Jag har köpt en Honda CR-V 2.0 v-tec 2006 automat.
Har aldrig tidigare ägt en v-tec och undrar om dom ska ticka mer från ventilerna än andra motorer?? Tycker min tickar högre än andra bilar.... Den är servad enligt bok på på verkstad och har gått 16000 mil. Är det normalt eller finns det något jag kan göra??
Sen viner det från bakaxeln när man kör och jag har läst mig till att man ska skölja bakaxeldiffen 2ggr. Är det någon som vet vilken olja men kan använda? Är det bara "Honda" olja som gäller eller går det med annan olja då honda säkert inte tillverkar egen olja utan köper från nåt märke.
Sen tycker jag den drar mycket bensin....den drar kring 1 L/mil vid landsvägskörning och 1.5 vid stadskörning....är det normalt vintertid? (enligt boken ska den dra mycket mindre) Tycker också att den vid kallstart går på hög tomgång (1500rpm) längre än andra bilar jag haft. Är det normalt. Och kupe´ belysningen tänds inte när jag öppnar förardörren....är det vanligt fel på dessa?
Hoppas ni som har erfarenhet av dessa bilar kan klargöra dessa funderingar för mig!
Tacksam för hjälp!
Andy