För drygt 4 veckor sedan så köpte jag en Civic Type R från förenade motor i Malmö. Ett par saker skulle fixas till innan jag kunde hämta bilen:
1. Lacka om en liten bit av fram skärmen
2. Fixa ett litet dörruppslag på ena sidan
3. Göra vid höger framfälg
Inga stora grejjer kan ju tyckas, men killen jag köpte bilen av sa att det kunde ta cirka 2 veckor! Lite lång tid kan ju jag tycka, vet inte vad ni andra säger.
Iaf, 2 veckor gick, och jag ringde ner. Nej nej han visste knappt nått om bilen, han fick inte tag i "killen" som skulle göra vid den. Så säger han "det kan nog dröjja en vecka till". Jaha skojjar han eller..tänker man ju(jag). Så man fick gå glatt å vänta en vecka till.
Så en vecka senare så ringde jag igen för att äntligen kunna hämta bilen, nej nej, återigen visste han inte mycket, men han GARANTERADE att bilen skulle vara klar i nästa vecka, och han lovade att ringa. (fjärde veckan)
Inte mycket man kan göra liksom...bara att vänta ännu längre...
Nu är vi inne i denna veckan. Och idag ringer han och säger "Imorgon kan du komma och hämta bilen!" Man blir hyperglad(alla vet ju hur det är med ny bil) ringer sina polare osv... Sen nu för 20 min sen så ringer han en gång till och säger(ej ordagrant) "du kan inte hämta bilen imorgon, dem har glömt en sak"
gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah va fan ska man göra ?! <!--emo&:wallbash:-->
Vi går nu alltså in i femte veckan och allt som skulle göras vid var:
1. Lacka om en liten bit av fram skärmen
2. Fixa ett litet dörruppslag på ena sidan
3. Göra vid höger framfälg
Fan inte klokt! <!--emo&:ranting:-->
Skriver igentligen bara detta för att jag är förbannad och känner mig tvungen att whina, vet inte mycket om Förenademotor i sig, har inte haft nån kontakt med dem innan, så dem kanske är super bra i vanliga fall och detta är bara en engångsförete'else!
Men måste fråga.. är det fler som har varit med om liknande saker/trubbel med förenade motor i Malmö?
/Martin