Tjena folket!
Får gärna ändra om jag skriver i fel del utav forumet här.
Är 2 man som ska slänga i en K20/K24 i en Crx Vtec EE8.
Det vi inte riktigt får ihop efter massa sökande gäller främst vid reg bes. SFRO, då enligt oss, så for man läser på nätet/deras bok så är det på hibreiska/oläsbart, tvetydligt och inga konkreta svar ~
SÅ hoppas ni kan hjälpa oss med var är det som igentligen gäller, vad är kräven för ett sådant swap?
Förstår hk/kg varianten, uppgradering utav bromsar m.m. Är där någon här som gjort denna typ utav swap och fått det reggat? Vet att folk gjort det med EG chassi m.m men inte Crx.
Mvh.
K20/K24 swap Crx.
- NitraM
- Styrelsen Gold
- Inlägg: 2297
- Blev medlem: 6 november 2005, 19:59
- Bil: Civic vti ek4 phoenix
- Namn: Martin Augustsson
- Ort: Norrköping
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 11 times
Det finns en gatlaglig k20 crx i Sverige, tror det är en 88a.
Så det är inte omöjligt men nästan
Så det är inte omöjligt men nästan

Martin Augustsson *Sekreterare HPC*
Privat: 0735-325213
Jobb: 011-4954005
Säljare på Karstorps Bildemontering
Norrköping
Privat: 0735-325213
Jobb: 011-4954005
Säljare på Karstorps Bildemontering
Norrköping
- tingelholm
- Påläst
- Inlägg: 742
- Blev medlem: 14 december 2010, 17:12
- Bil: crx vt 91
- Namn: johan tingelholm
- Ort: karlskrona
K20 går väl bra att regga med men k24 190hk varianten är det väl värre med eller har jag fel? Sen för o få i en k24 behövs huven byggas om 

0733-611105
Karlskrona
crx EE8 Turbo
Jazz - 2006
Karlskrona
crx EE8 Turbo
Jazz - 2006
-
- Påläst
- Inlägg: 608
- Blev medlem: 9 juli 2012, 20:56
- Bil: Golf TSI 2016
- Namn: A Regestam
- Ort: Alingsås
Chassiet får ej ha tillstymmelse till rost. Inte ens runt antennen
. Bilen skall se och kännas som ny, detta verifieras enklast genom att ha kontakt med en av SFRO's gubbar. De finns lite överallt i landet. Det kommer vara mycket mer jobb än att bara hinka i motorn, men väl värt det om man har tiden o cashen.
Lycka till!

Lycka till!
A. Regestam
0703636373
0703636373
- Aeshmore
- Wannabe
- Inlägg: 9
- Blev medlem: 27 juni 2015, 23:09
- Bil: Honda Crx EE8
- Namn: Christian Mårtensson
- Ort: Skåne
Haha självklart, slänga i en motor är alltid den enkla biten ;P
Någon som har/känner till tips och trix på bromsarna utan att köpa just "Big Break Kit", då vi även vill 5 bult konvertera. SKa få stopp på bilen också
Läst någonstans att EP3 spindelled m.m skulle kunna passa, kan dock inte finna denna artikel igen. Samt att det var Amerikanskt inlägg.
Någon som har/känner till tips och trix på bromsarna utan att köpa just "Big Break Kit", då vi även vill 5 bult konvertera. SKa få stopp på bilen också

Läst någonstans att EP3 spindelled m.m skulle kunna passa, kan dock inte finna denna artikel igen. Samt att det var Amerikanskt inlägg.
- Malkolm
- HPC Guld Medlem
- Inlägg: 5152
- Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Ort: Västerås
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 2 times
Steg1: Kontakta SFRO´s ansvariga man i ditt län.
Steg2: lär dig hibreiska/oläsbart
Steg2: lär dig hibreiska/oläsbart

Malkolm Roth, Västerås #600, 070-770 49 66 www.JDMracing.se