Hej
Jag behöver en ny TPS till min motor. Vad ska man satsa på?
Vad jag förstår har vissa problem med original, ska man kasta på en eftermarknads?
Skunk eller K-tuned har jag sett gör varianter, vad är bäst på eftermarknaden?
Mvh, Otto
K20a2 - val av TPS?
-
- Wannabe
- Bil: Lotus Elise
- Namn: Otto Leffler
-
- HPC Medlem
- Bil: championship white FN2
- Namn: Mikael Memvik
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 1 time
tja, menar du en trottel positions givare? ( throotel position sensor ) TPS?
Har sj iaf prövat tt par eftermarknads givare, dock ej skunk eller ktuned, men alltid mätt upp bäst resultat med OEM givare
dock ej kul om man kollar med Honda sverige att man måste köpa hela spjäll huset för o få en ny givare d
säljs ej löst
Har sj iaf prövat tt par eftermarknads givare, dock ej skunk eller ktuned, men alltid mätt upp bäst resultat med OEM givare

dock ej kul om man kollar med Honda sverige att man måste köpa hela spjäll huset för o få en ny givare d

-
- Wannabe
- Bil: Lotus Elise
- Namn: Otto Leffler
Hej,
Ja det är den jag menar
Det följde inte med någon till min motor så jag har ingen alls så kan inte mäta
Ja det är den jag menar
Det följde inte med någon till min motor så jag har ingen alls så kan inte mäta
-
- HPC Medlem
- Namn: Kangwook Yu
Om du inte hittar en oem så skulle jag köra med nåt som är Hallgivare.
tex acuity eller ktuned men ktuned är onödigt dyr i min mening för typ samma sensor som acuity.
Annars finns ju andra lösningar, det man behöver är väl egentligen bara en sensor som ger 0,5v - 5v. kolla bara att snurrar åt rätt håll.
Och Skunk2 har väl en adapter för att kunna köra med tex en Bseries spjällhus/sensor
jag själv ska testa en sensor som jag hitta på jobbet, sitter på en mängd olika maskiner som jag jobbar med.
mvh okyu
tex acuity eller ktuned men ktuned är onödigt dyr i min mening för typ samma sensor som acuity.
Annars finns ju andra lösningar, det man behöver är väl egentligen bara en sensor som ger 0,5v - 5v. kolla bara att snurrar åt rätt håll.
Och Skunk2 har väl en adapter för att kunna köra med tex en Bseries spjällhus/sensor
jag själv ska testa en sensor som jag hitta på jobbet, sitter på en mängd olika maskiner som jag jobbar med.
mvh okyu
Civic EK4 -98
When you turn your car on...does it return the favor?
Fyller AC system i bilar, PM för mer info.
Nytt nr 0721482884
When you turn your car on...does it return the favor?
Fyller AC system i bilar, PM för mer info.
Nytt nr 0721482884