Aero -02
Ville ha något lite lyxigare och fick tag i en 2-dörrars Aero av sista årsmodellen. Skön motor och härlig inredning, urusla bromsar och väghållning.
10. Toyota Aygo -08
Hade skrivit upp mig på en ny lägenhet (nybygge) och behövde spara ihop till handpenningen. Med Aygon kunde jag direkt halvera alla kostnader gentemot Saaben. Körde den europa runt samt 7 varv på Nürburgring

11. Honda CTR -10
Betalade lägenheten och fick mycket bättre för min gamla lägenhet än jag trott; Pengar över! Kollade runt bland GTI-bilar och valde till slut mellan Renault Megane RS och Civic, Hondan vann på lägre pris, mycket lägre driftskostnader (kolla in kamremsbyte på Megane RS

12. BMW 320 cab -90
Alltid haft en dragning åt 80-talsbilar och började därför leta efter ett fräsht exemplar av Uno Turbo eller Peugeot 205 GTI, en kompis till mig hann före och la fingrarna på en apfräsch Uno som jag var sugen på. Tusan också! Helt av en slump ramlade jag på en rostfri BMW-cab och tänkte att den passar bra som sommarbil