Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Hjälp med att hitta Honda delar
-
ceh7
- Bil: Honda Accord CH7
- Namn: Robert Nguyen
Hej!
Jag har lite problem med att hitta delar till min Honda. Har suttit ett tag och kollat runt på olika sidor på nätet, men de har inte delarna tillgängligt.
Vet ni några bra sidor för Honda OEM delar?
Skulle behöva hitta;
(18181-PDA-E00) Värmeskölden till katalysatorn, underdelen hade trillat av. Nr 6

(7321-S1A-K01ZA) Och locket till säkringarna på vänster passagerarsida. Nr 9

/R
Jag har lite problem med att hitta delar till min Honda. Har suttit ett tag och kollat runt på olika sidor på nätet, men de har inte delarna tillgängligt.
Vet ni några bra sidor för Honda OEM delar?
Skulle behöva hitta;
(18181-PDA-E00) Värmeskölden till katalysatorn, underdelen hade trillat av. Nr 6

(7321-S1A-K01ZA) Och locket till säkringarna på vänster passagerarsida. Nr 9

/R
-
Eisenhut

- Bil: Honda Integra
- Namn: Marcus Eisenhut
- Been thanked: 4 times
Ska du slippa frakt osv så är ju absolut enklast att bara kontakta din närmaste ÅF alternativt Rosenholtz (också ÅF) i stockholm via telefon så hjälper dom dig gärna!
Denna frågan är inte unik men för mig är det självklart. Hondadelar köper man hos Honda.
Denna frågan är inte unik men för mig är det självklart. Hondadelar köper man hos Honda.
Mvh/Marcus Eisenhut
Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
- fonzeka
- Bil: S2000
- Namn: Anders Westlund
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 58 times
Du kan prova att söka här http://www.lingshondaparts.com/lings_pa ... ch_A10.php
Finns det där lär det gå att få tag på hos din närmsta Hondahandlare också.
I detta fallet verkar det dock se mörkt ut, misstänker att delarna slutat tillverkats sedan ett antal år tillbaka och sedan tagit slut.
I detta fallet verkar det dock se mörkt ut, misstänker att delarna slutat tillverkats sedan ett antal år tillbaka och sedan tagit slut.
-
ceh7
Hej,Eisenhut skrev:Ska du slippa frakt osv så är ju absolut enklast att bara kontakta din närmaste ÅF alternativt Rosenholtz (också ÅF) i stockholm via telefon så hjälper dom dig gärna!
Ja, du har rätt, jag ska åka och höra med Honda ÅF.
Tack för hjälpen.
-
ceh7
fonzeka skrev:Du kan prova att söka här http://www.lingshondaparts.com/lings_pa ... ch_A10.php
Hej,
Jo, jag var därinne och tittade runt lite. En bra sida, men hade inte kvar det jag behövde.
Tack för tips!
- fonzeka
- Bil: S2000
- Namn: Anders Westlund
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 58 times
Alla hondahandlare i Europa tar hem sina delar från samma ställe och jag är rädd för att du såg lagerstatusen i den länken jag postade.
Men kolla ändå om det inte går att få hem.
Du kan även höra med Christer på Rosenholtz i Stockholm, och om inte han kan få fram då är det nog helt kört
Kontaktuppgifter finns i hans profil här på forumet http://www.hondaklubben.com/forum/membe ... file&u=404
Men kolla ändå om det inte går att få hem.
Du kan även höra med Christer på Rosenholtz i Stockholm, och om inte han kan få fram då är det nog helt kört
Kontaktuppgifter finns i hans profil här på forumet http://www.hondaklubben.com/forum/membe ... file&u=404