Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Vart få tag på kylarvätska ASAP?
-
Clabbe
- Bil: RD9
- Namn: Клабе Бюрстром
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Ena slangklämman för kylarslangen hade gått av vilket jag märkte när motortempen steg drastiskt.
Hur får jag tag i Honda typ2 vätska asap i mitten av skogen?
Kan man blanda med annan kylarvätska temporärt och byta igen til korrekt typ inom 2 veckor?
Vilken typ av kylarvätska ska man använda i det fallet?
Hur får jag tag i Honda typ2 vätska asap i mitten av skogen?
Kan man blanda med annan kylarvätska temporärt och byta igen til korrekt typ inom 2 veckor?
Vilken typ av kylarvätska ska man använda i det fallet?
Благодаря мутра!
- Lärfors

- Bil: 89 Civic Shuttle (EE2)
- Namn: Andreas Lärfors
- Has thanked: 450 times
- Been thanked: 306 times
Jag har kört Biltemas kylarvätska i min 89 Civic i flera år utan problem. Späder ut den enligt instruktioner.
Att köra med den i någon/några veckor ska nog inte vara några problem iaf, du kan ju alltid byta till Honda OEM efter det.
Att köra med den i någon/några veckor ska nog inte vara några problem iaf, du kan ju alltid byta till Honda OEM efter det.
Andreas Lärfors : IT ansvarig
- fonzeka
- Bil: S2000
- Namn: Anders Westlund
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 58 times
Om det inte läckt ut allt för mycket är det kanske enklast att bara fylla med destillerat vatten.
Toyotas kylarvätska funkar också om det är enklare att få tag på i skogen, den är dock rosa
Toyotas kylarvätska funkar också om det är enklare att få tag på i skogen, den är dock rosa
- Lärfors

- Bil: 89 Civic Shuttle (EE2)
- Namn: Andreas Lärfors
- Has thanked: 450 times
- Been thanked: 306 times
Blå. Men jag har ingen aning om vad skillnaden är, bara att det funkar bra för mig hittils. Är inte insatt i varför man ska köra Honda OEM och varför... Kanske någon annan kan klargöra..?
Andreas Lärfors : IT ansvarig
- fonzeka
- Bil: S2000
- Namn: Anders Westlund
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 58 times
Färgen säger ingenting om vilken typ eller vilka tillsatser den har.
Honda bör ha rätt bra koll vad som passar bäst till sina egna motorer och det är få andra som har samma "recept" på sina kylvätskor.
Enda egentliga anledningen till att köra nåt annat är väl att det kan vara lite halvkrångligt att få tag på den.
Men visst det funkar nog bra med vad som helst, åtminstone ett tag
Honda bör ha rätt bra koll vad som passar bäst till sina egna motorer och det är få andra som har samma "recept" på sina kylvätskor.
Enda egentliga anledningen till att köra nåt annat är väl att det kan vara lite halvkrångligt att få tag på den.
Men visst det funkar nog bra med vad som helst, åtminstone ett tag