Bromsar går det att se vad det är från för bil ?

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
JoakimK
Inlägg: 11
Blev medlem: 9 januari 2016, 20:38
Bil: Honda Civic VTi B18c4
Namn: Joakim Kruse
Ort: Göteborg

Hej,
Jag tror att jag har integra bromsar på min civic finns det något bra kännetecken eller nummer eller något som man kan se exakt vilka typer det är, tänkte reg besiktiga och antar att det spelar roll tänkte det kunde vara kanon om dom skrev med det i reg pappret.

Någon som vet om det är problem att besiktiga med utbygg motor tror det är en B18C4 istället för B16 det ska vara egentligen det är en Civic VTi från -92

Mvh Joakim
Användarvisningsbild
{BÅGEN}
Styrelsen Gold
Inlägg: 4329
Blev medlem: 17 april 2006, 10:38
Bil: Civic Ed / Civic Hybrid
Namn: Mattias Bågenholm
Ort: Göteborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 30 times

Skall du reg besiktiga pga buren för att få igenom den så skall du inte skylta med några andra saker alls..
Helst skall bilen vara så original som möjligt vid de tillfället..

Men skall du regga som ombyggt fordon så är det en annan sak...
*Medlems ansvarig*
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215

Bilar
Civic ED Turbo "Kanjo" -91
VW Multivan
VW ID3


Har ni några frågor ang ert medlemsskap i HPC så skicka ett PM till mig. :)
JoakimK
Inlägg: 11
Blev medlem: 9 januari 2016, 20:38
Bil: Honda Civic VTi B18c4
Namn: Joakim Kruse
Ort: Göteborg

Någon som vet vad det kan vara för bromsar ? Tänkte beställa belägg till säsongen.
R
17CL15VN
NI=IN
= ser ut som 2 liggande s brukar betyda ungefär :)
Har man 16" Fälgar så är det ganska nära mellan ok och fälg.

Tack på förhand!
JoakimK
Inlägg: 11
Blev medlem: 9 januari 2016, 20:38
Bil: Honda Civic VTi B18c4
Namn: Joakim Kruse
Ort: Göteborg

Löst tillhörde en Integra Type R DC2
Malkolm
Inlägg: 5303
Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Ort: Västerås
Has thanked: 31 times
Been thanked: 23 times

17cl15vn är integra, prelude, crv, accord 2,2, hrv och säkert fler, tex frv med k20 osv.

NI==IN ska nog stå NISSIN från början. :mrgreen:
Användarvisningsbild
oskar
Styrelsen Gold
Inlägg: 2839
Blev medlem: 28 april 2004, 01:22
Bil: Crx 1.6i-VT på Steroider
Namn: Oskar Johansson
Ort: Romelanda (Kungälv)
Has thanked: 132 times
Been thanked: 52 times

Jag kör 15" med den specen. du borde ha massa plats?
Oskar Johansson
Vice ordförande Hondaklubben
*0733-124451*

Honda Accord Type R 2002
CRX 1.6-i VT 1991
Civic 1.8i 1989
Hondaklubben Kungälv medlem #936
0733-124451
Kinnekulle 1:02:73
Gelleråsen 1:21:38
Anderstorp 2:01:xx snigelfart jag vet....
Skriv svar