Måste veta!

ENBART för motorrelaterade topics
japsmacke

Någon som vet om honda sverige lämnar ut intyg på effekt och avgas om man byter motor i en civic coupé?? Motor 1,5 till vti 1,6!

Honda gör de väl i usa eller har de andra regler?
Marcus Carlson
Sölvesborg
Kristian

de e i princip bara att glömma... finns bara 1 person som jag vet som har lyckats med nått sånnt å de e Welen.. å han bytte broms system och installerade ABS osv osv

i USA har dom andra regler.. så länge motorn är avgascertifierad där och du kan ge fullständigt motornummer så e de grönt å swappa... de e så jag har tolkat deras regler jallfall
Kristian, Hondalös.
japsmacke

Om man hämtar hem en civic med tex h22 motor och turbo som flyttgods så är det väl bara att regga å köra?
Marcus Carlson
Sölvesborg
Kristian

iomed att H22 inte är avgascertifierad i turbo utförandet så e den nog inte godkännd som turbo bil i USA heller... å då kan du inte få igenom den i turbo utförande... men däremot kan du säkert få igenom H22 konverteringen utan problem (förutsatt att du plockar bort turbon vid registrerings besiktningen)
Kristian, Hondalös.
Användarvisningsbild
Chrille79
Bil: CH1
Namn: Christian Roskjaer
Has thanked: 10 times
Been thanked: 20 times

Är din bil bes i sverige med 1.5 så kan du glömma att få den godkänd med annan motor tyvärr.
Gammal räv...
japsmacke

Då får jag hellre satsa på ett flyttgods. Min flickväns faster bor nämligen i florida å hon var villig att ta hem en bil till mej förra sommaren.

Någon som vet hur länge man måste ha bott i ett land för att få ta hem en bil som flyttgods?
Marcus Carlson
Sölvesborg
stiivN
Namn: Stefan Karlsson

<!--QuoteBegin-japsmacke+19 Dec 2004, 13:20:09--><div class='quotetop'>QUOTE(japsmacke 4 19 Dec 2004, 13:20:09)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Då får jag hellre satsa på ett flyttgods. Min flickväns faster bor nämligen i florida å hon var villig att ta hem en bil till mej förra sommaren.

Någon som vet hur länge man måste ha bott i ett land för att få ta hem en bil som flyttgods?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=73702"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Alltså då ska hon flytta hem? Annars blir det lite svårt. Flyttgods menas med att det är en sak du tar med dig när du flyttar. Hon kan inte exportera den till dig som flyttgods, sen måste hon äga den i 12månader tror jag eller har ägt den i 12månader.
Stefan Karlsson
japsmacke

<!--QuoteBegin-stiivN+19 Dec 2004, 14:47:35--><div class='quotetop'>QUOTE(stiivN 4 19 Dec 2004, 14:47:35)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-japsmacke+19 Dec 2004, 13:20:09--><div class='quotetop'>QUOTE(japsmacke 4 19 Dec 2004, 13:20:09)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Då får jag hellre satsa på ett flyttgods. Min flickväns faster bor nämligen i florida å hon var villig att ta hem en bil till mej förra sommaren.

<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=73702"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Alltså då ska hon flytta hem? Annars blir det lite svårt. Flyttgods menas med att det är en sak du tar med dig när du flyttar. Hon kan inte exportera den till dig som flyttgods, sen måste hon äga den i 12månader tror jag eller har ägt den i 12månader.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=73733"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Har för mej att man måste ha bott i landet i 12 månader. Hörde för någon dag sen att man får ta hem en bil om året. Flyttgod då alltså. Ingen vanlig import.
Hon borde väl kunna ha en bil i sverige även fast hon bor i usa? Om hon sen råkar sälja den till just mej så lipar ju inte jag för de [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img] Vet att sudin har bil här iaf, men om den är svensksåld vet jag ej.
Hoppas att jag har rätt [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/prop.gif[/img]
Marcus Carlson
Sölvesborg
Skriv svar