köpråd ctr
En stötdämpare var den dyraste icke slitdelen vi bytte.element skrev:jontis, bra med en jämförelse, hade nämligen själv en 206 rc, och den var kantastrof, så din jämförelse med 206 cc mot hondan gör mej trygg. skulle du i korta drag berätta eller vi säger såhär vad var det värsta eller typ dyraste som hände er med hondan under dom 13000 mil in hade den?
Jag kan tippsa dig om min gamla bil som nu är till salu.
Fixad på alla sätt man önskar så när som på Mugen läppen fram.
<a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index ... opic=48454" target="_blank">http://www.hondaklubben.com/forum/index ... c=48454</a>
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
vet inte fall jag postar den här frågan rätt? men någon som vet ungefär vad det kostar att installera en ac i en ctr? har hittat några som ser väldigt bra ut, och har knappt några mil på mätaren, men saknar dock ac, kan tillägga att dessa finns i tyskland, ialf 2 av dom, såg nån tråd om detta, och där snackdes det om runt 10papp, kan de stämma? känns ju lite i underkant, eller vad tror ni? mvh
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Detta har diskuterats minst två gånger den senaste månaden.
Svaret är mellan 20-30k för att installera AC. 10k kostade det som tillval när man köpte bilen ny och då betalade man i princip bara för materialkostnaden. Installationen var "gratis".
En bil utan AC är billigare eftersom den är svårsåld. Köp en billig och sälj den sedan billigt
.
Svaret är mellan 20-30k för att installera AC. 10k kostade det som tillval när man köpte bilen ny och då betalade man i princip bara för materialkostnaden. Installationen var "gratis".
En bil utan AC är billigare eftersom den är svårsåld. Köp en billig och sälj den sedan billigt
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Min gamla bil är till salu igen.. :S
Mkt godis på den.. <a href="http://www.blocket.se/vi/17311675.htm?ca=16_s" target="_blank">http://www.blocket.se/vi/17311675.htm?ca=16_s</a>
Mkt godis på den.. <a href="http://www.blocket.se/vi/17311675.htm?ca=16_s" target="_blank">http://www.blocket.se/vi/17311675.htm?ca=16_s</a>
http://www.fotoi.se
ojojojo, det var inte en grej på den
dock alldeles för overkill för mej, mej fin är den,
har några dagar ägnat mej åt att gå igenom en massa trådar om ctr, och jag vet att alla bilar förr eller senare kommer börjar strula, men börjar få känslan av att det är lite väl mkt grejer som strular, på ändå väldigt nya bilar?? knakningar från koppling, någon vajer till värme reglaget, hjullager problem efter endast 3000mil, växellådor som strular, läste nåt märkligt me kylarvätska som inte gick över min strecket (inget problem ioförsig) men ändå,drivknutar, toe out, mm mm, men det är ioförsig inte många trådar man verkligen får veta vad problemet är, många av svaren i trådarna lyder "sånt man får leva med om man kör ctr"
men vill säga att det bara blir mer o mer intressant, lär mej massor, finns det mer saker ni haft problem med på era type r??
vad som helst?? skriv det gärna här,
har ringt på lite bilar, och det tycker jag alltid är kul, när man får svar som aldrig haft några som helst problem med bilen, inte något?? nej aldrig, men jag har bytt växellåda, motor, lackat om bilen, bytt drivknutar, hjullager mm mm mm,
ja ni fattar vad jag menar..
så handen på hjärtat, dela med er om vad ni haft strul me, även grejer som inte varit trasigt eller så utan enbart irriterande,störande??
kan också säja att jag kommer att inhandla en typ r i vilket fall, ska bara hitta den rätta, men vill ha så mkt kött på benen som möjligt,
så man inte blir nojig vid minsta grej efter man köpt,
ska ju använda bilen enbart till vardags som bruks bil, en rolig bruksbil, därav vill jag inte ha massa strul, har nämligen annat att fixa med, är ju en sak om jag varit ute efter att köra på bana, då kan jag ialf tänka mej att man får vara beredd på att saker och ting går sönder emllanåt, fortsätter att tacka och buga för alla bra svar, mvh
har några dagar ägnat mej åt att gå igenom en massa trådar om ctr, och jag vet att alla bilar förr eller senare kommer börjar strula, men börjar få känslan av att det är lite väl mkt grejer som strular, på ändå väldigt nya bilar?? knakningar från koppling, någon vajer till värme reglaget, hjullager problem efter endast 3000mil, växellådor som strular, läste nåt märkligt me kylarvätska som inte gick över min strecket (inget problem ioförsig) men ändå,drivknutar, toe out, mm mm, men det är ioförsig inte många trådar man verkligen får veta vad problemet är, många av svaren i trådarna lyder "sånt man får leva med om man kör ctr"
men vill säga att det bara blir mer o mer intressant, lär mej massor, finns det mer saker ni haft problem med på era type r??
vad som helst?? skriv det gärna här,
har ringt på lite bilar, och det tycker jag alltid är kul, när man får svar som aldrig haft några som helst problem med bilen, inte något?? nej aldrig, men jag har bytt växellåda, motor, lackat om bilen, bytt drivknutar, hjullager mm mm mm,
så handen på hjärtat, dela med er om vad ni haft strul me, även grejer som inte varit trasigt eller så utan enbart irriterande,störande??
kan också säja att jag kommer att inhandla en typ r i vilket fall, ska bara hitta den rätta, men vill ha så mkt kött på benen som möjligt,
så man inte blir nojig vid minsta grej efter man köpt,
ska ju använda bilen enbart till vardags som bruks bil, en rolig bruksbil, därav vill jag inte ha massa strul, har nämligen annat att fixa med, är ju en sak om jag varit ute efter att köra på bana, då kan jag ialf tänka mej att man får vara beredd på att saker och ting går sönder emllanåt, fortsätter att tacka och buga för alla bra svar, mvh
-
christer_carlsson
- Bil: Accord Type-S
- Namn: Christer Carlsson
Tycker du ska försöka provköra någon. Nu verkar det inte finnas många gamla CTR ute hos handlarna, men en ny kan du ju alltid åka och testa.
Bara för att se om du är på rätt spår eller ej...
Bara för att se om du är på rätt spår eller ej...
Accord Type-S, <!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->Graphite grey<!--colorc--></span><!--/colorc-->, Special Edition 2008
Medlem #1538
Tidigare: CTR- milano red -02, såld, tack för den tiden :-)
Medlem #1538
Tidigare: CTR- milano red -02, såld, tack för den tiden :-)
absolut. letar efter hondor inärheten av där jag bor, finns inte så många, eller rättare sagt inte nån på 15-20mils avstånd, dessutom sitter jag fastklistrad på jobbet endel nu tyvärr.
någon mer som börjar fundera på att sälja, gärna helt orginal?? eller näst intill??
tilläggas ska att när jag köpt mej en type r ska jag givetvis gå me i klubben, notis bara
mvh mvh
någon mer som börjar fundera på att sälja, gärna helt orginal?? eller näst intill??
tilläggas ska att när jag köpt mej en type r ska jag givetvis gå me i klubben, notis bara
mvh mvh
har bu tagit mej i kragen och provkört en ctr, en 03 som gått ca13000mil, riktigt stötig,hård,bullrig, det var ungefär som jag tänkt mej, ctrn och 206 rcn som jag haft innan liknar varandra, fast ctrn var ju mycket värre och bättre, nu till några saker som jag funderar över efter min roliga provåkning, växellådan tyckte jag var lite sladdrig om ni förstår,dock inga problem att få i växlar men det tar nog ett tag att lära sej den lådan känns det som, speciellt när den är sexväxlad, hade förväntat mej en mer stabil eller vad man ska säga?? va nästan som man kunde vicka på spaken när man hade växel i,, är det så på alla???, eller bara kanske denna som inte va i fullgott skick.
när jag drog på lite och kom upp över 5000varv, började motorn att låta på ett helt annat sätt, trodde jag pajat nåt först
sen slog det mej,,,, just fan det är nog vtec som alla pratar om, måste säga att jag kanske hade lite för höga förväntningar på vtec, tyckte faktist inte det blev nåt jättdrag.
bilen jag prova var inget jag skulle köpa, men ändå la jag märket till lustiga missljud, någon som har ett ljud som låter som gummi mot gummi, när man svänger och gasar lätt, och bara gasar lungt och kör rakt fram?? lustigt trodde först däcken gick i skärmarna? hörde aven lustiga skrap från bakvagnen?? tur man inte skulle köpa den,, rostfri var den inte heller, små men många rostbubblor, plus att fästena till bakluckan var ordentligt rostiga,
hoppas verkligen inte nästa ctr jag ska köra är i lika dåligt skick som denna :annoyed: nästa provkörning blir en brukskörd -04a, hoppas det är en stor skillnad, annars måste jag nog tänka om angående honda
att leva med bilen i vardagen blir inga problem ialf, om man ser till sättet den beter sej på vägen, as kul körning, verkligen as kul
mvh
när jag drog på lite och kom upp över 5000varv, började motorn att låta på ett helt annat sätt, trodde jag pajat nåt först
bilen jag prova var inget jag skulle köpa, men ändå la jag märket till lustiga missljud, någon som har ett ljud som låter som gummi mot gummi, när man svänger och gasar lätt, och bara gasar lungt och kör rakt fram?? lustigt trodde först däcken gick i skärmarna? hörde aven lustiga skrap från bakvagnen?? tur man inte skulle köpa den,, rostfri var den inte heller, små men många rostbubblor, plus att fästena till bakluckan var ordentligt rostiga,
hoppas verkligen inte nästa ctr jag ska köra är i lika dåligt skick som denna :annoyed: nästa provkörning blir en brukskörd -04a, hoppas det är en stor skillnad, annars måste jag nog tänka om angående honda
att leva med bilen i vardagen blir inga problem ialf, om man ser till sättet den beter sej på vägen, as kul körning, verkligen as kul
mvh
- Steffo

Om VTEC gick in vid 5000 varv så var den bilen du testade moddad med någon typ av programmering. Troligen Hondata. VTEC ska gå in vid 5800 varv original och det ser ut som 6000 på mätaren. Original så känns kicken mer eftersom VTEC-övergången blir brutalare när den kommer högre upp i registret, men det är bara nackdelar annars om man ser till körbarhet och effektkurva etc. Alltså VTEC kicken är inget man eftersträvar om man vill ha en körbar och snabb bil helt enkelt.
En CTR gnisslar och knarrar en hel del som den är utan att det är något fel. Det skramlar som fan om man åker på grus. Det knirrar och knakar i inredningen mest hela tiden. När det regnar så låter det från listerna vid de bakre sidorutorna när varenda droppe slår emot och det kan rassla om avgasrör som ligger emot värmeplåtar etc om man kör eftermarknads catback (kan kanske upplevas som skrap från bakvagnen). Allt detta är som det ska och inte något fel. Bilen har väldigt lite ljuddämpning och då låter det helt enkelt.
Jag har behandlat min bil ganska väl från den var ny, men för den skull absolut inte gubbkört den. Jag har ärligt talat aldrig haft något problem med min annat än att en stötdämpare började läcka efter några månader. Det gick på garantin förstås och hade troligen med ett besök i ett djupt tjälskottshål att göra. Alla småstrul och problem som jag har skrivit om är sådant som jag direkt eller indirekt själv varit orsak till när jag skruvat med bilen och som gått att fixa med enkla medel när jag väl fattat vad jag gjort för fel.
Det är väl inte speciellt konstigt om det finns många problem beskrivna här på forumet. De flesta som skriver här gör det ju just för att få hjälp att veta vad som är problemet med deras bil. Ganska ofta så är det inte något allvarligt alls.
Kvalitetsmässigt så är CTR:en den bil som får bäst betyg av mig jämfört med de bilar jag haft tidigare (Volvo 245, Mazda 323, Seat Ibiza, Honda CRX), men det är ju alla ganska gamla bilar i jämförelse så det kanske inte är en bra måttstock.
Det finns några kända fel på en CTR som man bör höra sig för om och se upp med. Andra saker man hör i form av missljud är förmodligen bara normalt skrammel.
Synkringar på tvåans växel på 02-03.
Hjullager vet jag några som behövt byta efter ganska korta mil, men det är inte många.
Allvarligt talat så är det enda du kan göra för att få dig en uppfattning om hur en sjysst CTR ska kännas att testa en CTR som bevisligen är sjysst.
Jag tycker att du ska skriva en tråd här på forumet och fråga om det finns någon som bor något sånär nära dig som kan tänka sig att låta dig provköra dennes pärla. Om du får testa en bil i bra skick så får du ju ett riktmärke. En tumregel för bilarna här på forumet kan nästan vara att ju mer moddade de är motor och chassimässigt desto mer har ägaren brytt sig om sin bil. med det menar jag att du inte ska vara rädd att köpa en bil med mycket trim och väghållningsgrejor. Det troligaste är att den bilen är väl ompysslad och då håller grejorna förbannat bra.
Dock så finns det ju även några exempel på välvårdade bilar här i klubben som inte moddats så mycket, men de är ganska få enligt min uppfattning.
PS. Jag tycker inte att min växellåda känns sladdrig på något sätt. Dock så är den ganska snabbväxlad och det är inga klonk klonk-lägen i den. Men det ska kännas enkelt och hyggligt distinkt att växla. Men allt detta ligger ju i vad för slags referenser man har sedan tidigare.
En CTR gnisslar och knarrar en hel del som den är utan att det är något fel. Det skramlar som fan om man åker på grus. Det knirrar och knakar i inredningen mest hela tiden. När det regnar så låter det från listerna vid de bakre sidorutorna när varenda droppe slår emot och det kan rassla om avgasrör som ligger emot värmeplåtar etc om man kör eftermarknads catback (kan kanske upplevas som skrap från bakvagnen). Allt detta är som det ska och inte något fel. Bilen har väldigt lite ljuddämpning och då låter det helt enkelt.
Jag har behandlat min bil ganska väl från den var ny, men för den skull absolut inte gubbkört den. Jag har ärligt talat aldrig haft något problem med min annat än att en stötdämpare började läcka efter några månader. Det gick på garantin förstås och hade troligen med ett besök i ett djupt tjälskottshål att göra. Alla småstrul och problem som jag har skrivit om är sådant som jag direkt eller indirekt själv varit orsak till när jag skruvat med bilen och som gått att fixa med enkla medel när jag väl fattat vad jag gjort för fel.
Det är väl inte speciellt konstigt om det finns många problem beskrivna här på forumet. De flesta som skriver här gör det ju just för att få hjälp att veta vad som är problemet med deras bil. Ganska ofta så är det inte något allvarligt alls.
Kvalitetsmässigt så är CTR:en den bil som får bäst betyg av mig jämfört med de bilar jag haft tidigare (Volvo 245, Mazda 323, Seat Ibiza, Honda CRX), men det är ju alla ganska gamla bilar i jämförelse så det kanske inte är en bra måttstock.
Det finns några kända fel på en CTR som man bör höra sig för om och se upp med. Andra saker man hör i form av missljud är förmodligen bara normalt skrammel.
Synkringar på tvåans växel på 02-03.
Hjullager vet jag några som behövt byta efter ganska korta mil, men det är inte många.
Allvarligt talat så är det enda du kan göra för att få dig en uppfattning om hur en sjysst CTR ska kännas att testa en CTR som bevisligen är sjysst.
Jag tycker att du ska skriva en tråd här på forumet och fråga om det finns någon som bor något sånär nära dig som kan tänka sig att låta dig provköra dennes pärla. Om du får testa en bil i bra skick så får du ju ett riktmärke. En tumregel för bilarna här på forumet kan nästan vara att ju mer moddade de är motor och chassimässigt desto mer har ägaren brytt sig om sin bil. med det menar jag att du inte ska vara rädd att köpa en bil med mycket trim och väghållningsgrejor. Det troligaste är att den bilen är väl ompysslad och då håller grejorna förbannat bra.
Dock så finns det ju även några exempel på välvårdade bilar här i klubben som inte moddats så mycket, men de är ganska få enligt min uppfattning.
PS. Jag tycker inte att min växellåda känns sladdrig på något sätt. Dock så är den ganska snabbväxlad och det är inga klonk klonk-lägen i den. Men det ska kännas enkelt och hyggligt distinkt att växla. Men allt detta ligger ju i vad för slags referenser man har sedan tidigare.
Stockholm
precis,precis,precis, du har rätt i allt du skriver steffo, du verkar vara en mkt klok man, har faktist fått lite erbjudanden om provkörningar från lite olika håll, och jag ska försöka köra så många jag bara kan, för att märka skillnader och få ett bredare kunnande, ville inte överdriva i mitt förra inlägg, men satan vad knirr och knarr o gnissel det var!!!
men kanske en dum fråga?? men vad beror det på?? det kan ju inte bara handla om att honda struntade i ljudisoleringen? ska eventuellt få köra en -05a undrar om den också låter lika, eller är det sånt som växer fram med tiden?? isfl kanske jag kommer bli nojig ändå
det där jag nämde me vtec, kanske jag får ändra till 6000varv, va ju lite småsvårt att se varvräknaren(va ju lite liten) men det är normalt att motorljudet blir högre och ljusare va?? eller hur man ska beskriva det??
ska jag sammanfatta provkörning nr 1, så blir det egentligen bara rosten som jag störde mej nåt fruktansvärt på!var ju en knappt vinterkörd -03a, det är för dåligt, och eftersom missljuden, verkar vara rätt normalt på ctrn hittar jag inte mkt annat att skriva om som negativt.. vilket jag ialf själv tycker är ett bra betyg..
positivt,, räcker med att skriva själva körningen, dessutom väldigt snyggt med type r emblem lite här och var och överallt, riktigt coolt

tack för infon steffo,
men kanske en dum fråga?? men vad beror det på?? det kan ju inte bara handla om att honda struntade i ljudisoleringen? ska eventuellt få köra en -05a undrar om den också låter lika, eller är det sånt som växer fram med tiden?? isfl kanske jag kommer bli nojig ändå
det där jag nämde me vtec, kanske jag får ändra till 6000varv, va ju lite småsvårt att se varvräknaren(va ju lite liten) men det är normalt att motorljudet blir högre och ljusare va?? eller hur man ska beskriva det??
ska jag sammanfatta provkörning nr 1, så blir det egentligen bara rosten som jag störde mej nåt fruktansvärt på!var ju en knappt vinterkörd -03a, det är för dåligt, och eftersom missljuden, verkar vara rätt normalt på ctrn hittar jag inte mkt annat att skriva om som negativt.. vilket jag ialf själv tycker är ett bra betyg..
positivt,, räcker med att skriva själva körningen, dessutom väldigt snyggt med type r emblem lite här och var och överallt, riktigt coolt
tack för infon steffo,
kollade skarvar hörn, o luriga ställen på karossen som man inte tänker på, där fann små tätsittande rostbubblor, vissa hade även spruckit,PatrikGBG skrev:detmed rost låter lurigt...har ja inte hört talas om...
såg inte kul ut, lär ju inte bli bättre, om man inte åtgärdar det! tycker en -03 inte borde ha detta problem redan, skarvarna till bakluckan var det absout mest, gånggärnen (stavas det så?) var rikligt med rost, tråkigt tycker jag, och för dåligt,
-
PatrikGBG
- Bil: FN2/CW2
- Namn: Patrik Andersson
hade inte ens funderat på o fixa, bara o byta objekt (vet att du inte skulle ha just den) men för nästa spekulant...
men de e nog väldigt sällsynt skulle jag tro!
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
jo jag hoppas verkligen detta var ett sällsynt exempel, tråkigt att det var den första ctn (gammla modellen) jag såg live.PatrikGBG skrev:hade inte ens funderat på o fixa, bara o byta objekt (vet att du inte skulle ha just den) men för nästa spekulant...
smyger ju direkt in lite tveksamheter angående ctr köp
hoppas inte jag hittar fler med samma problem, då får jag nog fundera om.
satt och läste en tråd om växellådan på en ctr, står nåt om backspärr??? sitter det backspärr på ctr?? jag märkte ialf inte av någon på den jag körde, tyckte dock som jag skrev att det va lite små svårt att SLÄNGA i 6an, vill ju inte gärna ha i 4an, och verkligen inte backen, det var ju kanske inte någon risk, men ändå, sitter det backspärr orginal på ctr -02 till -05??? kan tillägga att backen va lite klurig att få i, kanske satt det nån spärr där som jag missa??? sen är jag ju inte nån fullfjädrad rallyförare ännu

- David Lundin
- Namn: David Lundin
Det sitter backspärr på CTRen ja, det skall i princip vara omöjligt att lägga i om du inte står stilla.
För 5an och 6an skall du i princip bara hålla spaken längst till höger och dra upp eller ned, skall inte vara några konstigheter.
Nu är den ju lite spännande placerad på min egen bil, men det är ju inte originallåda i heller utan JDM-lådan men jag tror nog det är något som skall justeras (fick tips om någon fjäder, men det har varit så sunkigt väder så jag har inte varit sugen på att kolla på det då jag inte har garage).
Svårt att lägga i backen vet jag inte, inga specialmanövrar eller så, bara att dra spaken längst till höger och snett bakåt typ. Sånt där är väl alltid en vanesak antar jag, har inte haft några problem med det själv dock.
För 5an och 6an skall du i princip bara hålla spaken längst till höger och dra upp eller ned, skall inte vara några konstigheter.
Nu är den ju lite spännande placerad på min egen bil, men det är ju inte originallåda i heller utan JDM-lådan men jag tror nog det är något som skall justeras (fick tips om någon fjäder, men det har varit så sunkigt väder så jag har inte varit sugen på att kolla på det då jag inte har garage).
Svårt att lägga i backen vet jag inte, inga specialmanövrar eller så, bara att dra spaken längst till höger och snett bakåt typ. Sånt där är väl alltid en vanesak antar jag, har inte haft några problem med det själv dock.
okej, men backspärren är inget man ser, och behöver aktivera för att lägga i backen?? utan den fungerar så att när man kör kan man ej få i backen???? utan bara när man står still??David Lundin skrev:Det sitter backspärr på CTRen ja, det skall i princip vara omöjligt att lägga i om du inte står stilla.
så det är bara att dra spaken längst åt höger och rakt ner för sexan, det ska alltså inte gå att få i backen i ett sånt läge??
tack för sit svar
-
Pierriewargen
Den går inte att lägga i när man kör, nej. Men dessutom ligger de ju inte i samma läge, så man skulle nog känna om spaken började gå i backläget.element skrev:okej, men backspärren är inget man ser, och behöver aktivera för att lägga i backen?? utan den fungerar så att när man kör kan man ej få i backen???? utan bara när man står still??
så det är bara att dra spaken längst åt höger och rakt ner för sexan, det ska alltså inte gå att få i backen i ett sånt läge??
tack för sit svar
funderar lite över service?? har inte fått några riktiga svar om det än, snackat me lite olika folk om detta, och det går isär lite,
så mina frågor, finns det någon slags stor dyr service? och isfl vid vilket miltal?och vad brukar det landa på? såg nån som servat för 7500kr vad ligger en vanlig 2000mils service på?? ca? vet att det brukar variera lite från ställe till ställe, men ge gärna några exempel,
sen tänkte jag lite kring rasade motorer på ctr, ligger några ute som motorn är bytt, någon som vet vad detta beror på? på en höft sådär?
är det slarv med olja och dyligt, eller konstruktions fel eller nåt?
ska väl nästan vara omöjligt att köra sönder denna motor om man sköter allt som man ska, den uppfattningen har jag fått,
ska ju inte köra min kommande på strip eller så, bör jag vara närvös för att ändå lyckas köra sönder den?
någon som har en aning vad ett motorbyte kan gå lös på, (kul och veta bara) ??
till sist, går du i sälj tankar posta i denna tråd.
mvh

så mina frågor, finns det någon slags stor dyr service? och isfl vid vilket miltal?och vad brukar det landa på? såg nån som servat för 7500kr vad ligger en vanlig 2000mils service på?? ca? vet att det brukar variera lite från ställe till ställe, men ge gärna några exempel,
sen tänkte jag lite kring rasade motorer på ctr, ligger några ute som motorn är bytt, någon som vet vad detta beror på? på en höft sådär?
är det slarv med olja och dyligt, eller konstruktions fel eller nåt?
ska väl nästan vara omöjligt att köra sönder denna motor om man sköter allt som man ska, den uppfattningen har jag fått,
ska ju inte köra min kommande på strip eller så, bör jag vara närvös för att ändå lyckas köra sönder den?
någon som har en aning vad ett motorbyte kan gå lös på, (kul och veta bara) ??
till sist, går du i sälj tankar posta i denna tråd.
mvh
-
Johan Östensson
- Namn: Johan Ostensson
Servicekostnaderna kan diffa lite mellan olika ställen så det bästa är nog om du ringer till din lokala representant och frågar. Har väl betalat ca 2500:- för en "vanlig" service.
12000 mil kanske kostar lite mer, den innehåller ju bland annat tändstiftsbyte. Har dock ganska många mil kvar dit så jag vet inte hur mycket.
12000 mil kanske kostar lite mer, den innehåller ju bland annat tändstiftsbyte. Har dock ganska många mil kvar dit så jag vet inte hur mycket.
- Steffo

Som Johan skrev. Runt 2500 för standardservice och kanske 1000:- mer för 4000 mil (ventiljustering) och 8000 mil (ventiler igen). Den dyraste servicen bör vara tändstiftbytet. Jag hade dock för mig att det var 10k mil, men jag kan ha fel. De motorer som rasat har rasat pga felväxlingar och därmed sjuka övervarv, oljebrist, möjligen fel oljefilter (ej Hondas alltså) och några pga att de kört i väldigt djupa vattenpölar och fått in vatten i motorn via ett Cold Air Inkate (som inte är original). Inga andra ras vad jag vet.
Nu får du sluta vara så frågvis och köpa en CTR innan alla har hamnat på skroten pga för hög ålder
.
Nu får du sluta vara så frågvis och köpa en CTR innan alla har hamnat på skroten pga för hög ålder
Stockholm
Till "element"
Jag har haft min CTR(EP3) i 7 månader nu och ångrar mig inte en sekund. Tidigare har jag åkt Saab, Ford, BMW, Mercedes, Audi och senast flera Golfar. Det finns inga helt "felfria" bilar, men just nu känns det som jag har hittat "rätt".
Mitt tips! = köp en EP3!!!
Jag har haft min CTR(EP3) i 7 månader nu och ångrar mig inte en sekund. Tidigare har jag åkt Saab, Ford, BMW, Mercedes, Audi och senast flera Golfar. Det finns inga helt "felfria" bilar, men just nu känns det som jag har hittat "rätt".
Mitt tips! = köp en EP3!!!
verkligen kul att höra!
hyfsat att konkurera ut bwm audi. låter mkt bra
steffo, jag skyndar långsamt.
kollar olika ctr varje dag, dock vet jag inte hur länge till jag behöver pendla i jobbet, och så länge jag pendlar vill jag inte lägga massa mil på min kommande fin bil. men det börjar dra ihop sig, och som jag sagt innan. har jag ju bestämt mej för att köpa.
men tycker det är kul att bygga på den här tråden. får ju intressanta svar i varje post.
och får ju svar på framtida frågor också, vilket ät roligt.
men jag ska försöka lägga på en rem steffo. jag lovar.

steffo, jag skyndar långsamt.
men tycker det är kul att bygga på den här tråden. får ju intressanta svar i varje post.
och får ju svar på framtida frågor också, vilket ät roligt.
men jag ska försöka lägga på en rem steffo. jag lovar.
Blockvärmare + installation = någonstans kring 2000:- till 3000:-! Men det säkraste är ju att ringa och kolla med Honda.element skrev:förhoppningsvis dags för köp i början av nästa vecka,
en motorvärmare? någon som vet vad det kan kosta att installera en i en ctr?
mvh
nu är man då efter mkt om och men ägare till en type r
blev en -05 med snart 4000mil på mätaren, silver metallic, väldigt snygg färg,
enda som jag ska göra med bilen är att återställa den till orginal, den är nämligen sänkt, dock tycker jag det ser bra ut som det gör. men eftersom den ska gå på vintern, bör den höjas endel. tror jag ialf, många här som kör sänkt vintertid?
själva bilen känns så rejäl, stabil, ordentlig, om ni förstår, ett rejält bygge helt enkelt, proffsigt, kvalite,
körningen??? behöver jag knappast skriva om
hehehe
ska sälja sänkningssatsen, är hr fjädrar proggressiva, någon som är intresserad?
mvh
enda som jag ska göra med bilen är att återställa den till orginal, den är nämligen sänkt, dock tycker jag det ser bra ut som det gör. men eftersom den ska gå på vintern, bör den höjas endel. tror jag ialf, många här som kör sänkt vintertid?
själva bilen känns så rejäl, stabil, ordentlig, om ni förstår, ett rejält bygge helt enkelt, proffsigt, kvalite,
körningen??? behöver jag knappast skriva om
ska sälja sänkningssatsen, är hr fjädrar proggressiva, någon som är intresserad?
mvh
Grattis!, och lycka till med "nya" bilen.element skrev:nu är man då efter mkt om och men ägare till en type rblev en -05 med snart 4000mil på mätaren, silver metallic, väldigt snygg färg,
körningen??? behöver jag knappast skriva om![]()
![]()
hehehe
mvh
- Steffo

ÄNTLIGEN som Fylking sa
!
Grattis till en härlig bil. Jag skulle låta fjädrarna sitta kvar om jag var du. Det går säkert alldeles utmärkt att köra på vintern med den ändå och du har glädje av dem på sommarvägarna samt utseendemässigt.
Grattis till en härlig bil. Jag skulle låta fjädrarna sitta kvar om jag var du. Det går säkert alldeles utmärkt att köra på vintern med den ändå och du har glädje av dem på sommarvägarna samt utseendemässigt.
Stockholm