Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Lackera ventilkåpa
-
Clabbe
- Bil: RD9
- Namn: Клабе Бюрстром
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Om man ska lackera ventilkåpan, och ska ha 2 olika färger.
Vad ska man använda för färg och hur ska man gå tillväga för att det ska hålla sig snyggt och fräscht?
Vad ska man använda för färg och hur ska man gå tillväga för att det ska hålla sig snyggt och fräscht?
Благодаря мутра!
Jag använde mig av "vanlig" sprayfärg, se bara till att kåpan är ordentligt ren och något sånär varm (över 20 C), för att få fram Honda loggon så tog jag fin smärgelduk och slipade fram den när färgen var torr, efter det så toppade jag allt med ett par lager klarlack.
Nebojsa Vacev
Accord 2.3 SRi -94
Accord 2.3 SRi -94
man ska tydligen lägga på nån specialfärg-grundfärg på kåpan för att färgen ska fästa på aluminiumet. men jag blästrade bara min och spraya. sitter kvar än iaf..
<span style='color:black'>Lars Lundholm</span>
det är inte farten som dödar, det är smällen.
eller som vi cowboys säger: its not the fart that kills, its the smell.
det är inte farten som dödar, det är smällen.
eller som vi cowboys säger: its not the fart that kills, its the smell.
jag körde med bara lastbilslack som jag ävel lät blanda i mattningsmedel om man nu vill det. sitter kvar utan probbs.
men lacka i värme och låt härda länge.
men tipps är att du ber dem blanda med lastbilslacker då den är mkt slitstarkare å tåligare...
men lacka i värme och låt härda länge.
men tipps är att du ber dem blanda med lastbilslacker då den är mkt slitstarkare å tåligare...
[i]<span style='font-family:Geneva'>Andreas Johansson, växjö, <span style='color:red'><span style='font-size:14pt;line-height:100%'>Civic ESi</span></span></span>[/i]
-
Jay-c
- Bil: Civic EJ9 -96
- Namn: Johannes Carlsson
man behöver ingen grundfärg bara man torkar me aceton innan man lackar så e de lungt
kör:
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan
Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..
201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan
Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..
201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
Cool!
Simon Aunér
F.d. ägare av en Honda Accord 2.3i SR 1994
F.d. ägare av en Honda Accord 2.3i SR 1994
<!--QuoteBegin-Clabbe+20 Dec 2004, 17:18:09--><div class='quotetop'>QUOTE(Clabbe @ 20 Dec 2004, 17:18:09)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Hmm...
Jag eftersträvar att göra något liknande som denna..
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=74249"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Grundfärg, lacka hela kåpan röd eller silver...
sen när det torkat maskerar du upp den och lackar solen.. när allt det är klart kör du någon klarlack och sedan som någon sa smärgelduk(Innan klarlacken)
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=74249"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Grundfärg, lacka hela kåpan röd eller silver...
sen när det torkat maskerar du upp den och lackar solen.. när allt det är klart kör du någon klarlack och sedan som någon sa smärgelduk(Innan klarlacken)
[b]Edvin "Eddy" Eminovic [/b]
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->[b]Civic VT '90[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->[b]Civic VT '90[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
-
moggesthlm
- Been thanked: 6 times
<!--QuoteBegin-Clabbe+20 Dec 2004, 16:18:09--><div class='quotetop'>QUOTE(Clabbe @ 20 Dec 2004, 16:18:09)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Hmm...
fuck så ska ju min bli! har redan snackat emd en kille om det! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... anting.gif[/img]
fuck så ska ju min bli! har redan snackat emd en kille om det! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... anting.gif[/img]
//Morgan Blom, Stockholm
Kör:
Honda Civic 1.5 Sedan -88
Honda Civic 1.6i 16v K20 swap -89
Honda Legend 3.5 -97
Honda Integra Type - R -99
Honda Accord V6 Hybrid - 07
Honda Civic Tourer -14
Kör:
Honda Civic 1.5 Sedan -88
Honda Civic 1.6i 16v K20 swap -89
Honda Legend 3.5 -97
Honda Integra Type - R -99
Honda Accord V6 Hybrid - 07
Honda Civic Tourer -14
-
Clabbe
- Bil: RD9
- Namn: Клабе Бюрстром
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Haha...
Jag har tankar på något linande fast med Kanji istället! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
Jag har tankar på något linande fast med Kanji istället! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
Благодаря мутра!