tutar konstant :prelude 93

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
fredson

hej har lite problem som jag måste få bukt med. e främst ute efter tips på vart kabeln till tutan brukar kortsluta, jusst nu är tutorna urkopplade , har kollat kablarna från tutan och till torpeden under reläboxen, har fått höra att det är ett vanligt fel? hjälp uppskattas [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
<span style='font-family:Verdana'><span style='color:blue'>fredrik dalianis www.gatbilar.se/fredson
Prelude 2.2 vtec Fine art edition -93

Audi S6 4.2----vinterbil
gammla bilar:
prelude 2.2 vtec -93 ---SÅLD
VW Golf mk1 GTi----såld
sugen på Honda vtec! </span></span>
tenn

jag hade problem med min tuta föra på civicen.
Då var det en metallskena i ratten precis där man trycker in tutan som var felböjd. Kolla om den ligger emot helatiden....
Daniel Tenn
fredson

ok, behöver man ta bort airbagen då eller tog du loss tutknappen bara, och tittade där? tack ska pröva hur som helst
<span style='font-family:Verdana'><span style='color:blue'>fredrik dalianis www.gatbilar.se/fredson

Audi S6 4.2----vinterbil
gammla bilar:
VW Golf mk1 GTi----såld
tenn

Jag har ingen airbag, Men om du nödvändigtvis ska göra det själv måste du koppla loss batteriet först så du inte utlöser airbagen på något sätt.
Det kan hända rejäla olyckor om man pillar på fel sätt.

Koppla ur batteriet!!!
Daniel Tenn
tenn

Fast iof så såg jag det där metallstaget på min bil från vänster håll sett. Petade lite med en penna eller skruvmejsel så den böjdes rätt.
Monterade inte bort något då.

Det kan ju vara så enkelt. Värt att testa
Daniel Tenn
fredson

jo javet arbetar dagligen med bilar som bilmek så man har handskats med en å annan airbar , farliga grejjer [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]

Audi S6 4.2----vinterbil
gammla bilar:
VW Golf mk1 GTi----såld
Skriv svar