FörenadeMotor i Malmö
Hallå.
För drygt 4 veckor sedan så köpte jag en Civic Type R från förenade motor i Malmö. Ett par saker skulle fixas till innan jag kunde hämta bilen:
1. Lacka om en liten bit av fram skärmen
2. Fixa ett litet dörruppslag på ena sidan
3. Göra vid höger framfälg
Inga stora grejjer kan ju tyckas, men killen jag köpte bilen av sa att det kunde ta cirka 2 veckor! Lite lång tid kan ju jag tycka, vet inte vad ni andra säger.
Iaf, 2 veckor gick, och jag ringde ner. Nej nej han visste knappt nått om bilen, han fick inte tag i "killen" som skulle göra vid den. Så säger han "det kan nog dröjja en vecka till". Jaha skojjar han eller..tänker man ju(jag). Så man fick gå glatt å vänta en vecka till.
Så en vecka senare så ringde jag igen för att äntligen kunna hämta bilen, nej nej, återigen visste han inte mycket, men han GARANTERADE att bilen skulle vara klar i nästa vecka, och han lovade att ringa. (fjärde veckan)
Inte mycket man kan göra liksom...bara att vänta ännu längre...
Nu är vi inne i denna veckan. Och idag ringer han och säger "Imorgon kan du komma och hämta bilen!" Man blir hyperglad(alla vet ju hur det är med ny bil) ringer sina polare osv... Sen nu för 20 min sen så ringer han en gång till och säger(ej ordagrant) "du kan inte hämta bilen imorgon, dem har glömt en sak"
gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah va fan ska man göra ?! <!--emo&:wallbash:-->
<!--endemo-->
Vi går nu alltså in i femte veckan och allt som skulle göras vid var:
Fan inte klokt! <!--emo&:ranting:-->
<!--endemo-->
Skriver igentligen bara detta för att jag är förbannad och känner mig tvungen att whina, vet inte mycket om Förenademotor i sig, har inte haft nån kontakt med dem innan, så dem kanske är super bra i vanliga fall och detta är bara en engångsförete'else!
Men måste fråga.. är det fler som har varit med om liknande saker/trubbel med förenade motor i Malmö?
/Martin
För drygt 4 veckor sedan så köpte jag en Civic Type R från förenade motor i Malmö. Ett par saker skulle fixas till innan jag kunde hämta bilen:
Inga stora grejjer kan ju tyckas, men killen jag köpte bilen av sa att det kunde ta cirka 2 veckor! Lite lång tid kan ju jag tycka, vet inte vad ni andra säger.
Iaf, 2 veckor gick, och jag ringde ner. Nej nej han visste knappt nått om bilen, han fick inte tag i "killen" som skulle göra vid den. Så säger han "det kan nog dröjja en vecka till". Jaha skojjar han eller..tänker man ju(jag). Så man fick gå glatt å vänta en vecka till.
Så en vecka senare så ringde jag igen för att äntligen kunna hämta bilen, nej nej, återigen visste han inte mycket, men han GARANTERADE att bilen skulle vara klar i nästa vecka, och han lovade att ringa. (fjärde veckan)
Inte mycket man kan göra liksom...bara att vänta ännu längre...
Nu är vi inne i denna veckan. Och idag ringer han och säger "Imorgon kan du komma och hämta bilen!" Man blir hyperglad(alla vet ju hur det är med ny bil) ringer sina polare osv... Sen nu för 20 min sen så ringer han en gång till och säger(ej ordagrant) "du kan inte hämta bilen imorgon, dem har glömt en sak"
gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah va fan ska man göra ?! <!--emo&:wallbash:-->
Vi går nu alltså in i femte veckan och allt som skulle göras vid var:
Fan inte klokt! <!--emo&:ranting:-->
Skriver igentligen bara detta för att jag är förbannad och känner mig tvungen att whina, vet inte mycket om Förenademotor i sig, har inte haft nån kontakt med dem innan, så dem kanske är super bra i vanliga fall och detta är bara en engångsförete'else!
Men måste fråga.. är det fler som har varit med om liknande saker/trubbel med förenade motor i Malmö?
/Martin
[b]Martin Wadstein
Helsingborg
CRX vtec, Evo III[/b]
Mitsubishi Lancer Evolution III
CRX vtec EE8 1990.
civic Type R(Svart) 04 - Såld
accord vtec 1.8 - 01 - Såld
civic Type R(Milano) 04 - Skrotad
Saab 900i - Trotjänare - 41 000 Mil - Såld
<a href="http://www.garaget.org/?car=48181" target="_blank">http://www.garaget.org/?car=48181</a>
Helsingborg
CRX vtec, Evo III[/b]
CRX vtec EE8 1990.
<a href="http://www.garaget.org/?car=48181" target="_blank">http://www.garaget.org/?car=48181</a>
-
Eisenhut

- Bil: Honda Integra
- Namn: Marcus Eisenhut
- Been thanked: 4 times
Det jag har för erfarenhet på FörenadeMotor är att försäljarna där inte har något större intresse av att sälja bilar.
Dock ska verkstadsdelen med Peter i spetsen ha en eloge för ett mycket bra arbete.
Dock ska verkstadsdelen med Peter i spetsen ha en eloge för ett mycket bra arbete.
Mvh/Marcus Eisenhut
Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Kör:
Honda Jazz -03
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
<!--QuoteBegin-Eisenhut+7 Sep 2006, 17:55:10--><div class='quotetop'>QUOTE(Eisenhut @ 7 Sep 2006, 17:55:10)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Det jag har för erfarenhet på FörenadeMotor är att försäljarna där inte har något större intresse av att sälja bilar.
[right][snapback]325322[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Det är skillnad nu, prata med den korta blonda tjejen. Kanske inte kan allt än men är mkt trevlig och hjälpsam.
[right][snapback]325322[/snapback][/right]
Det är skillnad nu, prata med den korta blonda tjejen. Kanske inte kan allt än men är mkt trevlig och hjälpsam.
Jazz -02
Jag har bara BRA erfarenheter från både säljare och service/tillbehör/resrevdelar
vad jag vet så har inte förenade motor själva hand om lackerning jobben och då ligger inte "felet" hos dom anser jag
vad jag vet så har inte förenade motor själva hand om lackerning jobben och då ligger inte "felet" hos dom anser jag
Daniel "<!--coloro:#00FFFF--><span style="color:#00FFFF"><!--/coloro-->Lillen<!--colorc--></span><!--/colorc-->" Nilsson #985
Skåne-Malmö-Anderslöv
Den är alltid på 0709-11 40 46
<!--coloro:#2E8B57--><span style="color:#2E8B57"><!--/coloro-->Kör: Honda S2000(R2000) snart till salu<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->medlemsregistret@hondaklubben.com<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#00FFFF--><span style="color:#00FFFF"><!--/coloro-->För att bli gammal och erfaren måste man vara ung och galen<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Skåne-Malmö-Anderslöv
Den är alltid på 0709-11 40 46
<!--coloro:#2E8B57--><span style="color:#2E8B57"><!--/coloro-->Kör: Honda S2000(R2000) snart till salu<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->medlemsregistret@hondaklubben.com<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#00FFFF--><span style="color:#00FFFF"><!--/coloro-->För att bli gammal och erfaren måste man vara ung och galen<!--colorc--></span><!--/colorc-->
-
Eisenhut

- Bil: Honda Integra
- Namn: Marcus Eisenhut
- Been thanked: 4 times
Tänkte precis säga detsamma Lillen...
Felen som skulle åtgärdas var ju bla både lagning av fälg samt lackjobb. Detta sköts inte av verkstaden på plats, utan fixas med största sannolikhet av utomstående företag.
Detta är nog anledningen till att dom ej kunnat hålla lovad tid.
Felen som skulle åtgärdas var ju bla både lagning av fälg samt lackjobb. Detta sköts inte av verkstaden på plats, utan fixas med största sannolikhet av utomstående företag.
Detta är nog anledningen till att dom ej kunnat hålla lovad tid.
Mvh/Marcus Eisenhut
Kör:
Honda Jazz -03
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Kör:
Honda Jazz -03
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Det är ändå deras ansvar då dom har tagit på sig saken. Tycker att dom kunde ha ringt och berättat att det bli försenat eller något i den stilen.
Förstår trådskaparen till fullo. Hade själv också blivit arg när dom väl har lovat en tid och ringer upp och säger att det blir försenat.
Förstår trådskaparen till fullo. Hade själv också blivit arg när dom väl har lovat en tid och ringer upp och säger att det blir försenat.
Stefan Karlsson
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Trådskaparen har sin fulla rätt att vara arg givetvis. Tyvärr är det så att Förenade motor får ta på sig ansvaret även om de inte råder över omständighetern som kan uppstå. Peter kommer förhoppningsvis in och reder ut lite saker inom kort.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Lillen och Eisenhut, tycker ni inte att ett etablerat bilföretag ska ha bra kontakt med företaget som tex lackar deras begagnade bilar? Det lär ju inte vara första bilen som kommit in med en liten lackskada.
[b]Martin Wadstein
Helsingborg
CRX vtec, Evo III[/b]
CRX vtec EE8 1990.
Helsingborg
CRX vtec, Evo III[/b]
CRX vtec EE8 1990.
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Skicka ett PM till Forenademotor.se (det är deras användarnamn här på forumet) så ska du nog få bra hjälp! Peter är mycket angelägen om att få nöjda kunder.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Honda Pilot EX-L AWD 2016
jag måste säga att jag är nöjd med förenade motor, för jag pratar bara med peter israelsson när jag är där, finns en hel drös med petrar där <!--emo&:D-->
<!--endemo-->
men irsraelsson är den ni ska snacka med
nu pratar jag reservdelar, vet inget om bilförsäljningen
men irsraelsson är den ni ska snacka med
nu pratar jag reservdelar, vet inget om bilförsäljningen
-
Mooseman
- Bil: Civic K20
- Namn: Erik Petersson
Med största sannolikhet är det fälgfixarna som vart orsak till problemet, de har snudd på pajjat ett par fälgar till min förra bil när de skulle "renovera" dem. Annars så är ju inte lackerare så rappa alla gånger. De har ju fullt upp denna tiden, så det är inte undra på att det kan ta tid. Men självklart har du rätt att vara arg, men rikta ilskan åt rätt håll. <!--emo&;)-->
<!--endemo-->
Team Kalmar
Men eftersom han har köpt bilen av FörenadeMotor och dom har sagt att dom ska fixa det åt honom är det deras ansvar. Har dom då gett han en ungefärlig tid och inte håller den utan det tar dubbelt av vad dom ungefärligen sa, och dom ringde inte ens upp honom och sa att det ta längre tid.
Om sen att fälgfixarna eller lackeraren har mycket att göra, då får ju FörenadeMotor ta reda på det och berätta det för kunden. Det är så man skapar kundglädje <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
Sen är det 5:e veckan utan bil för honom som han nyligen hade köpt ? Hade jag aldrig accepterat. Hade krävt någon ersättning.
Om sen att fälgfixarna eller lackeraren har mycket att göra, då får ju FörenadeMotor ta reda på det och berätta det för kunden. Det är så man skapar kundglädje <!--emo&:)-->
Sen är det 5:e veckan utan bil för honom som han nyligen hade köpt ? Hade jag aldrig accepterat. Hade krävt någon ersättning.
Stefan Karlsson
Känns som om det händer allt för vanligt, när man äger en honda i Sverige, tyvär.
Vi har ungefär lika kass service i Borås.
Inte direkt Rosenholtz Service, dessa verkstäder.
Vi har ungefär lika kass service i Borås.
Inte direkt Rosenholtz Service, dessa verkstäder.
NU: CTR Turbo
Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24
Crx Vt b18c Mfl..
Mvh Junior Shahin
Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24
Crx Vt b18c Mfl..
Mvh Junior Shahin
- Xchai
- Bil: Crx vt 32psi
- Namn: Wanchai Kampha Gustafsson
Håller med dej Junior,,välkommen hem föresten <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
Ska jag köpa nåt till min honda så ringer jag Christer R, thats it!
Ska jag köpa nåt till min honda så ringer jag Christer R, thats it!
Tack till
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Tunnis aka Glad
Simon,mm
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Tunnis aka Glad
Simon,mm
Jag misstänker att Honda i sverige inte vill finnas.
Flera säljare och verkstäder verkar ha tappat gnistan för jobbet, förutom Rozenholtz då. Har bara varit i kontakt med dem en gång och bra bemötande.
Ta tex min mor. Hon skulle köpa in en ny bil till jobbet för att hennes personal behövde en bil som de kunde använda i tjänsten. De har haft lite olika märken men jag tipsade om Accord och Honda och hon då hon ändå var i Borås och hade en föreläsning så åkte hon in till Honda i Borås.
Säljaren där var inte aktiv med att försöka sälja på en bil även att hon frågade mycket om bilen m.m. När hon pratat en stund om priser m.m så säger säljaren att det är väldigt lång leverans tid och hon troligen inte kan få någon förrens om flera månader och säljaren tyckte detta var jobbigt och min mamma fick nästan intrycket att han inte ville sälja bilen. Hon frågade om det fanns någon bil inne parken som var ny som hon kunde ta. Ne han ville ju ha dessa bilarna som fanns där ungefär. Då orkade inte min mamma med mer så hon åkte in i Sisjön på väg hem och kollade med honom. Han sa samma sak att det var lång leverans tid och sånt men att de hade några bilar där. Min mamma ville helst ha svart och det fannst tyvärr ingen. Säljaren sa då att han hade beställt en svart precis och hon kunde få ta denna som skulle komma om några veckor. Hon tyckte den innehöll rätt saker och slog till därmed.
Så där var de mer schyssta. DOCK!
Mamma börjar närma sig 50 och vill önska sig en sportbil av min far. När hon såg S2000 höll hon på att dö och det var bilen hon ville ha. Hon började fråga lite om bilen och säljaren svarade. När det kom till att provsitta och provköra så sa säljaren att man han ville helst inte att man satt i denna då den var precis nu polerad. Inte heller kunde man få provköra.
Jävligt skumt när hon precis beställt en bil och visar stort intresse för en av deras sportbilar och inte ens få sitta i den.
Flera säljare och verkstäder verkar ha tappat gnistan för jobbet, förutom Rozenholtz då. Har bara varit i kontakt med dem en gång och bra bemötande.
Ta tex min mor. Hon skulle köpa in en ny bil till jobbet för att hennes personal behövde en bil som de kunde använda i tjänsten. De har haft lite olika märken men jag tipsade om Accord och Honda och hon då hon ändå var i Borås och hade en föreläsning så åkte hon in till Honda i Borås.
Säljaren där var inte aktiv med att försöka sälja på en bil även att hon frågade mycket om bilen m.m. När hon pratat en stund om priser m.m så säger säljaren att det är väldigt lång leverans tid och hon troligen inte kan få någon förrens om flera månader och säljaren tyckte detta var jobbigt och min mamma fick nästan intrycket att han inte ville sälja bilen. Hon frågade om det fanns någon bil inne parken som var ny som hon kunde ta. Ne han ville ju ha dessa bilarna som fanns där ungefär. Då orkade inte min mamma med mer så hon åkte in i Sisjön på väg hem och kollade med honom. Han sa samma sak att det var lång leverans tid och sånt men att de hade några bilar där. Min mamma ville helst ha svart och det fannst tyvärr ingen. Säljaren sa då att han hade beställt en svart precis och hon kunde få ta denna som skulle komma om några veckor. Hon tyckte den innehöll rätt saker och slog till därmed.
Så där var de mer schyssta. DOCK!
Mamma börjar närma sig 50 och vill önska sig en sportbil av min far. När hon såg S2000 höll hon på att dö och det var bilen hon ville ha. Hon började fråga lite om bilen och säljaren svarade. När det kom till att provsitta och provköra så sa säljaren att man han ville helst inte att man satt i denna då den var precis nu polerad. Inte heller kunde man få provköra.
Jävligt skumt när hon precis beställt en bil och visar stort intresse för en av deras sportbilar och inte ens få sitta i den.
<span style='color:gray'><span style='font-family:Arial'><span style='font-size:8pt;line-height:100%'>Christoffer Börjesson HPC#976</span></span></span>
Kan ju jag också passa på att beklaga mig över Kronobergs Bil som säljer Honda i Växjö.1. Skulle beställa en ny huv till min förra CTR, det tog 4 dagar innan tjejen i växeln kunde koppla mig till någon som kunde boka en tid och beställa en huv åt mig. 2. Var riktigt sugen på en Accord type S för ett tag sedan och åkte dit för att kolla på deras demobil, frågar en säljare om dom har Accorden inne just nu och snacka om att man blir förvånad när säljaren inte vet vad Accord är för bil <!--emo&:thumbup:-->
<!--endemo--> han hänvisar mig till en säljare som kan Honda men han var inte där just då. 3. Skulle boka en tid för oljebyte och blir förvånad när självaste verkstadschefen nonchalant vänder sig om och frågar en mekaniker : "Har vi någon som kan honda här?". När jag sedan får tillbaka bilen så är luftfilterboxen repad och ful och så är bilen servad med Statoils Olja för det är "ju den oljan som Saab rekomenderar". Jaja man ska kanske inte dömma en Saab-handlare som börjat sälja Honda för hårt <!--emo&:)-->
<!--endemo--> Men min nya CTR kommer jag inte köpa där iaf.
Senast redigerad av Nicke den 8 september 2006, 15:49, redigerad totalt 1 gånger.
Nicklas Carlsson
Accord Type S Tourer -07
Accord Type S Tourer -07
e så trött på dem så jag ringde dem idag och sa att jag kommer ner på måndag med mina vinterdäck så kan dem fixa vad dem ska med sommardäcken, bara jag får bilen nån gång, svaret blev i princip "ska försöka fixa det hmmm jaaa hmmmm han killen som fixar med det är i tyskland nu...men... (???)..jag ska se vad jag kan göra"
[b]Martin Wadstein
Helsingborg
CRX vtec, Evo III[/b]
CRX vtec EE8 1990.
Helsingborg
CRX vtec, Evo III[/b]
CRX vtec EE8 1990.
<!--QuoteBegin-Nicke+8 Sep 2006, 15:48:25--><div class='quotetop'>QUOTE(Nicke @ 8 Sep 2006, 15:48:25)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Kan ju jag också passa på att beklaga mig över Kronobergs Bil som säljer Honda i Växjö.1. Skulle beställa en ny huv till min förra CTR, det tog 4 dagar innan tjejen i växeln kunde koppla mig till någon som kunde boka en tid och beställa en huv åt mig. 2. Var riktigt sugen på en Accord type S för ett tag sedan och åkte dit för att kolla på deras demobil, frågar en säljare om dom har Accorden inne just nu och snacka om att man blir förvånad när säljaren inte vet vad Accord är för bil <!--emo&:thumbup:-->
<!--endemo--> han hänvisar mig till en säljare som kan Honda men han var inte där just då. 3. Skulle boka en tid för oljebyte och blir förvånad när självaste verkstadschefen nonchalant vänder sig om och frågar en mekaniker : "Har vi någon som kan honda här?". När jag sedan får tillbaka bilen så är luftfilterboxen repad och ful och så är bilen servad med Statoils Olja för det är "ju den oljan som Saab rekomenderar". Jaja man ska kanske inte dömma en Saab-handlare som börjat sälja Honda för hårt <!--emo&:)-->
[right][snapback]325725[/snapback][/right]
Måste inflika lite. Stefan Gerhardsson (som är säljare för Honda där) är mycket trevlig och bra att ha att göra med. Se till så du pratar med han när du har problem. Jag köpte min bil där, men har flyttat nu. Vill köpa min nästa Honda där bara pga han. Pratar fortfarande med han i telefon då och då. Nu servar ju inte jag min bil där, bor i Sthlm nu så Rosenholtz får ta hand om det. Men bemötandet hos han har varit perfekt.
Verkstan har jag ingen koll på, men antar att dom har ett fåtal av dom som jobbar där som blivit utbildade på Honda, därför han fråga efter om dom har ngn som kan Honda där. Ska väl inte uttala mig om det då jag inte vet.
Men som sagt. Stefan Gerhardsson är den du ska prata med när det gäller Honda.
Mvh
Måste inflika lite. Stefan Gerhardsson (som är säljare för Honda där) är mycket trevlig och bra att ha att göra med. Se till så du pratar med han när du har problem. Jag köpte min bil där, men har flyttat nu. Vill köpa min nästa Honda där bara pga han. Pratar fortfarande med han i telefon då och då. Nu servar ju inte jag min bil där, bor i Sthlm nu så Rosenholtz får ta hand om det. Men bemötandet hos han har varit perfekt.
Verkstan har jag ingen koll på, men antar att dom har ett fåtal av dom som jobbar där som blivit utbildade på Honda, därför han fråga efter om dom har ngn som kan Honda där. Ska väl inte uttala mig om det då jag inte vet.
Mvh
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->070-64 64 377<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"
-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"
-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--QuoteBegin-ziggy+8 Sep 2006, 17:13:26--><div class='quotetop'>QUOTE(ziggy @ 8 Sep 2006, 17:13:26)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Måste inflika lite. Stefan Gerhardsson (som är säljare för Honda där) är mycket trevlig och bra att ha att göra med. Se till så du pratar med han när du har problem. Jag köpte min bil där, men har flyttat nu. Vill köpa min nästa Honda där bara pga han. Pratar fortfarande med han i telefon då och då. Nu servar ju inte jag min bil där, bor i Sthlm nu så Rosenholtz får ta hand om det. Men bemötandet hos han har varit perfekt.
Mvh
[right][snapback]325775[/snapback][/right]
Jo har hört att han ska vara bra. Problemet är väl att han säljer så bra så han kan vara svår att få tag på. <!--emo&:)-->
<!--endemo--> Men när det är dags för ny Honda till våren så får jag väl kanske göra ett nytt försök då <!--emo&:thumbup:-->
<!--endemo-->
Mvh
[right][snapback]325775[/snapback][/right]
Jo har hört att han ska vara bra. Problemet är väl att han säljer så bra så han kan vara svår att få tag på. <!--emo&:)-->
Senast redigerad av Nicke den 9 september 2006, 23:26, redigerad totalt 1 gånger.
Nicklas Carlsson
Accord Type S Tourer -07
Accord Type S Tourer -07
Ja dom är riktigt värdelösa i verkstan på kronobergsbil. kommer nog inte lämna in min bil för service där igen. Stefan är dock jävligt shyyst så köpa bil där har ja inga problem med.
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->----Tommy Johansson-----<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:purple--><span style="color:purple"><!--/coloro-->-------Accord Tourer-------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:purple--><span style="color:purple"><!--/coloro-->----------Civic ESi-----------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:purple--><span style="color:purple"><!--/coloro-->-------Accord Tourer-------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:purple--><span style="color:purple"><!--/coloro-->----------Civic ESi-----------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Nu har jag äntligen fått bilen ! <!--emo&:drive1:-->
<!--endemo-->
Den såg mycket fin ut, och allt var fixat utom byte av "Type R" märket bak, som har blivit sliten i det röda fältet. Annars ser den kanon ut!
Förenademotor erbjöd även en grov prissänkning av nästa service tack vare att det tagit så lång tid, bra gjort.
Va bara tvungen att berätta <!--emo&:P-->
<!--endemo-->
mvh Martin
Den såg mycket fin ut, och allt var fixat utom byte av "Type R" märket bak, som har blivit sliten i det röda fältet. Annars ser den kanon ut!
Förenademotor erbjöd även en grov prissänkning av nästa service tack vare att det tagit så lång tid, bra gjort.
Va bara tvungen att berätta <!--emo&:P-->
mvh Martin
[b]Martin Wadstein
Helsingborg
CRX vtec, Evo III[/b]
CRX vtec EE8 1990.
Helsingborg
CRX vtec, Evo III[/b]
CRX vtec EE8 1990.
- LinusE
- Bil: Civic Type R
- Namn: Linus Eriksson
- Been thanked: 3 times
vad gäller förenade motor i malmö vill ja oxå säga att
dom verkar totalt ointresserade av o sälja..
efter en hel del tjat på arbetskamraten som ska köpa ny bil att
han iallafall kan köra in o prova nya accorden så går han med på o kör in där. efter att ha gått där inne i 15 min o kollat och yterligare 5 min föro hitta en sälljare så har dom ingen accord hemma för o provköras. <!--emo&:o-->
<!--endemo--> <!--emo&:o-->
<!--endemo-->
när han fått som svar att dom inte hade någon för provkörning
så vänder säljaren o går.
DÅ SKA DOM FAN INTE SÄLJA BILAR HÄLLER !!!
verkligen uselt..
sluta med att arbetskamraten gick över gatan o köpte en toyota avensis istället. inte för att de är en bättre bil utan för att han böev sjukt bra motagen. fick oferter, bra pris för sin inbytes bil...
trist men kan bara gratulera toyota..
dom verkar totalt ointresserade av o sälja..
efter en hel del tjat på arbetskamraten som ska köpa ny bil att
han iallafall kan köra in o prova nya accorden så går han med på o kör in där. efter att ha gått där inne i 15 min o kollat och yterligare 5 min föro hitta en sälljare så har dom ingen accord hemma för o provköras. <!--emo&:o-->
när han fått som svar att dom inte hade någon för provkörning
så vänder säljaren o går.
DÅ SKA DOM FAN INTE SÄLJA BILAR HÄLLER !!!
verkligen uselt..
sluta med att arbetskamraten gick över gatan o köpte en toyota avensis istället. inte för att de är en bättre bil utan för att han böev sjukt bra motagen. fick oferter, bra pris för sin inbytes bil...
trist men kan bara gratulera toyota..
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
om vi lovat ut en bil, och kunden inte får sin bil utlovade datumet som han även skrivit på för, så kan kunden kräva dags ersättning för var dag som bilen fortfarande står hos oss och inte är klar.
oftast när sådana här väntetider uppstår är när de fixat skadan men glömt fälgen tex, sen skickar de fälg kanske och sen när den är klar har de glömt emblem osv ibland är planeringen kass. speciellt under sommartider då är saker lite ostabilare än vanligt.
och som service chef kan man inte bortförklara andra företag för fördröjning av fälgen tex då säger dom hellre att den inte är klar och tar smällen på sig eftersom det är deras ansvar.
men att du ska få prisänkning på nästa service är bra annars hade de inte varit rättvisa
oftast när sådana här väntetider uppstår är när de fixat skadan men glömt fälgen tex, sen skickar de fälg kanske och sen när den är klar har de glömt emblem osv ibland är planeringen kass. speciellt under sommartider då är saker lite ostabilare än vanligt.
och som service chef kan man inte bortförklara andra företag för fördröjning av fälgen tex då säger dom hellre att den inte är klar och tar smällen på sig eftersom det är deras ansvar.
men att du ska få prisänkning på nästa service är bra annars hade de inte varit rättvisa
TRÖTT PÅ FRAMHJULSDRIFT!!!!!!
- insigma
- Bil: FK2R 2016
- Namn: FredrikLidmark
<!--QuoteBegin-Nicke+8 Sep 2006, 15:48:25--><div class='quotetop'>QUOTE(Nicke @ 8 Sep 2006, 15:48:25)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Kan ju jag också passa på att beklaga mig över Kronobergs Bil som säljer Honda i Växjö.1. Skulle beställa en ny huv till min förra CTR, det tog 4 dagar innan tjejen i växeln kunde koppla mig till någon som kunde boka en tid och beställa en huv åt mig. 2. Var riktigt sugen på en Accord type S för ett tag sedan och åkte dit för att kolla på deras demobil, frågar en säljare om dom har Accorden inne just nu och snacka om att man blir förvånad när säljaren inte vet vad Accord är för bil <!--emo&:thumbup:-->
Låter exact som Sahléns bil Ab i Sollefteå (honda återförsäljare och aukt verkstad)
Spelar ingen roll vad jag har för ärende. Första ggn skulle jag provköra en CTR.. det gick icke för den stog i bilhallen <!--emo&:snurrig:-->
<!--endemo--> Andra ggn skulle jag ha en TPS sensor.. *killen började leta i Honda programmet vid kylaren*. <!--emo&:shock1:-->
<!--endemo--> Andra gången skulle jag få en slang monterad vid bensintanken istället för ett rör... byt hela tanken var deras förslag? en polare fixade detta senare.
Skulle beställa färg till min del sol.
- Hej jag vill ha färg till en Del Sol VTI
-> vad är det för bil?
- Del Sol VTI...
- jaha okay, men modell
-> Honda....
0 koll.
dock skall det finnas en kille i verkstaden som har koll, men han verkar aldrig vara där.
Nä de få gångerna jag ringt till Rosenholtz så har man fått bra hjälp och rätt grejor.
Låter exact som Sahléns bil Ab i Sollefteå (honda återförsäljare och aukt verkstad)
Spelar ingen roll vad jag har för ärende. Första ggn skulle jag provköra en CTR.. det gick icke för den stog i bilhallen <!--emo&:snurrig:-->
Skulle beställa färg till min del sol.
- Hej jag vill ha färg till en Del Sol VTI
-> vad är det för bil?
- Del Sol VTI...
- jaha okay, men modell
-> Honda....
0 koll.
dock skall det finnas en kille i verkstaden som har koll, men han verkar aldrig vara där.
Nä de få gångerna jag ringt till Rosenholtz så har man fått bra hjälp och rätt grejor.
Civic FK2 Type-R -2016 #2616
Tidigare: ED9 -88, -89, EG2 -93, EU8 -03, FK2 -06
Tidigare: ED9 -88, -89, EG2 -93, EU8 -03, FK2 -06
- Regge
- Bil: Honda S2000
- Namn: Erik Regnell
- Been thanked: 1 time
Jag hoppas att försäljarna på Förenade bil får läsa/se detta. Kan ju vara en bra väckar klocka. Har själv varit med om att titta på bil på Honda, sen gå tvärs över gatan och få kanon service och mottagande på t ex Toyota. Dock pratar vi om försäljnings avdelningen nu.
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Tyvärr så är det inte så många som kan Honda än på Kronobergsbil. När det gäller reservdelar så ska man prata med en kille som heter Micke.
När det gäller mekaniker så tror jag att det är en kille som heter Markus som är grymmast på Honda. Jag ska få min EK4 servad av honom imorgon så vi får se.
Tyvärr så är det inte så många som kan Honda än på Kronobergsbil. När det gäller reservdelar så ska man prata med en kille som heter Micke.
När det gäller mekaniker så tror jag att det är en kille som heter Markus som är grymmast på Honda. Jag ska få min EK4 servad av honom imorgon så vi får se.
Henrik Mårdh #248
Göteborg
Civic VT-91 *renovering pågår*
Civic EK4 -00 *såld*
SAAB 9-5 2.3T kombi -01 *Familjepulkan**såld*
Civic 1.8 Sport -11 *Nya familjepulkan*
Tack till
SCRAM
Göteborg
Civic VT-91 *renovering pågår*
Civic EK4 -00 *såld*
SAAB 9-5 2.3T kombi -01 *Familjepulkan**såld*
Civic 1.8 Sport -11 *Nya familjepulkan*
Tack till
SCRAM
när ni lämnar in era bilar, och ni hör de säga, finns det nån som kan honda här? bara den grejen talar för sig själv
sen andra saken.. man frågar vad de har för olja innan man lämnar in den, har dom inte den oljan så brukar dom fixa den oljan kunden begär eller så lämnar man in en dunk själv när man lämnar bilen, då skriver de på arbetsordern "kund har egen olja"
då behöver man inte gå och oroa sig över nått.. men de flesta oljor verkstäder har är ok för våra bilar de är inte så att de går sönder precis men man vill ju ändå ha de som rekomenderas eller den man gillar mest
sen andra saken.. man frågar vad de har för olja innan man lämnar in den, har dom inte den oljan så brukar dom fixa den oljan kunden begär eller så lämnar man in en dunk själv när man lämnar bilen, då skriver de på arbetsordern "kund har egen olja"
då behöver man inte gå och oroa sig över nått.. men de flesta oljor verkstäder har är ok för våra bilar de är inte så att de går sönder precis men man vill ju ändå ha de som rekomenderas eller den man gillar mest
TRÖTT PÅ FRAMHJULSDRIFT!!!!!!
Hej,
Jag beställde en ny Civic i jan-06 och den skulle levereras av Förenade Motor i april (jag var tidigt ute).
April gick förbi och ingen ringde mig. Jag fick jaga säljaren för att få reda på mer info.
Bilen levererades i slutet av maj. Sedan har ingen hört av sig för att fråga om jag är nöjd med bilen vilket är en vanlig sed för de flesta märken när man handlar helt ny bil.
Jag är faktiskt lite besviken på Förenade Motor måste jag säga.
Vi får se hur servicarna kommer att vara, då detta oftast är en kritisk punkt, många företag faller på det!
MVH
supergeek
Jag beställde en ny Civic i jan-06 och den skulle levereras av Förenade Motor i april (jag var tidigt ute).
April gick förbi och ingen ringde mig. Jag fick jaga säljaren för att få reda på mer info.
Bilen levererades i slutet av maj. Sedan har ingen hört av sig för att fråga om jag är nöjd med bilen vilket är en vanlig sed för de flesta märken när man handlar helt ny bil.
Jag är faktiskt lite besviken på Förenade Motor måste jag säga.
Vi får se hur servicarna kommer att vara, då detta oftast är en kritisk punkt, många företag faller på det!
MVH
supergeek
alex matejic