Söker framvagnsbalk Honda Prelude BA4 (1990)
Kategoriregler
MVH Styrelsen
- Hondaklubbens Köp & Sälj är i första hand till för privatpersoner och vi tillåter inte företag att annonsera.
- Säljer du något ska ett rimligt pris finnas med. Det ska tydligt framgå vad som gäller fraktkostnad, moms m.m. Finns det inget pris med i annonsen kommer denna tas bort.
- "Bud" får gärna finnas med, men endast i kombination med ett pris.
Ex: För min motor begär jag 4 500 kr eller bud. - Det måste vara en riktig annons inte bara en länk till en annons sida (dessa tas bort omedelbart och utan varning eller notifiering).
- Vill ni "uppa" annonsen så gör det max 1 gg/vecka, skapandet av annonsen räknas som en uppning. Masspostning för att annonsen skall ligga längst upp leder till varning.
MVH Styrelsen
- Mackish
- Bil: Prelude BA4 4WS
- Namn: Marcus Baltzer
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 15 times
Hej,
Fick idag väldigt tråkiga besked från verkstaden där bilen var inne för kamremsbyte. Vänster infästning för framvagnsbalken är helt urrostat. Andra sidan är också påväg och upphängningsinfästningen på höger sida av balken var också urrostat. Det märkliga är att detta har passerat 3 olika besiktningsmän de senaste 2 åren och gått helt obemärkt.
Kikar nu ifall någon mot förmodan har en bättre beg. framvagnsbalk till min bil eller möjligen vet om någon firma här i Sverige eller utomlands som säljer. Jag har letat lite men hittar inget.
Motorn är en B20A9 ifall det har betydelse för passform runt motorn.
Tack.
Fick idag väldigt tråkiga besked från verkstaden där bilen var inne för kamremsbyte. Vänster infästning för framvagnsbalken är helt urrostat. Andra sidan är också påväg och upphängningsinfästningen på höger sida av balken var också urrostat. Det märkliga är att detta har passerat 3 olika besiktningsmän de senaste 2 åren och gått helt obemärkt.
Kikar nu ifall någon mot förmodan har en bättre beg. framvagnsbalk till min bil eller möjligen vet om någon firma här i Sverige eller utomlands som säljer. Jag har letat lite men hittar inget.
Motorn är en B20A9 ifall det har betydelse för passform runt motorn.
Tack.
- Daugaard

- Bil: Prelude BA4 4ws "Si"
- Namn: Emil Daugaard
- Has thanked: 123 times
- Been thanked: 298 times
Själva balken går att köpa eftermarknads, kostar en saftig slant dock.
Länk kommer inom kort
Länk kommer inom kort
Emil Daugaard, Stockholm 070-53 41 431
Trackstar/7-sitsbrukis
BA4/RW2
Trackstar/7-sitsbrukis
BA4/RW2
- Mackish
- Bil: Prelude BA4 4WS
- Namn: Marcus Baltzer
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 15 times
Tack för tipset, jag ska kontakta honom.Daugaard skrev: ↑20 juni 2023, 14:29 Pröva att maila 1funryd@comcast.net
https://www.preludepower.com/threads/1f ... ed.354732/
Med lite tur har jag däremot hittat en framvagnsbalk i gott skick på Ebay för 55 pund... beror på ifall säljaren kan tänka sig skicka den till Sverige.