Passar Biltema bromsbelägg?
-
<Emil r0kkar
- Kontakt:
Tjenna, Snål och fattig som jag är så köpte jag bromsbelägg på biltema till min Honda civic 88 HB 1,5
Och där stod Civic1,5,1,6,esi,vti 91-96 har jag för mig och funderar nu på om dom passar? för passar dom på en civic 91 så passar dom på min 88 också va?
Fick med både till fram och bak, men har ju trummor bak..
Och där stod Civic1,5,1,6,esi,vti 91-96 har jag för mig och funderar nu på om dom passar? för passar dom på en civic 91 så passar dom på min 88 också va?
Fick med både till fram och bak, men har ju trummor bak..
[b][i]Emil Ahlgren //Ängelholm
"[/i][/b]Efter Regn kommer sol"
"[/i][/b]Efter Regn kommer sol"
Låter inte som om det funkar. (definitivt inte bak eftersom du har trummor [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... /wacko.gif[/img] )
Borde dess utom vara olika på ESI och VTI då det inte är samma storlek på framskivorna. *inte säker, men mest lågiskt*
Beskrivningarna på Biltemas artiklar brukar tyvärr vara riktigt usla.
Borde dess utom vara olika på ESI och VTI då det inte är samma storlek på framskivorna. *inte säker, men mest lågiskt*
Beskrivningarna på Biltemas artiklar brukar tyvärr vara riktigt usla.
[b]<span style='color:red'>Henrik Reidemar</span>[/b]
<span style='color:red'>Uppland/Enköping
Medlems n.r 895
Civic ESI Sedan -94
[i]N/A trimmad 168hk[/i]
</span>
<span style='color:red'>Uppland/Enköping
Medlems n.r 895
Civic ESI Sedan -94
[i]N/A trimmad 168hk[/i]
</span>
Hur f-n kan man snåla in på bromsarna? [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... bangin.gif[/img]
ANDERS NORDSTRÖM, LUND #653
HONDA GOLD WING GL 1500 SE 1998
Såld:
HONDA PRELUDE 2.3 4WS 1992 (snyft)
Såld:
<!--QuoteBegin-andno+9 Aug 2004, 19:27:01--><div class='quotetop'>QUOTE(andno 4 9 Aug 2004, 19:27:01)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Hur f-n kan man snåla in på bromsarna? [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... bangin.gif[/img]<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
vad ska han annars göra när han var fattig ??
vad ska han annars göra när han var fattig ??
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Champions again! 2008!<!--colorc--></span><!--/colorc-->
När jag körde taxi så hade jag först en Saab 9k. Vanligtvis så hade jag, vad som kallades för, taxibelägg på den. Dessa höll ca 5-6k mil och egentligen var de inte slut då men de var så hårda att det skrek som f-n och tog även lite sämre då.
En gång så var jag tvungen att lämna in bilen akut på en OK-mack för att byta en ljuddämpare som rostat sönder. Då bromsbeläggen bak nästan var slut så tänkte jag att de även kunde byta dem med. De satte på bromsbeläggen det står OK på. Allt fungerade som det skulle men efter ca 1k mil så började det låta som f-n där bak när jag bromsade. Vad tusan nu då?, tänkte jag högt! Det kan ju inte vara bromsbeläggen för de är ju nyligen bytta!
Jag körde in till den verkstaden jag vanligen använde, en liten i Malmö som skruvade med många taxi och även ställde upp när man som bäst behövde dom. Tänkte att det måste vara ett hjullager som j-vlas. Bromsbeläggen bak var helt slut och var inne på stålplattan så det var inte så konstigt att det vart ett j-vla liv när jag bromsade!
1k mil, bromsbeläggen helt slut där bak! Snacka om skillnad i kvalitet! Piratbeläggen kostade något mindre men höll bara knappt 1/6 så lång sträcka. En sak är säker, man spar inga pengar av att köra med piratbelägg! Det höll nästan på att kosta mig ett par bromsskivor oxå!
En gång så var jag tvungen att lämna in bilen akut på en OK-mack för att byta en ljuddämpare som rostat sönder. Då bromsbeläggen bak nästan var slut så tänkte jag att de även kunde byta dem med. De satte på bromsbeläggen det står OK på. Allt fungerade som det skulle men efter ca 1k mil så började det låta som f-n där bak när jag bromsade. Vad tusan nu då?, tänkte jag högt! Det kan ju inte vara bromsbeläggen för de är ju nyligen bytta!
Jag körde in till den verkstaden jag vanligen använde, en liten i Malmö som skruvade med många taxi och även ställde upp när man som bäst behövde dom. Tänkte att det måste vara ett hjullager som j-vlas. Bromsbeläggen bak var helt slut och var inne på stålplattan så det var inte så konstigt att det vart ett j-vla liv när jag bromsade!
1k mil, bromsbeläggen helt slut där bak! Snacka om skillnad i kvalitet! Piratbeläggen kostade något mindre men höll bara knappt 1/6 så lång sträcka. En sak är säker, man spar inga pengar av att köra med piratbelägg! Det höll nästan på att kosta mig ett par bromsskivor oxå!
ANDERS NORDSTRÖM, LUND #653
Såld:
Såld: