Hej.
Dags att lyfta detta lite nu efter "sommaren" som varit och nu när kyla och fukt börjar krypa på.
Har fortfarande inte hittat felet på detta ännu, utan såklart nu när man väl börjar behöva fläkten. Då kommer man på att det är dags att ta tag i det. Varför har man så många projekt igång?
Har inte behövt fläkten på hela våren och sommaren. Sent i vintras när jag inte riktigt hade lust att ligga ute i kylan, kom jag på en nödlösning.
Skaffade mig en ciggpropp, ca 1m svart och röd kabel + några kabelskor.
När jag behövde värme i bilen, stoppade jag bara in ciggpluggen i cigguttaget så snurrade fläkten för fullt.
Ingen bra lösning, men en nödlösning som sagt.
Detta var inte den mest briljanta lösningen, för hade jag ciggpluggen inne för länge, började det osa bränd plast som fan.
Troligen så är ju varken cigguttaget eller ciggpluggen byggda för att driva värmefläkten, då den säkerligen suger rätt bra med ström. CIggpluggen blev så varm så att den smälte

4 Ciggpluggar gick det åt, innan det blev "sommar" och jag inte behövde använda fläkten mer.
Så till problemet. Jag ska ta och testa era tips som ni har här, snarast möjligt. Ett fläktmotstånd har jag fått tag på, så det ska bytas.
Ska även kolla på dom andra tipsen ni skrivit.
Men är det någon som har koll på vart fläktrelät sitter om det nu finns något? Borde finnas va?
Har kollat bilens instruktionsbok, men där finns ingen förteckning över reläna. Bra säkringarna.
Fläktens säkring är hel. Den är även bytt ändå i förebyggande syfte.
Kan även flika in, att förra veckan när jag kom på att det var dags att ta tag i detta. Upptäckte jag att kontakten som ska sitta i fläkten inte satt i. Jag stoppade in den. Wopps, så gick fläkten.
Överlycklig blev ju jag. Trodde att felet löst sig själv.
Jag sänkte och höjde hastigheten och det fungerade bra.
MEN, när jag väl ställde reglaget till fläkten på att fläkten skulle vara helt av och sen vred för att starta den igen.
Då snurrade den inte igång igen

Sedan dess testar jag att vrida på reglaget varje gång jag ska köra med bilen. Men inget händer.
Så, på något sätt så finns där ju ström till fläkten. Men det är när bilen själv vill.
Det är det som jag behöver hjälp med.
Kom igen och hjälp mig lösa detta.