lufta kylsystemet type r ???
-
Malkolm
- Inlägg: 5303
- Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Ort: Västerås
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Du kan med fördel hissa upp bilen fram, eller stå i uppförsbacke.
Fyll på fullt i kylet. Sätt på full värme och full fläkt inne i bilen.
Låt gå på tomgång någon minut.
Fyll på igen.
Starta och kör 3-4min på tomgång.
Fyll på igen.
Tomgång tills fläkten går igång (ej AC fläkten).
Stäng av och låt stå ca 6-8tim. Viktigt att ej röra kylarlocket under denna tid för då försvinner trycket.
Fyll på igen.
Är klokt att kontrollera och eventuellt fylla på varje morgon i 2-3dagar.
Fyll på fullt i kylet. Sätt på full värme och full fläkt inne i bilen.
Låt gå på tomgång någon minut.
Fyll på igen.
Starta och kör 3-4min på tomgång.
Fyll på igen.
Tomgång tills fläkten går igång (ej AC fläkten).
Stäng av och låt stå ca 6-8tim. Viktigt att ej röra kylarlocket under denna tid för då försvinner trycket.
Fyll på igen.
Är klokt att kontrollera och eventuellt fylla på varje morgon i 2-3dagar.